Accu

LvtH

Rookie
13 jan 2019
3
0
Beste mensen,
Mijn naam is Linda en ben nieuw op dit forum en heb een vraag: hoe sluit ik een (Lidl) acculader aan op mijn Suzuki Burgman 650?
De afgelopen winters heeft ie binnen gestaan en was hij in het voorjaar leeg. Dat wil ik nu voorkomen. Weten jullie raad?
Graag een simpele uitleg (grijns :-))
 
Ik heb toevallig een soortgelijke (druppel)lader gehaald bij de Action en die heeft een snoertje met halfweg een stekker met contrastekker welke maar op één manier in elkaar passen. En daar zitten twee passende snoertjes bij, een met die bekende krokodillenklemmen en een met kabeloogjes.

Die met kabeloogjes zou ik aan mijn accu bevestigen en dan hoef je alleen maar die stekkertjes in elkaar te steken om de accu te laden. En het is helemaal mooi als je in een van die draadjes een zwevende zekering maakt van 15 Ampere.

Zo heb ik het op mijn Honda gedaan en die staat nu te druppelladen.
 
De lader die ik heb, heeft twee klemmen.

En de accu zit onder het zadel. Nu heeft de Wegenwacht hem laatst aan de praat gekregen door de rode klem op de accu te zetten en de zwarte onder op het frame. Klopt dat? Kan dat dan ook aan de bok? En moet de bok dan op beton staat en niet op vloerbedekking zoals nu (scooter staat op stuk vloerbedekking in de schuur)
 
Je kunt de min klem gewoon ergens op een metalen deel van de motor of het frame zetten en de plus klem op de plus van de accu. De minpool van de accu zit direct aan het metaal van het frame.
 
De lader die ik heb, heeft twee klemmen.

En de accu zit onder het zadel. Nu heeft de Wegenwacht hem laatst aan de praat gekregen door de rode klem op de accu te zetten en de zwarte onder op het frame. Klopt dat? Kan dat dan ook aan de bok? En moet de bok dan op beton staat en niet op vloerbedekking zoals nu (scooter staat op stuk vloerbedekking in de schuur)
Ja, dat kan ook aan de bok.
En nee, het maakt niet uit op welke ondergrond de scooter staat.:)
 
Belangrijk is dat je de rode klem op de plus-pool van de accu zet, en de andere klem op de min-pool of een metalen deel van je scooter.
 
Dank jullie wel voor de instructies. Ik ga de lader morgen aansluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan