900RR Streetfighter

Kleine Update.

Aangezien de vorige eigenaar (of die daarvoor) de motor meer dan 1x heeft laten stuiteren.
Kwam ik (en mn buurman) erachter dat de rechterkant van mn stuur behoorlijk krom was.

Via hier een Superbike stuurtje op de kop getikt,
En gelijk maar zoveel mogelijk nieuwe spullen besteld.

-Nieuwe Grepen
-Nieuwe Handvaten
-Nieuwe Gaskabels
-Nieuwe Bediening
-Nieuwe Spiegels

en als laatste een nieuwe km teller, aangezien de huidige helaas niet doet wat het zou moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Gister het blok en de radiateur aangepakt.

Blok had overal krassen en was op sommige plekken verweerd.
Radiateur was de oude lak vanaf gebladerd.
Gelijk alles in de lak gezet.
20190710_092233.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatste update... voor de vakantie wouden we even touren... helaas.. dat werd hem niet..
Motor spruttelde, de volgende dag gelijk weggebracht om de carbs een revisie-set te geven.
Waarschijnlijk kan ik de CBR volgende week weer ophalen...

Stuur is klaar om gemonteerd te worden, de chromen dopjes om het blok verder op te leuken zijn er inmiddels óók, net zoals de nieuwe dash..

20190804_202110.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kan ik de motor weer ophalen.

Had ook een andere luchtfilterbox meegegeven, maar de rubbers waren hiervan versleten en gescheurd. Hier dus even setje bestellen.

De nieuwe (2e handse) Schetsplaten L + R onderweg, incl nieuwe rempomp, omdat de vorige ook in elkaar geflanst was..

Nu op zoek naar een Hugger en heb een kontje van een Duc 916 op het oog.
Als dit gaat lijken hoe ik het in gedachte heb, gaan de huidige (Not for Road Use) dempers eraf en komen de kleine dempers van een Duc erop.

Weet nog niet hoe en wat allemaal, maar hou jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend bezig geweest met de nieuwe teller.

Al met al wat werk/ energie gekost, maar het zit erop..
photostudio_1566203048756.jpg

Nu nog de toerenteller aansluiten en een beugeltje fixen.

Op naar het volgende klusje.
 
Laatst bewerkt:
Weer een kleine update..

Ditmaal was het de schetsplaat aan de rechterkant.
Aangezien de set die erop zat zó krom als wat was.. besloten op zoek te gaan naar een originele set.
Zoveel zaken afgezocht en waren allemaal vrij prijzig.
Toch een originele set gevonden, maar hier bleek een pedaal van krom..
Ander pedaal gekocht... was deze ook weer in elkaar geknutselt.

Toen ineens kwam ik deze LSL set tegen.
Compleet Links en Rechts incl pomp etc.
Gister gelijk de boel overgezet.. en vandaag alles afgemaakt.

-Nieuwe beugel gemaakt voor reservoir
-Langere slang erop
-Afgesteld (pedaal mag iets hoger)
-Onlucht en gelijk nieuwe vloeistof
photostudio_1566414104204.jpg

Testrondje en hoppa... wat een verschil zeg..
Morgen de andere kant erop en afstellen.
Ook gelijk een nieuwe set LSL Steps besteld in de kleur zwart, want dat paarse is maar niks ;)

Keep ya posted
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de andere schetsplaat geplaatst.

Denk wel dat er een wat langere stang tussen mag, zodat mn pedaal iets lager gaat.
Moet nu vrij hoog met mn voet om op te schakelen.
 

Bijlagen

  • photostudio_1566556681921.jpg
    photostudio_1566556681921.jpg
    147,8 KB · Weergaven: 38
Vandaag de LSL steps binnen gekregen.. en zitten er goed op.
20190823_204422.jpg

Morgen naar Boonstra, om een andere schakelstang te halen.. Óók de 'Shift lever' bleek zelf in elkaar gezet te zijn..

Kreeg het geheel niet mooi in een rechte lijn..

#Update... Stang gemonteerd, Moest wel op een andere manier...
Ipv 1 beneden, 5 omhoog, is het nu andersom.
Het was even wennen, maar vind het stukken relaxter rijden op deze manier.
 
Laatst bewerkt:
En we gaan weereen stapje verder..
Afgelopen zaterdag brak mijn nieuwe koppelingskabel af op de snelweg..

Baal er een beetje van.. Want deze zat er nog maar 2 maand op.
Gelijk maar een nieuwe besteld..
Dit gaf me wél de gelegenheid om de volgende Update uit te voeren.
Namelijk het stuur..

Het superbike stuur wat erop zat, bleek wat krom te zijn (wss valschade)
Had al diverse dingen verzameld zodat ik alles in 1x kon overzetten.
Gister hier een begin aan gemaakt..

Stuur is inmiddels los.. vandaag gaan we de nieuwe bediening maar eens proberen aan te sluiten.

Keep ya posted
 
waarom brak de kabel?

Ik heb geen flauw idee... wou opschakelen en had ineens een slappe hevel..

20190828_225756.jpg

(Heb zo'n gevoel dat er een 'tonnetje' op gesoldeerd is door de zaak)

Als het goed is heb ik vanmiddag de nieuwe kabel, dus even goed vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe niet er op solderen, maar alleen klemmen. Heb op mijn CBR600 dik 50K daar mee gereden zonder problemen..
 
Kleine Update.

Het nieuwe stuurtje is gemonteerd, evenals de nieuwe koppelingskabel.

De bedrading van de motor is echt een hel (twijfel om een andere draadboom te kopen)

De Koso kloon, functioneerd eindelijk zoals het zou moeten, wat een geklooi met de bedrading zeg.
Zelfs de draadboom van de CBR kwam niet overeen.
De Gele draad (olie) bleek het toerental draad te wezen en de Blauw/witte (Rotating wire) was dus voor de benzine meter.

Poah... wat een werk.

Wat bleek.. een van de vorige eigenaren, heeft zelf al flink lopen klussen aan de draadboom, en allemaal andere kleuren draad erop gesoldeerd.
Ik kwam zelfs een geschakelde + bundel tegen van 6 draden op elkaar gebakken. Deze heb ik in een lasdoosje gedrukt en ingetaped.
Heb de gehele draadboom van tape ontdaan en zelf hier had ik iets van... uhm... en nu.. Ik kwam wel 8 draden tegen die gewoon los in de draadboom waren ingetaped. Maar goed, krimpkous aan het uiteinde van alle losse kabels en alles opnieuw en de overige ellende netjes gesoldeerd...

Toen verder met de rest... Signal Light en de Claxon.
Bij Boonstra had ik een 2e hands claxon gekocht, deze aangesloten, maar deed niks...

Na het uit elkaar halen van de bediening, kwam ik er dus ook achter waarom niet... Er zaten niet eens draden aangesloten op beide knopjes.
De Claxon heb ik uit eindelijk werkend gekregen.. Het Signal Light knopje niet..Had er ook niet veel zin meer in, dus alles opnieuw netjes ingetaped.

Nu alleen nog een manier vinden om de remschakelaar aan te sluiten op de LSL Set...

De bediening geplaatst op het nieuwe stuur, de handvaten, de spiegels en de grepen.
Nu alleen nog een goede dubbele Banjobout vinden, zodat ik verder kan met de remmen aan de voorzijde.

Zal zsm een foto droppen...
 
Laatst bewerkt:
Gister nieuwe Dubbele M10-1,25 Banjobout, Hydraulische remschakelaar en 4 koperen 0-ringen besteld.. Gelijk de boel afgekoppeld, schoongemaakt.. en de bedrading alvast aangelegd.

Nu weer wachten en wachten.. Ondertussen kan er ook niet veel gedaan worden, behalve een beetje poetsen en wat spullen op MP zetten haha :9
 
Laatst bewerkt:
Nou.. De hydrolische remschakelaar zit erop... en werkt ook nog eens haha..
20190907_121432.jpg

De banjobout voor de remleiding was helaas verkeerd, dus gelijk een ander besteld..

Nu zit ik met het volgende probleem.
Vanmorgen dikke plas benzine onder de motor..
Heb net de tank er weer afgehaald.. en kwam er achter dat ik 2 kleine pijpjes onderop de tank heb zitten naast de benzinekraan..
-de grote gaat met een dikke slang naar beneden het frame..
-er zit geen slangetje oid op het kleine pijpje..

Ook kwam ik erachter dat de benzinekraan gewoon los zat..

Dus tank op de kop.. kraan kon ik er met de hand afdraaien...
Wel raar, want de motor lekte nooit. Wel had ik geen fatsoenlijke knop, deze hadden ze *vervangen* bij de motorzaak..

Beetje teflontape om het draad gedaan en een rubberen o-ring erin gelegd.. geheel weer vastgezet.. nu afwachten of die nog lekt...

EDIT : Lekkage is weg...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een pakketje binnen.

Nu mijn ieni mieni windschermpje eraf is, vanwege te nieuwe teller, ben ik op zoek geweest naar een ander type masker achter iets. En deze gevonden..

Ik had hier de knipperlichten overgezet op de onderste steuntjes..

Maar leek niet echt.
20190910_190959.jpg

En dus de knipperlichten gesloopt en de nieuwe uit het masker gehaald...
20190910_223634.jpg

De fade-out led knippers geplaatst en gelijmd
20190910_223746.jpg

Beugels voor de koplamp aangepast.
Morgen weer verder..
 
Laatst bewerkt:
Kleine update..
Alles gesoldeerd, pas gemaakt en werkend..
Nu op zoek naar grotere waaiers om het masker beter vast te zetten.. en dan gelijk de boel intapen.

Als alle nieuwe "spuitbare" onderdelen binnen zijn, word alles in 1x in kleur gespoten.

20190911_190245.jpg


Op naar het volgende 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan