Aanpassing kenteken voor zijspannen

Het wordt nu wel lache als er in de toekomst (ik hoop in een verre toekomst....heel ver.....) een APK voor motoren komt :9
 
Laatst bewerkt:
Zo.
Ik heb ook een L4e.
Twee zelfs, want ik heb voor de fiets die ik aan het bouwen ben ook gelijk maar aangevraagd.
Super service van de RDW, ik kan niet anders zeggen.

Vanochtend opnieuw ingestuurd aangezien de auto-reply die ik afgelopen weekend ontving dus niet de goede was en vanmiddag al juist op OVI te bekijken.

Het is geen automatisch gegenereerd iets want ik heb het een aantal keren gecheckt vandaag en zojuist na 16.00 was het ineens gewijzigd. Helemaal fijn.
 
Pasje voor de één is binnen :)

De ander is gister aangevraagd (op de site al wel L4)
Pasje zal van de week wel in de bus zitten :)
 
Over het gewicht e.d. (even gekopieerd uit het vorige topic)

Die vraag heb ik ze dus vandaag maar gesteld.
Ik heb een GL1000 met anderhalfpersoons zijspan. Kenteken met inlegvel, maar volgens het kentekenregister is het gewicht 0, aantal zitplaatsen 0, wielbasis 0.

Ik neem toch aan dat ze dat willen weten.

Antwoord van de RDW:

Niet alle gegevens waren destijds een vereiste, hierdoor kan het zijn dat de RDW na uw aanvraag voor het administratief omzetten van L3e (tweewielige motorfiets) naar L4e (motor met zijspan) nog om technische gegevens vraagt. U wordt hiervan door middel van een brief op de hoogte gebracht.

Vanavond formuliertje invullen, dan afwachten.

En terzijde, mijn GL1000 met anderhalf persoons span weegt rijklaar 510 kg. Inclusief volle tank en extra accu en zo.
 
Laatst bewerkt:
De Harlie is ook L4e.

Toch heb ik een vreemd gevoel bij deze regeling. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op!
Als er zelfs al een L4 word aangevraagd voor een motor waar nog niet eens een span aan zit :?
 
De Harlie is ook L4e.

Toch heb ik een vreemd gevoel bij deze regeling. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op!
Als er zelfs al een L4 word aangevraagd voor een motor waar nog niet eens een span aan zit :?
Het wordt vooral lastig als ze aanvullende informatie gaan vragen terwijl het span nog niet gebouwd is. Heb zelf ook voor mijn zijspan L4e aangevraagd en zit nog te twijfelen om mijn zijspan wat nog in aanbouw is ook aan te vragen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben - een beetje- op zoek naar een CX 500 of zo om daar het winterspan van te maken en daar de transportbak van de MZ aan te zetten.

Had al bedacht die dan ook maar gelijk aan te melden na aanschaf en dan span er aan te bouwen, misschien maar ff mee wachten ;)

Of ik dan de MZ weer afmeld weet ik dan ook nog niet ( heb nog wel wat los spul waar ik bijna een onderstel van kan bouwen met wiel ;) )
 
Het wordt vooral lastig als ze aanvullende informatie gaan vragen terwijl het span nog niet gebouwd is. Heb zelf ook voor mijn zijspan L4e aangevraagd en zit nog te twijfelen om mijn zijspan wat nog in aanbouw is ook aan te vragen.

Ach, je hebt nog even de tijd om er over na te denken.
 
In geval van Hellracer twijfel ik er niet aan dat het een span word, al duurt het verrekte lang :+
Maar ideeen willen nog wel eens wijzigen. Denk niet dat de RDW een pasje stuurt als ze wisten dat het nog steeds een solo is, of een span in opbouw.
 
Ja klopt, tot juli 2016 dacht ik. Maar heb toch het gevoel dat dit een "beetje raar" is.
Maar voorlopig werkt het, dus zou zeggen, sla uw slag!
 
Ja klopt, tot juli 2016 dacht ik. Maar heb toch het gevoel dat dit een "beetje raar" is.
Maar voorlopig werkt het, dus zou zeggen, sla uw slag!

Valt toch wel mee? Er is jarenlang helemaal niks geregeld of gedaan.

Was net als toen alle motoren over moesten naar de (toen) nieuwe nummerplaat, voordat iedereen eens een keer gereageerd had, behoorlijke tijd later zag je nog steeds motoren met oude platen rijden. Sterker nog, vorig jaar zag ik er nog 1 staan !
 
In geval van Hellracer twijfel ik er niet aan dat het een span word, al duurt het verrekte lang :+
Maar ideeen willen nog wel eens wijzigen. Denk niet dat de RDW een pasje stuurt als ze wisten dat het nog steeds een solo is, of een span in opbouw.

Als de RDW om extra info vraagt is het geen enkel probleem voor mij om aan te tonen dat het om een zijspan combinatie gaat.
De in opbouw zijnde motor heeft binnen 5 minuten een zijspan frame waar de Junak bak of het transportspan van de Snavel aan kan.

Ik zie het ook niet als een zijspan dat in opbouw is maar als een zijspantrekker die verbouwd wordt. Mijn zijspan is klaar, het subframe is klaar, alleen de motor wordt aangepast. Omdat goed te kunnen doen zit er geen zijspan aan.

Daarom heb ik ook keurig vermeld bij de aanvraag dat het een verwijderbare zijspan betreft.
 
Valt toch wel mee? Er is jarenlang helemaal niks geregeld of gedaan.

Was net als toen alle motoren over moesten naar de (toen) nieuwe nummerplaat, voordat iedereen eens een keer gereageerd had, behoorlijke tijd later zag je nog steeds motoren met oude platen rijden. Sterker nog, vorig jaar zag ik er nog 1 staan !
Ik deel de mening van JFJ, het is nu wel heel eenvoudig. Vandaag of morgen bedenken ze weer een nieuwe regeling.
 
Ik deel de mening van JFJ, het is nu wel heel eenvoudig. Vandaag of morgen bedenken ze weer een nieuwe regeling.

ik denk dat het anders bijna niet te doen is.
Kijk maar eens op wat feestboek-zijspanpagina's, de meeste zijspaneigenaren hebben werkelijk geen idee van hoe-en-wat. De meest vreemde dingen komen daar af en toe voorbij, meningen of idee-en die ondertussen allemaal veroudert zijn.

Hoe zou het RDW het anders moeten doen? Andere oplossingen zouden heel duur worden, zeker af gezet tegen het aantal spannen in Nederland (relatief gezien bijna niks natuurlijk)
Elk zijspan op L3 naar Lelijkstad sturen?? Dat is toch ook niet te verkopen, zeker gezien ze het zelf een beetje in de hand hebben gewerkt door het ontbreken van een duidelijk beleid.
 
Laatst bewerkt:
De Harlie is ook L4e.

Toch heb ik een vreemd gevoel bij deze regeling. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op!
Als er zelfs al een L4 word aangevraagd voor een motor waar nog niet eens een span aan zit :?

Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!

En nou moeten we ophouden met slapende honden wakker maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan