AbS r1100r uitgezet met bypas

motaareke

Rookie
19 jul 2013
14
0
Juist een bmw r1100r gekocht bj 1995 met 18000KM recht van eerste eigenaar in winkel
had die volledig laten nazien banden onderhoud enz. maar faktuur bleek te hoog .
Enkel ABS lampje bleef branden.
Ze zijn even naar BMW geweest maar nieuw modulle van abs kost 1400 euro
Nu hebben zij die uitgeschakeld (geen abs meer)
Kan dit kloppen? Dat dit onderdeel zomaar kapot kan of hebben zij iets over het hooft gezien.
Of ligt het aan adere parameters?
Alle info is welkom
Chris
 
dat kan zeker stuk, maar dat doet niet terzake hoe dat kan.
belangrijker is wat gaan ze eraan doen.
uitschakelen van de abs is geen optie.
als je de motor bij een winkel hebt gekocht (en bij een particuliere verkoper ook niet), dan zou ik dit niet zomaar accepteren.
dus of de abs in orde maken of geld terug.
uitzondering is natuurlijk als dit mankement van tevoren is vermeld of dat de aankoop zeer voordelig was.
 
Laatst bewerkt:
Juist een bmw r1100r gekocht bj 1995 met 18000KM recht van eerste eigenaar in winkel
had die volledig laten nazien banden onderhoud enz. maar faktuur bleek te hoog .
Enkel ABS lampje bleef branden.
Ze zijn even naar BMW geweest maar nieuw modulle van abs kost 1400 euro
Nu hebben zij die uitgeschakeld (geen abs meer)
Kan dit kloppen? Dat dit onderdeel zomaar kapot kan of hebben zij iets over het hooft gezien.
Of ligt het aan adere parameters?
Alle info is welkom
Chris
Chris,

Vertel eens wat duidelijker wat de situatie is.

Dat de abs klaarblijkelijk niet werkt, en is omzeilt, dat snap ik.
Dat dat o een centenkwestie gaat, snap ik ook nog.
Dat mensen het überhaupt doen en zo nog verkopen, snap ik niet.

En ook het voorgaande niet; bij winkel gekocht, of niet?
Te hoge factuur?
ABS kapot, of enkel storing?
 
AbS van r1100r (gs)(rt) van dat jaar bleek zeer gevoelig daarvoor .
Ik was op de hoogte van het probleem toen ik heb kochte.
Enkel de motor is nieuw niet af en eigelijk hoefde ik geen abs .
Even gesurft en er zou toch iets zijn met wegvallen van spanning bij starten.
Morgen werd er wel en nieuw batterij ingestoken.
Zal zelf weer moeten zoeken , motor is te mooi om te laten staan .
Veel r1100 r gevonden het laatste jaar maar elke keer met veel km.
Mogeljk zijn er hier die dit ook al hebben voorgehad?en hoe hebben zij dit opgelost?
Chris
 
Zware accu en een vertraagd relais op je abs.

Niet nodig, gewoon het ontlastrelais omzeilen zodat bij contact aan de ABS unit altijd stroom krijgt. Nu wordt ie spanningsloos gezet zodra je de startknop indrukt, en daarna weer van spanning voorzien (en net na het starten is de bronspanning vaak onder de drempelwaarde).

Als er mechanisch wat mis is zijn die ABS 2 pompen ook vrij eenvoudig te repareren (meestal zit er vuil in een terugslagklep).

Helemaal uitzetten is gewoon prutswerk en indien je nog garantie hebt laten repareren door iemand met verstand van zaken.
 
Laatst bewerkt:
Niet nodig, gewoon het ontlastrelais omzeilen zodat bij contact aan de ABS unit altijd stroom krijgt. Nu wordt ie spanningsloos gezet zodra je de startknop indrukt, en daarna weer van spanning voorzien (en net na het starten is de bronspanning vaak onder de drempelwaarde).

Als er mechanisch wat mis is zijn die ABS 2 pompen ook vrij eenvoudig te repareren (meestal zit er vuil in een terugslagklep).

Helemaal uitzetten is gewoon prutswerk en indien je nog garantie hebt laten repareren door iemand met verstand van zaken
.


Heeft TS uberhaupt wel garantie ?
Of is het een gevalletje meeneem prijs zonder garantie.

gezien de leeftijd van de motorfiets.
 
hola ,hier zitten er toch met kennis .
mss. kan ik dit later nog tot een goed eind brengen.
Ik ben toch al lang op zoek naar en r1100r
deze is echt te mooi om te laten staan .(voor andere mss....maar voor mij :)
Ik heb een beperkte kennis van motors
kleppen afregelen van vt honda 600 ging nog juist.
onderhoud met werkboek ook van andere (ik heb er 10 gehad op 15 jaar)
vt honda 500/virrgo1100/EN kawazaki 500/suzuki 600/vthonda 600/ dragstar1100/suzuki
1200/vulkan 1500/bmw r1100s/royalstar 1300 en nu r1100r.
gewoon een dikke fan van alles.
Maar ik heb nog nooit een motor gehad met ABS .
Is eigelijk nieuw hoofdstuk.
Morgen ga ik hem halen en hopelijk kan ik hier mijn probleem van ABS oplossen.
Met vriendelijke groeten
Chris
 
hola ,hier zitten er toch met kennis .
mss. kan ik dit later nog tot een goed eind brengen.
Ik ben toch al lang op zoek naar en r1100r
deze is echt te mooi om te laten staan .(voor andere mss....maar voor mij :)
Ik heb een beperkte kennis van motors
kleppen afregelen van vt honda 600 ging nog juist.
onderhoud met werkboek ook van andere (ik heb er 10 gehad op 15 jaar)
vt honda 500/virrgo1100/EN kawazaki 500/suzuki 600/vthonda 600/ dragstar1100/suzuki
1200/vulkan 1500/bmw r1100s/royalstar 1300 en nu r1100r.
gewoon een dikke fan van alles.
Maar ik heb nog nooit een motor gehad met ABS .
Is eigelijk nieuw hoofdstuk.
Morgen ga ik hem halen en hopelijk kan ik hier mijn probleem van ABS oplossen.
Met vriendelijke groeten
Chris

Ik zou de motorzaak het lekker op laten lossen. :)
 
Tommy,
Eigenaar van bmw heeft door hoog faktuur zijn motor te koop gezet.
Dus garage heeft rekening gemaakt om nog wat winst te nemen .
Ik ga er van uit 1500euro winst.
Dan zal nieuw modulle van bmw (1400euro) teveel zijn geweest.
En zou ruil voor hun niet veel opgebracht hebben.
Ik kan ernaast zijn met die gedachtkronkel, maar zou kunnen.
Ik heb hem geruild tegen royalstar 1300 (bj1996) (mijn vraaagprijs 4000 euro)
Normaal geven ze bij overname overal 3000 à3500 voor mijn moto.
r1100r geprijst 3990 euro.
Ik kon de koop laten teniet doen, maar ik gok dat het euveltje in een klein hoekje zit.
Als ik die motor met geld had betaald zou het mss. anders lopen.
Vandaag zal op faktuur waarschijnlijk staan dat ABS niet onder garantie valt.
Daarom een oproep aan alle technici om alle mogelijke linken of info hierover te kunnen geven.
Werkboek heb ik al , enkel meer info over ABS nog niet
In iedergeval op voorhand dank.
Chris
 
Tommy,
Eigenaar van bmw heeft door hoog faktuur zijn motor te koop gezet.
Dus garage heeft rekening gemaakt om nog wat winst te nemen .
Ik ga er van uit 1500euro winst.
Dan zal nieuw modulle van bmw (1400euro) teveel zijn geweest.
En zou ruil voor hun niet veel opgebracht hebben.
Ik kan ernaast zijn met die gedachtkronkel, maar zou kunnen.
Ik heb hem geruild tegen royalstar 1300 (bj1996) (mijn vraaagprijs 4000 euro)
Normaal geven ze bij overname overal 3000 à3500 voor mijn moto.
r1100r geprijst 3990 euro.
Ik kon de koop laten teniet doen, maar ik gok dat het euveltje in een klein hoekje zit.
Als ik die motor met geld had betaald zou het mss. anders lopen.
Vandaag zal op faktuur waarschijnlijk staan dat ABS niet onder garantie valt.
Daarom een oproep aan alle technici om alle mogelijke linken of info hierover te kunnen geven.
Werkboek heb ik al , enkel meer info over ABS nog niet
In iedergeval op voorhand dank.
Chris


het gaat er niet om hoeveel of hoe weinig winst de garage heeft gemaakt.
het gaat erom dat je een motor niet kunt verkopen met een niet goed functionerend abs systeem.
als iets belangrijks als abs erop zit, dan moet het gewoon werken.
 
bananeman,
Als ik hem niet neem word die verkocht zonder werkend ABS melding of export.
Dan blijf die nog altijd van eigenaar en niet van garage.
Daar zit ook het probleem.
En eigenaar zal mijn royalstar niet overnemen.
Gr
Chris
 
Tommy ,
Nu juist gelezen over ABS storing van u , kan je die modulle uitéén halen en reviseren of kuisen?
Gr
Chris

Tot een bepaald punt is ie gewoon eenvoudig uit elkaar te halen, die techniek was toen nog simpel. (tegenwoordig zijn die ABS-units zo groot als een appel, en is er niets meer mee te doen).

Het eerste wat je moet doen, is hem even uit laten lezen. Dan weet je meer.
 
Beste ,
Prachtige motor op kop getikt (98% nieuw)
spijtig van euvel ABS
Bij het contact op zetten hoor duidelijk systeem ABS,
enkel zit er wel storing op lichten gaan om beurd aan en uit.
Er is een schakelaar indien ik die 5 sec induw ABS kan mee uitschakelen.
Dit werkt wel .
Als ik contakt afzet en terug op hoor ik duidellijk het gezoem van ABS en lichtjes beginnen terug op en aan.
Toch eerst eens laten uitlezen bij BMW.
Steekt nieuwe batterij in.
een vraagje , zit in de sensor aan wielen een magneetcontaktje in ?
kan dit vast komen te zitten?
Ik heb ergens gelezen op engels site van ABS doorspoelen , Wat houd dat in?
gr.
Chris
 
Ga ook maar eens op de nederlandse boxerfora kijken, goed startpunt bv. het GS-forum. Hier zit veel kennis. ABS problemen kunnen eenvoudig zijn (verkeerde speling sensor tot meetpunt) of slechte contacten ergens. Kunnen echter ook wat groter zijn en in de de modulator onder de tank zitten. Zoms kan het vuil zijn in een terugslagklep van het ABS en dan helpt doorspoelen met schone vloeistof. De volgorde van ontluchten van het BMW ABS systeem zijn redelijk duidelijk vermeld in de werkplaatshandleidingen die te koop of downloaden zijn.

http://www.bmwgsclub.nl/abs-reset.html

benno
 
Even tussen door
Het embleem van BMW op nafbak r1100r is dit geplakt (is afgeblot)
Ik wil er een nieuw op zetten of plakken.
Kan ik dat er met iets plat afsteken?
Chris
 
Het embleem op de benzinetank?

Die zit geplakt ja. Wel warm maken met een fohn en bij voorkeur niet met iets scherps eraf proberen te halen (geen schroevendraaier dus). Iets van een plastic lepel waarmee je plaklood van een velg afhaalt werkt beter.
 
Als je het contact aanzet bij een R1100R hoor je de ABS niet zoemen, dat is de brandstofpomp die je hoort draaien...........

Het enige geluid daty je van de ABS kunt horen is het klikken van de relais. De ABS 2 systemen zoals op de R1100 zit zijn heel makkelijk met een vacuumontluchter te ontluchten. Gewoon op alle nippels (ook onder tank op de ABS unit) doorzuigen en klaar.

Als ik jou was zou ik het systeem eerst eens uit laten lezen bij een motozaak met ervaring op het gebied van BMW's, zoals MasterTommy ook aangaf. Dan weet je meer, het kan ook iets heel simnpels zijn.
 
Laatst bewerkt:
99% kans dat ventiel(len ) blijven hangen door te lange stilstand motor.
Uitlezing zal uitsluitsel geven , natuurlijk
Enkel BMW zal nieuwe modulle voorschrijven .
Demonteren en kuisen doen zij niet.
Zou volgens mekaniekers op werk niet zo moeilijk zijn .
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Is er ergens een schema van te vinden?
Gr
Chris
 
Hé, Jooks.
Staat u in de lijn?naast ons TN
Ik heb een vermoeden wie u bent .
De wereld is klein .
Knappe doc en info
Kom morgen eens af naar technisch nazicht.(ik heb wel halve dag )
Mijn moto is grijs met rode zaal
Groeten
Chris
 
Bijgaande info van Jooks ( demontage van ABS II )
Kan je met iets dun in nippels de stiftjes eens achteruit duwen ?
(met afgekoppelde module)
Door nippel tegen billetje en zo stifje indrukken.
Mag ik de motor van ABS ééns rechtsreeks onder stroom laten draaien? (activeren)
Dan worden stiftjes ook op en neer gedrukt.
Die werking zou ik dan kunnen voelen in remhengel (vriberen)
Zo zou ik kunnen vast stellen dat het enkel iets elektronisch is.
Gr
Chris
 
Terug
Bovenaan Onderaan