Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Ik heb de MZ weer wat aandacht gegeven en foto's gemaakt. Het is toch wel weer heel leuk dat tweetakt rijden.
IMG_20190217_154608.jpg

De andere foto's staan hier: ETZ251L - Google Drive
Hij gaat voor 1350 euro speurders op maar daar zit vrij veel onderhandelingsruimte in. De voor en achterband zijn nieuw. Ik heb er nog een hoop spullen bij waaronder een nieuwe overtrek voor de buddy.
 
Hij gaat voor 1350 euro speurders op maar daar zit vrij veel onderhandelingsruimte in.

Jij wil natuurlijk die tank kopen ;)

Errug leuk die MZ-tjes, van het weekend op AET ook weer genoeg gezien. Met dat mooie herkenbare geluid. Ik heb er jaren één gedeeld met m'n vader. Deed het werkelijk altijd en hoop rij-plezier.
 
Mn stuurdemper lekt. Voor de werking maakt het niet uit, maar je krijgt er zon bende van. Olielekken op de hele combi, en een vette knie in de broek. Op MP staat zat van die dempers, maar zijn al die Mercedesdempers gelijk?
 
Stuurdemper

Dit is volgens mij een veel gebruikte, maar houd er rekening mee dat ze erg zwaar dempen.. Beter zoek je motorfiets stuurdemper of iets van EZS of EML. Ik heb zo'n Mercedes demper op m'n vorige span (de grijze K) gezet en dat voel je behoorlijk, stuurt zwaar.
 
Stuurdemper

Dit is volgens mij een veel gebruikte, maar houd er rekening mee dat ze erg zwaar dempen.. Beter zoek je motorfiets stuurdemper of iets van EZS of EML. Ik heb zo'n Mercedes demper op m'n vorige span (de grijze K) gezet en dat voel je behoorlijk, stuurt zwaar.
Volgens mij zijn dat ook gewoon Mercedesdempers.....
 
Bij mij op de k1200 ook, informeer eens bij springmasters, die maken heel veel van dit spul en zijn een stuk goedkoper dan eml zelf. Google vindt het voor je.
 
Allemaal bedankt voor de reacties. Maar mijn vraag was eigenlijk niet welke demper ik nodig heb. Dat weet ik namelijk zelf wel, ik heb nu ook een demper. Een Mercedesdemper. En die bevalt prima, behalve dat ie er op het moment nogal een bende van maakt.

Maar vraag was dus eigenlijk: zijn al die mercedes dempers die op MP staan, hetzelfde? ;) Zodat ik mijn vlekkenmakende Mercedes demper vervangen kan door een dicht exemplaar.
Aanpassen van dempers etc laat ik over aan de toekomstige nieuwe eigenaar O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: RedP
mercedes demper is prima. ik geloof dat je hem ook van een kever kan gebruiken.
de meeste lengtes zijn +/- een paar cm hetzelfde maar meten is weten en dat is het makkelijkst.
 
Ik heb via MP een site gevonden waar de lengte van de merc dempers opstaan. Die zijn gelijk aan mijn Monroedemper, dus ik heb er € 18 tegenaan gegooid voor een nieuwe....
 
Ik heb via MP een site gevonden waar de lengte van de merc dempers opstaan. Die zijn gelijk aan mijn Monroedemper, dus ik heb er € 18 tegenaan gegooid voor een nieuwe....

Zoooo, dat is een beste diepte investering !!
 
Nu zou je eigenlijk nog een manier vinden om de demperstang te beschermen, met een kleine harmonica of zo.
 
Heren. Wat een drukte over Kwasterts stuurdemper. Rubberhoes. Fietsband.
Als ik wat koop, dan koop ik wat goeds😱
IMG-20190220-WA0014.jpeg
 
Zon degelijke Mercedes demper heeft geen hoes nodig. Daar zit een buis om de zuigerstang😎.



Masr zeg nou zelf, dat ziet er toch niet uit zo'n lomp ding...

Dus slijptol erin! Hoppa!
IMG-20190220-WA0021.jpeg
 
Nu heb ik weer een mooie slanke demper, die voldoet aan Kwastertspecs..
Behalve die Mercedesverf. Das niks🤔
IMG-20190220-WA0025.jpeg
 
Beste allemaal,

Jaren geleden ben ik begonnen met een Guzzi project. Ik heb hiervoor een 1000SPII aangeschaft en een Moturist zijspan. Het project ligt inmiddels al een tijd stil, en omdat ik sinds kort opnieuw vader ben geworden, ziet het er naar uit dat ik de komende jaren ook geen tijd meer heb.
Omdat mijn ideeën over zijspanrijden in de loop der tijd ook wat sportiever zijn geworden, denk ik dat ik er goed aan doe om afscheid te nemen van het project.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan