Aankoop Suzuki gsxr600 2007, waarop letten?

8 dec 2008
212
31
Haarlem
Ik heb een gsxr600 uit 2007( 5.000 km ) op het oog. deze staat in Belgie.
Vraagprijs is € 6000,00. Het lijkt me een erge scherpe prijs.

Waarop moet ik letten bij een eventuele aankoop? Zijn er veel voorkomende mankementen bij een model uit 2007?
Hoe kan ik er achter komen of deze wellicht gestolen is? Is er iets van een europeese databank met gestolen motoren? :?

Groet,
Martijn
 
Kilometerstand heeft met de BPM niets van doen. De leeftijd van de motor is voor belang voor de berekening van de BPM. Je zult inderdaad aardig bij moeten betalen aan BPM, omdat de motor nog redelijk nieuw is. Op internet zijn er wel ergens rekenmodellen te vinden (kwestie van even googelen).
In België hebben ze ook gewoon papieren bij een motor en die moeten er ook bij zitten. Als ik het me goed herinner moet je twee papieren bij de motor krijgen, een gelijkwaardigheidsattest en nog een ander document. Vanzelfsprekend moeten de nummers van het frame overeenkomen met de papieren. Is dat niet het geval, laat hem dan maar staan want dan krijg je hem nooit op kenteken in Nederland.
Je moet de motor in Nederland laten keuren en dat kost ook bijna 100 euro.
Ik rijd al mijn hele leven op Suzuki's en heb er goede ervaringen mee, ook met de GSXR600. Volgens mij heeft de motor geen echt zwakke punten. Kijk wel even of hij niet gebruikt is als circuitracer. Je ziet wel eens dat jonge sportmotoren die gebruikt zijn voor het circuit, weer worden opgebouwd als wegmotor. Als het kuipwerk er echt helemaal perfect uitziet moet je hjezelf deze vraag gaan stellen. Ook rullen aan de banden, afgesleten lefboutjes ed wijzen in die richting, in ieder geval op zeer sportief gebruik. Als de motor van 2007 is zit er misschien nog fabrieksgarantie op, dat zou je ook na kunnen gaan. Heeft de motor verder het reguliere onderhoud gehad en kan dat worden aangetoond. Volgens mij hebben ze in België, niet zoals in Nederland, de gewoonte om tellenstanden te veranderen.
Ga in ieder geval vooraf even goed rekenen, want 6000 klinkt als een schappelijke prijs. Ik verwacht echter niet dat je hem onder de 7000 euro aan het rijden hebt hier in Nederland.
 
Kilometerstand heeft met de BPM niets van doen.

De leeftijd van de motor is voor belang voor de berekening van de BPM. Je zult inderdaad aardig bij moeten betalen aan BPM, omdat de motor nog redelijk nieuw is. Op internet zijn er wel ergens rekenmodellen te vinden (kwestie van even googelen).
In België hebben ze ook gewoon papieren bij een motor en die moeten er ook bij zitten. Als ik het me goed herinner moet je twee papieren bij de motor krijgen, een gelijkwaardigheidsattest en nog een ander document. Vanzelfsprekend moeten de nummers van het frame overeenkomen met de papieren. Is dat niet het geval, laat hem dan maar staan want dan krijg je hem nooit op kenteken in Nederland.
Je moet de motor in Nederland laten keuren en dat kost ook bijna 100 euro.
Ik rijd al mijn hele leven op Suzuki's en heb er goede ervaringen mee, ook met de GSXR600. Volgens mij heeft de motor geen echt zwakke punten. Kijk wel even of hij niet gebruikt is als circuitracer. Je ziet wel eens dat jonge sportmotoren die gebruikt zijn voor het circuit, weer worden opgebouwd als wegmotor. Als het kuipwerk er echt helemaal perfect uitziet moet je hjezelf deze vraag gaan stellen. Ook rullen aan de banden, afgesleten lefboutjes ed wijzen in die richting, in ieder geval op zeer sportief gebruik. Als de motor van 2007 is zit er misschien nog fabrieksgarantie op, dat zou je ook na kunnen gaan. Heeft de motor verder het reguliere onderhoud gehad en kan dat worden aangetoond. Volgens mij hebben ze in België, niet zoals in Nederland, de gewoonte om tellenstanden te veranderen.
Ga in ieder geval vooraf even goed rekenen, want 6000 klinkt als een schappelijke prijs. Ik verwacht echter niet dat je hem onder de 7000 euro aan het rijden hebt hier in Nederland.

Zeker wel!!
 
Dure grappen.......

Tabel bpm-tarief

Type vervoermiddel % netto catalogusprijs
Motoren met een netto catalogusprijs van maximaal € 2.133 --> 9,6%

Motoren met een netto catalogusprijs van meer dan € 2.133 --> 19,4 %

en er geldt een verminderingsbedrag van 210 euro.

er van uitgaande dat nieuwwaarde 15000 is ..indien nieuwwaarde hoger, bedrag uiteraard ook hoger dan onderstaande.

ga je nog wel aardig wat betalen dus voor deze motor......15.000 x 19, 4 % = 2910

6000 + (2910 - 210)= 8.700 euros.............
 
Laatst bewerkt:
Kilometerstand heeft met de BPM niets van doen. De leeftijd van de motor is voor belang voor de berekening van de BPM. Je zult inderdaad aardig bij moeten betalen aan BPM, omdat de motor nog redelijk nieuw is. Op internet zijn er wel ergens rekenmodellen te vinden (kwestie van even googelen).
In België hebben ze ook gewoon papieren bij een motor en die moeten er ook bij zitten. Als ik het me goed herinner moet je twee papieren bij de motor krijgen, een gelijkwaardigheidsattest en nog een ander document. Vanzelfsprekend moeten de nummers van het frame overeenkomen met de papieren. Is dat niet het geval, laat hem dan maar staan want dan krijg je hem nooit op kenteken in Nederland.
Je moet de motor in Nederland laten keuren en dat kost ook bijna 100 euro.
Ik rijd al mijn hele leven op Suzuki's en heb er goede ervaringen mee, ook met de GSXR600. Volgens mij heeft de motor geen echt zwakke punten. Kijk wel even of hij niet gebruikt is als circuitracer. Je ziet wel eens dat jonge sportmotoren die gebruikt zijn voor het circuit, weer worden opgebouwd als wegmotor. Als het kuipwerk er echt helemaal perfect uitziet moet je hjezelf deze vraag gaan stellen. Ook rullen aan de banden, afgesleten lefboutjes ed wijzen in die richting, in ieder geval op zeer sportief gebruik. Als de motor van 2007 is zit er misschien nog fabrieksgarantie op, dat zou je ook na kunnen gaan. Heeft de motor verder het reguliere onderhoud gehad en kan dat worden aangetoond. Volgens mij hebben ze in België, niet zoals in Nederland, de gewoonte om tellenstanden te veranderen.
Ga in ieder geval vooraf even goed rekenen, want 6000 klinkt als een schappelijke prijs. Ik verwacht echter niet dat je hem onder de 7000 euro aan het rijden hebt hier in Nederland.

Om een motor in te voeren in nederland zonder dat hij als nieuw wordt aangemerkt meot hij MEER dan 6000 km gelopen hebben EN ouder dan 6 maanden zijn. Kortom voor deze motor betaal je de volledige BPM + 19 % btw, reken er dus maar op dat de motor 9000 euro gekost heeft voordat je hem op kenteken hebt. Kortom niet interresant dus!
 
Ik heb een gsxr600 uit 2007( 5.000 km ) op het oog. deze staat in Belgie.
Vraagprijs is € 6000,00. Het lijkt me een erge scherpe prijs.

Waarop moet ik letten bij een eventuele aankoop? Zijn er veel voorkomende mankementen bij een model uit 2007?
Hoe kan ik er achter komen of deze wellicht gestolen is? Is er iets van een europeese databank met gestolen motoren? :?

Groet,
Martijn

Vergeet de bijkomende kosten niet. Vaak is het niet meer rendabel om een erg jonge motor uit buitenland te halen.
 
Om een motor in te voeren in nederland zonder dat hij als nieuw wordt aangemerkt meot hij MEER dan 6000 km gelopen hebben EN ouder dan 6 maanden zijn. Kortom voor deze motor betaal je de volledige BPM + 19 % btw, reken er dus maar op dat de motor 9000 euro gekost heeft voordat je hem op kenteken hebt. Kortom niet interresant dus!

iets verkeerd uitgelegd dus, maar bovenstaande was wat ik bedoelde :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan