Aanpassing kenteken voor zijspannen

Toch vreemd. Dan is er geen drijfveer meer om het te regelen.
 
Toch vreemd. Dan is er geen drijfveer meer om het te regelen.
Prima toch? Dan heeft Nederland een prima administratieve oplossing voor Brussels geneuzel. Bouw je een zijspan, dan geeft je het even door, klopt je pasje weer.
 
Alleen een beetje jammer van al die motoren, frames en balhoofden met L4e kenteken die op zoldertjes en in schuurtjes op voorraad liggen.
Te wachten om tot zijspan getransformeerd te worden _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het kenteken van de BMW geschorst vanwege het L4e kenteken
Als die regeling blijft dan gaat dat frame de schrootbak in.
Het heeft dan niet veel nut om dat te bewaren
 
Van mijn glpg10/12 heb ik t ook nog wel bewaard, maar die is inmiddels al belastingvrij en als je m al 20 jaar in bezit hebt, is t ook niet alleen nog materiële waarde wat t vertegenwoordigt
 
En als je er toch al meer dan 5 per jaar schorst dan kost dat ene frame niks meer.
Ik bewaar het fijn, ze kunnen de regel ook zomaar weer veranderen
 
ik heb vandaag weer eentje binnen. ik heb FZX 750 plannen en waarschijnlijk een heeler bak waar ik laatst vragen over stelde. ;)
 
Daaaaaag OMA .



Zijspan van een motorfiets registreren of verwijderen

Motor registreren naar L4 kenteken tot wanneer kan dat nog kosteloos.(zonder keuren)

Ik lees her en der dat het verlengt is maar kan geen datum vinden ook niet bij de RDW.

Of lees ik overal overheen om het te vinden

Wie weet waar ik het wel kan vinden .

Dan lees het graag :9~ :]
 
volgens mij zit jij nog niet zo lang op lezen ;)

Het klopt trouwens wel wat je zegt, het kom tot 31 dec 2016 gratis maar dat kan het nu nog steeds.

Tot wanneer weet niemand...
 
Laatst bewerkt:
Om even te reageren op al of niet L4. Wat ik heb gedaan, om praktische redenen, kan door iedereen worden toegepast.
Ik heb L4 aangevraagd en tegelijkertijd omdat het zijspan demontabel is deze uitzondering in laten voeren. Ik kan dus zowel solo als met bak rijden. Voor mij vrijwel onuitvoerbaar met schommelvork (andere naloop), autobanden en offset achterwiel, maar toch.
Mijn praktische reden was dat de motor op een andere plek was opgebouwd en voor het koppelen naar de bak moest worden gereden. Die rit was overigens een lijdensweg.
 
Ja oma het werkt nog steeds, woensdag het formulier online ingevuld en vandaag mijn nieuwe kentekencard thuis met L4E met drie zitplaatsen.
 
Zo, heel oud topic. Toch effe een vraagje;

-Kan het omzetten naar L4 nog steeds zo makkelijk?
-Vanaf welk bouwjaar is een echt bezoek aan rdw noodzakelijk?

Zit heel op het gemak te kijken naar een BMW K-serie. Aangezien ik nog een berg smart velgen heb, een adapter, een zijspanframe,bak...
 
Je kenteken om zetten ging wel erg gemakkelijk, ik deed het ook met de gw1500 even online invullen en een paar dagen later lag je nieuwe card op de mat.
Ongeacht welke zijspan combinatie ook, zelfbouw enz.
Ik weet wel een die naar de Rdw was geweest met zn 4 cilinder bmw want die was te jong van bouwjaar om dat zomaar even om te zetten, terwijl dat een hele echte Eml ombouw was
 
Terug
Bovenaan Onderaan