Aanpassing kenteken voor zijspannen

Bedankt om dit ouwe topic weer ff naar boven te halen; heb de mijne (die met een week of 2 hopelijk klaar is) maar vlug op L4 gezet nou het nog voor niks kan; was het glad vergeten!
 
Had hier dus nog een oude R1100 en Squire bakkie staan.
Deze voor de samensmelting maar eens aangemeld als zijspan.
Ben benieuwd wat happend.
 
Laatst bewerkt:
Stel ik zou mijn pan solo nu registreren als l4e
met afkoppelbaar zijspan en geen wijzigingen, dan zou ik mocht het nodig zijn die toch kunnen ombouwen aan mijn pan met span?
 
Ja, dat kan, maar waarom? Als je zijspanmotor tot op de draad versleten is dan laat je het frame netjes poedercoaten en bouwt hem nieuw op met de solo als donor?
 
Had hier dus nog een oude R1100 en Squire bakkie staan.
Deze voor de samensmelting maar eens aangemeld als zijspan.
Ben benieuwd wat happend.

Wat dus niet gaat is een motor die op de naam van een ander staat, in dit geval van el presidente, om te zetten onder je eigen naam van L3E naar L4E.
Krijg je dus keurig een mailtje of dat de eigenaar een schriftelijke verklaring wil opsturen.

Hoe dom kan ik zijn |( |(
 
Ok , ik ben op mijn eigen topic ook al verwarring aan het kweken, maar nu snap ik er niets meer van.

Als ik na 1 juli 2016 een , bijvoorbeeld van een XJR1300 uit 2004, zijspan wil bouwen , en deze vervolgens op kenteken L4e wil krijgen, moet ik dan naar Lelystad voor een type goedkeuring of volstaat het met de , door jullie genoemde , 55 euro keuring in zwolle , heerenveen of elders in den lande??
 
Ik was nog net op tijd.
Sinds deze week een triumph daytona l4e


Administratief geregeld, nu het geheel nog samenstellen...
 
Ook ik heb nog even op de valreep het span legaal gemaakt voor de toekomst.
Naast het oude papieren kenteken ook een plastic-card, makkelijk toch.
Mag nu volgend jaar ook met en zonder zijspan rijden.
Leuke is dat deze combi volgend jaar ook nog 40 wordt, belasting vrij.
full
 
het zal wel ergens al uitgelegd zijn maar hoe gaat het nu na 1 juli om een motor om te zetten naar zijspan? ik neem aan, naar de rdw, keuring en betalen. is een keuring dan voor alle spannen of vanaf een bepaalde bouwjaar?
 
het zal wel ergens al uitgelegd zijn maar hoe gaat het nu na 1 juli om een motor om te zetten naar zijspan? ik neem aan, naar de rdw, keuring en betalen. is een keuring dan voor alle spannen of vanaf een bepaalde bouwjaar?
Het lijkt mij dat het voor een span van voor 2009 hetzelfde blijft als voorheen, gewoon voor 55 euro bij het lokale RDW station.
 
bedankt dat jij even de moeite nam, JFJ. hier staat het volgende:

"Voor motorfietsen met zijspan met een datum eerste toelating (DET) van vóór 30 april 2009 is het vanaf 1 januari 2015 t/m 1 juli 2016 mogelijk om zonder keuring en gratis de juiste voertuigcategorie voor een zijspan te krijgen. Ook andersom is dit het geval. Heeft u een motorfiets zonder zijspan en staat het voertuig als een motorfiets met zijspan in het kentekenregister? Dan kun u dit ook gratis laten aanpassen gedurende deze periode."


ik wil weten hoe het nu moet dus na 1 juli 2016.
 
_O- _O- Heb nu een solo op 4Le.
Nu alleen nog even de knallert een echt zijspan laten worden.
Om laten zetten zal wel sneller blijken dan de bouw. Nu totaal geen tijd voor.
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- Heb nu een solo op 4Le.
Nu alleen nog even de knallert een echt zijspan laten worden.
Om laten zetten zal wel sneller blijken dan de bouw. Nu totaal geen tijd voor.

Heb ik ook geprobeerd met m'n solo R100/7. Was wel een beetje laat, dus even afwachten wat ze ermee doen.
En als ze het kenteken veranderen; lullig hulpframepje eraan hangen en klaar is Klara. Mocht ik er ooit iets aan willen hangen, heb ik er geen gezeur mee in de toekomst. Doe ik er niets mee, is het altijd leuk c.q. handig voor de volgende eigenaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan