Accu Triumph speed triple 2005 ontlaadt te snel

motordevil

Die hard MF'er
24 mrt 2004
847
0
leiden
Hierbij heb ik een vraagje, waar jullie mij hopelijk mee verder kunnen helpen. Vandaag wilde ik na mijn vakantie weer op de motor stappen. Ik heb max 3 weken niet gereden en de motor met een volle accu weggezet (accu is 3 maanden oud), maar de accu was geheel leeg... Het betreft een 14 A accu.
Bij vorige motoren heb ik dit niet eerder meegemaakt, maar hij staat ook meestal niet 3 weken stil.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan en hoe ik het zou kunnen oplossen? Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een lader eraan te hangen als ik niet rijd.
 
Hierbij heb ik een vraagje, waar jullie mij hopelijk mee verder kunnen helpen. Vandaag wilde ik na mijn vakantie weer op de motor stappen. Ik heb max 3 weken niet gereden en de motor met een volle accu weggezet (accu is 3 maanden oud), maar de accu was geheel leeg... Het betreft een 14 A accu.
Bij vorige motoren heb ik dit niet eerder meegemaakt, maar hij staat ook meestal niet 3 weken stil.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan en hoe ik het zou kunnen oplossen? Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een lader eraan te hangen als ik niet rijd.


Toevallig een alarmsysteem er op zitten?

Anders heb je waarschijnlijk ergens een lekstroompje, dan word het meten en zoeken waar het zit.

Ik lees dat je ook problemen met de tellerpartij hebt......zou eerst dat eens oplossen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit problemen vanuit de accu eigenlijk uit, omdat deze redelijk nieuw is:( Ik denk dat het aan de kant van de motor zit.

Ga nou gewoon eerst eens aan het meten, accuspanning, startcapaciteit en de laadspanning (13.5/14v is voldoende) voordat je er al vanuit gaat dat je accu goed is...

Het is en blijft elektronica, dat kan kapoet.
 
Vandaag even op tijd naar huis gegaan om e.e.a. door te meten en ik ben al ver met de diagnose.
Laadspanning is 14-14,5 V en ziet er goed uit.
Bij een test naar lekstroom, meette ik 12mA, ik heb deze meting herhaald, waarbij ik steeds een zekering eruit heb getrokken en kwam uit bij de zekering voor de startonderbreker. Iemand een idee waar een startonderbreker zit zodat ik het probleem kan oplossen?
 
Vandaag even op tijd naar huis gegaan om e.e.a. door te meten en ik ben al ver met de diagnose.
Laadspanning is 14-14,5 V en ziet er goed uit.
Bij een test naar lekstroom, meette ik 12mA, ik heb deze meting herhaald, waarbij ik steeds een zekering eruit heb getrokken en kwam uit bij de zekering voor de startonderbreker. Iemand een idee waar een startonderbreker zit zodat ik het probleem kan oplossen?

12mA is niet veel lekstroom hoor.
Er zal altijd een kleine stroom gebruikt moeten worden voor het geheugen van de tellerpartij.

12mA is 0.012 Ampere voor de duidelijkheid.
 
Hierbij heb ik een vraagje, waar jullie mij hopelijk mee verder kunnen helpen. Vandaag wilde ik na mijn vakantie weer op de motor stappen. Ik heb max 3 weken niet gereden en de motor met een volle accu weggezet (accu is 3 maanden oud), maar de accu was geheel leeg... Het betreft een 14 A accu.
Bij vorige motoren heb ik dit niet eerder meegemaakt, maar hij staat ook meestal niet 3 weken stil.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan en hoe ik het zou kunnen oplossen? Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een lader eraan te hangen als ik niet rijd.
Dan kun je telkens zekering er uit halen na t rijden, en weer terug doen voor t rijden.
Kan de motor iets langer tegen stilstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan