Aanpassing kenteken voor zijspannen

Je kenteken om zetten ging wel erg gemakkelijk, ik deed het ook met de gw1500 even online invullen en een paar dagen later lag je nieuwe card op de mat.
Ongeacht welke zijspan combinatie ook, zelfbouw enz.
Ik weet wel een die naar de Rdw was geweest met zn 4 cilinder bmw want die was te jong van bouwjaar om dat zomaar even om te zetten, terwijl dat een hele echte Eml ombouw was

Precies, heb het diverse keren zo gedaan.Maar ik heb nu nog geen motor en zit een beetje te oriënteren. Vandaar de vragen.


Edit; uit de openingspost;
Voor motorfietsen met zijspan met een datum eerste toelating (DET) van vóór 30 april 2009 is het vanaf 1 januari 2015 t/m 1 juli 2016 mogelijk om zonder keuring en gratis de juiste voertuigcategorie voor een zijspan te krijgen. Ook andersom is dit het geval. Heeft u een motorfiets zonder zijspan en staat het voertuig als een motorfiets met zijspan in het kentekenregister? Dan kun u dit ook gratis laten aanpassen gedurende deze periode.

Ik moet dus iets van vóór 2009 zoeken. Rest er nog 1 vraag, kan het omzetten nog steeds zo makkelijk?
 
Laatst bewerkt:
kijk even op de RDW site, als dat invulformulier er nog staat zal het nog zo werken . ik heb het vorig jaar nog gedaan , fluitje van een cent
 
Precies, heb het diverse keren zo gedaan.Maar ik heb nu nog geen motor en zit een beetje te oriënteren. Vandaar de vragen.


Edit; uit de openingspost;
Voor motorfietsen met zijspan met een datum eerste toelating (DET) van vóór 30 april 2009 is het vanaf 1 januari 2015 t/m 1 juli 2016 mogelijk om zonder keuring en gratis de juiste voertuigcategorie voor een zijspan te krijgen. Ook andersom is dit het geval. Heeft u een motorfiets zonder zijspan en staat het voertuig als een motorfiets met zijspan in het kentekenregister? Dan kun u dit ook gratis laten aanpassen gedurende deze periode.

Ik moet dus iets van vóór 2009 zoeken. Rest er nog 1 vraag, kan het omzetten nog steeds zo makkelijk?

Zo te lezen wel ja: Zijspan van een motorfiets registreren of verwijderen | RDW
 
Trekkers zijn er toch voldoende te koop, het is net watje er aan wilt.
Van die bekende Duitsers zijn er erg veel te koop, en daar is voor de zijspan aanpassing ook weer van alles voor te koop.
Of je gaat Italiaans of zo, dat zijn Europese motors en die bouwen best makkelijk om.
 
Trekkers zijn er toch voldoende te koop, het is net watje er aan wilt.
Van die bekende Duitsers zijn er erg veel te koop, en daar is voor de zijspan aanpassing ook weer van alles voor te koop.
Of je gaat Italiaans of zo, dat zijn Europese motors en die bouwen best makkelijk om.

Italiaans gaat het zeer zeker niet worden, ik heb er begin dit jaar één gekocht en die is al weer verruild voor een BMW. Wat sommigen karakter noemen, noem ik gewoon rommel.
Moet een K worden, maar ik wil onder de €1000 blijven in aanschaf. Dat moet lukken, voorschade zou het mooist zijn. Moet een naked span worden, gewoon om een beetje lomp te doen. Dingen waar mijn ZZR EML een beetje te laag voor is zeg maar.
 
Op de RDW site:'het formulier is verzonden'.

Nieuwe trekker staat thuis*O*
 

Bijlagen

  • IMG_20181207_115834.jpg
    IMG_20181207_115834.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 39
Deze was de goedkoopste die ik kon vinden, blijf een Zeeuw hè;)
Och, een paar extra PK's zijn nooit weg. Als ik van scratch moest zoeken zou ik waarschijnlijk ook bij een K100 of K1100 eindigen.

Blijft hij origineel of ga je hem verbouwen?
Deze vraag is niet geheel ontspeend van eigenbelang, mijn broer is van de week het achterspatbord van mijn solo K75 verloren.|(
 
Gaat wel één en ander vanaf ja. Idee is naked speel-span. Ik zal als ik begin een nw topic openen. Zit deel blijft voorlopig wel zo, zit een Corbin zadel op en dat geeft lekker veel steun. Bedoel je de spatbord-verlenging of het hele binnen spatbord? Sowieso zijn die delen vast overal te vinden, de Kaféracer bouwers hebben dat altijd over.
 
Ik bedoel het rechte stukje waar je kentekenplaat op zit. Het deel dat je er af haalt als je het wiel er uit haalt. En inderdaad, iedereen die een K ombouwd of sloopt houdt dat over, er is absoluut niemand, behalve ik naar op zoek. Ik heb mijn laatste ook weggegooit omdat het alleen maar in de weg ligt.
 
er is absoluut niemand, behalve ik naar op zoek. Ik heb mijn laatste ook weggegooit omdat het alleen maar in de weg ligt.

En als je er dan één wil kopen bij een sloop/handelaar zijn ze ineens 'bijzonder of schaars'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan