Accu loopt leeg na crash

Revinator

MF'er
23 sep 2018
96
35
Hallo,

Na een crash loopt de accu leeg tijdens het lopen. Handig om te weten, heb een replica koso gemonteerd. Het enige wat ten alle tijden aan blijft is het klokje. Dit is ook nodig ivm het geheugen van de teller.

Wat kan ik doen?

Cbr600 f4 pc35, '99
 
Klein lampje waar de hoofdzekering zit, contact uit en stekker voor stekker lostrekken, op het moment dat het lampje uitgaat trek je dus een gebruiker onderuit en daar kan je op dezelfde manier op voortborduren... Eerst effe meten hoeveel stroom er wordt getrokken :Y
 
Klein lampje waar de hoofdzekering zit, contact uit en stekker voor stekker lostrekken, op het moment dat het lampje uitgaat trek je dus een gebruiker onderuit en daar kan je op dezelfde manier op voortborduren... Eerst effe meten hoeveel stroom er wordt getrokken :Y

Gewoon lampje aansluiten op de zekering bedoel je? Getrokken stroom meten op welk punt?

Weet dus niet zo heel goed of hij hem leegtrekt of dat hij niet oplaad. Zal binnenkort wel even wat opmeten, eerst de accu opladen
 
Zekering er uit halen, lampje in plaats van de zekering... kortsluiting kan je niet maken
Waar de zekering zit kan je ook lekstroom meten, ook met de zekering er uit
 
Zekering er uit halen, lampje in plaats van de zekering... kortsluiting kan je niet maken
Waar de zekering zit kan je ook lekstroom meten, ook met de zekering er uit

Multimeter op de zekering geeft 0,00. Lampje nog niet geprobeerd. Ga zo eerst eens de ( - ) loshalen van de accu en de multimeter tussen - pool en draad houden. Kijken hoeveel mA hij aangeeft

Trouwens.. kan het zijn dat ik een spanningsregelaar heb zonder koelribben???
 
Multimeter op de zekering geeft 0,00. Lampje nog niet geprobeerd. Ga zo eerst eens de ( - ) loshalen van de accu en de multimeter tussen - pool en draad houden. Kijken hoeveel mA hij aangeeft

Meter er tussen geeft 0.013a max aan. Lijkt op geen verlies toch? Aangezien het max 2.0 mA mag zijn

(Lul.. tuurlijk wel verlies)
 
Laatst bewerkt:
Nou.. accu opgeladen

Tijdens starten komt hij niet onder de 10.xx volt, tijdens het lopen niet boven de 15v ongeacht toeren en stationair blijft hij netjes op de 13.5/14 hangen.

Stekker spanningsregelaar ff schoongemaakt en contactjes wat "strakker" gezet. Dynamo geeft ongeacht welke kruising ik maak netjes 14.xx stationair en 3000rpm 30-ish aan.

Weer gekeken naar verlies dmv de minpool. Blijft nu netjes hangen op de 0.002.. wat ik heb gedaan geen idee. Maar alles gaat tot nu toe goed. Over 3 dagen kijken wat de accu nog over heeft
 
Wat is de weerstand tussen elke dynamo draad en het frame?
Wat is de spanning over de minpool en het frame als de motor loopt?
Hoe weet je zo zeker dat de accu die je geplaatst hebt goed is?
 
Wat is de weerstand tussen elke dynamo draad en het frame?
Wat is de spanning over de minpool en het frame als de motor loopt?
Hoe weet je zo zeker dat de accu die je geplaatst hebt goed is?

Weerstand geen idee, zal zo eens kijken. Accu want nieuw, ja toch..
Over minpool en frame.. meten met draaiende motor? Niet draaiendr motor? Pool op de accu of los vd accu?
 
Terug
Bovenaan Onderaan