wat kost het begrenzen van een gs500 ?

speedrock

Die hard MF'er
Lid geworden
22 sep 2004
Berichten
725
Waarderingsscore
0
Locatie
Alkmaar
k wil een GS500 kopen van 1992 maar nu is die nog volvermogen, dus ik moet hem om laten bouwen(25kw rijbewijs). Weet iemand hoeveel dit kost inclusief vermelding van 25kw op het kenteken ?
 
Ik zit met de zelfde vraag, het is een leuke beginners motor maar dat keuren zie ik nu nog een beetje tegenop terwijl dat misschien wel on terecht is. ik ben erg benieuwd!
 
ik kan me haast niet voorstellen dat er niemand hier op het forum een gs500 heeft laten begrenzen of hebben jullie hem allemaal al 25kw gekocht ?
 
Heb hem 25kw gereed gekocht...wel net zo handig. Wat ik heb gehoord is dat het ongeveer 300 tot 350 euro kost, das inclusief setje, inbouwen en nieuw kenteken. Valt qua prijs wel wat tegen ja....maar je hebt niet enorm veel keuze als je het legaal wilt doen.
 
pin me er niet op vast, maar ik meen dat het ergens rond de 225 euro kost.

mail anders punisherADF ff, die heeft net een GS gekocht die nog begrensd moet worden.(is de dealer nu mee bezig)
 
ik heb 2 zaken in Zwolle gemailt, TT motoren doet het voor 260 euro inc arbeids loon en kenteken registratie. en Kalsbeek doet het voor 250 exc het kenteken gebeuren. het zal dus iets verschillen per dealer
 
setje zelf inbouwen en van ebay.de bestellen.
 
hier komt het antwoord, in mijn geval, vorig jaar februari laten doen....

totaalbedrag kwam op 262,25

laten doen bij Hoegee motoren
 
oke bedankt voor jullie reacties ik heb immidels ook begrepen dat ik er minimaal 250 voor opzij moet leggen.
 
ik hoop eerdaags een gs500 te kopen waarbij 25 kw op kenteken staat. nu heb ik hier even lopen zoeken, maar met sommige dingen kom ik niet uit. ik vraag me namelijk af of ik zo kan rijden. het is geen 25 kw motor maar op kenteken wel. is dat te doen, of is de kans op een boete te groot? of komen ze er achter bij overname van nieuwe eigenaar ofzo?
 
ik hoop eerdaags een gs500 te kopen waarbij 25 kw op kenteken staat. nu heb ik hier even lopen zoeken, maar met sommige dingen kom ik niet uit. ik vraag me namelijk af of ik zo kan rijden. het is geen 25 kw motor maar op kenteken wel. is dat te doen, of is de kans op een boete te groot? of komen ze er achter bij overname van nieuwe eigenaar ofzo?
Als je 25kw moet rijden is het simpel om het setje er zelf in te zetten of door een dealer te laten doen, dan is het helemaal oke. Kost ook niet zo veel.

Als je niet 25kw hoeft, is het slimmer om hem officieel terug te laten zetten op kenteken (hoewel de boete niet enorm zal zijn). Ik denk dat dat niet zoveel kost, maar je zult je kenteken 2 a 3 weken kwijt zijn, en dus niet kunnen rijden.

(ps: als je niet 25kw hoeft, wat ik gok aan de hand van je leeftijd, waarom koop je dan een 25kw versie?? Ik zou zeggen dat een gs500 zonder 25kw goedkoper aan te schaffen is.)
 
Als je 25kw moet rijden is het simpel om het setje er zelf in te zetten of door een dealer te laten doen, dan is het helemaal oke. Kost ook niet zo veel.

Als je niet 25kw hoeft, is het slimmer om hem officieel terug te laten zetten op kenteken (hoewel de boete niet enorm zal zijn). Ik denk dat dat niet zoveel kost, maar je zult je kenteken 2 a 3 weken kwijt zijn, en dus niet kunnen rijden.

(ps: als je niet 25kw hoeft, wat ik gok aan de hand van je leeftijd, waarom koop je dan een 25kw versie?? Ik zou zeggen dat een gs500 zonder 25kw goedkoper aan te schaffen is.)


ik moet wel 25kw rijden. die motor staat op 25kw op kenteken maar hij is het niet. kan dat kwaad? kunnen ze er übarhapt achterkomen dat het setje er niet in zit? behalve een vermogen test dan.

ik weet namelijk niet of ik die motor zo kan kopen en rijden zonder problemen te krijgen..?

sorry hoor.... ben niet een ervaren iemand met zulke dingen..
 
ik moet wel 25kw rijden. die motor staat op 25kw op kenteken maar hij is het niet. kan dat kwaad? kunnen ze er übarhapt achterkomen dat het setje er niet in zit? behalve een vermogen test dan.

ik weet namelijk niet of ik die motor zo kan kopen en rijden zonder problemen te krijgen..?

sorry hoor.... ben niet een ervaren iemand met zulke dingen..


in principe zullen ze er niet snel achter komen, maar als je een ongeluk krijgt en het is jou schuld dan gaat de verzekering dat dus op zekers wel controleren dus echt verstandig is het niet.

Ik heb trouwens vandaag ook eens gs500 gekocht moet hem alleen nog laten begrenzen
 
Dan gelijk maar even een vraagje tussendoor als het mag van de TS: kan elke GS500(E) terug worden gevoerd naar 25kw op kenteken? Dus ongeacht het bouwjaar en ongeacht of het een import model is?
 
alleen orginele nederlandse motoren kunnen terug gevoerd worden op kenteken
bij een amerikaanse import motor past het terugvoersetje er wel in maar de rdw heeft hier geen tweede typegoedkeuring voor dus is het niet mogelijk om deze op kenteken 25kw te krijgen.

Weet iemand een goede motorzaak in omgeving alkmaar die tegen een redelijke prijs mijn gs500 terugvoert ? zaanstad motoren schatte de kosten op 330 euro das mij iets te duur.
 
alleen orginele nederlandse motoren kunnen terug gevoerd worden op kenteken
bij een amerikaanse import motor past het terugvoersetje er wel in maar de rdw heeft hier geen tweede typegoedkeuring voor dus is het niet mogelijk om deze op kenteken 25kw te krijgen.
zuigend... staan hier twee leuke gs500 E'tjes met kuip te koop.... import.. |(
 
ja ik kan erover meepraten, valt me trouwens op dat geimporteerde modellen vaker een kuipje hebben dan nederlandse motoren.
 
Was € 350,- kwijt inclusief arbeid loon nieuwe choke kabel en nog wat kleine dingetjes.
 
ja ik kan erover meepraten, valt me trouwens op dat geimporteerde modellen vaker een kuipje hebben dan nederlandse motoren.
En deze stumpert wil natuurlijk weer liever een kuipje als een naked... |(

(140 op de snelweg zonder rodeo-neigingen lijkt me heerlijk....) :)
 
ik heb inmiddels ook een gs-je :) alleen rijbewijs nog ff :]
de vorige eigenaar heeft de afvoerset eruit laten halen, maar heb ik wel meegekregen. het bestaat uit de volgende dingen: sproeier, gasveer, gasnaald, en een gasklep

nu vraag ik me af: is dat wel compleet?

had iemand wel eens over een rubber ofzo horen praten vandaar.....
 
ja rubber is een andere methode van terugvoeren als ik het goed heb.
- officeel tot 25kw terugbouwen doe je door andere sproeiers
- 25kw terugbouwen voor vermogensuitdraai gebeurd met rubbers

weet iemand toevallig hoe het zit als je zelf de set in gaat bouwen of je hem dan ook op kenteken kan krijgen ? want om 3 uur arbeidsloon te gaan betalen wat ik zelf ook kan vind ik een beetje onzin
 
ja rubber is een andere methode van terugvoeren als ik het goed heb.
- officeel tot 25kw terugbouwen doe je door andere sproeiers
- 25kw terugbouwen voor vermogensuitdraai gebeurd met rubbers

weet iemand toevallig hoe het zit als je zelf de set in gaat bouwen of je hem dan ook op kenteken kan krijgen ? want om 3 uur arbeidsloon te gaan betalen wat ik zelf ook kan vind ik een beetje onzin


officieel gaat het met andere sproeiers, andere gasnaalden en er komen afstandhouders in de deksels van je carbs zodat de luchtschuif niet helemaal omhoog gaat/kan.

en zelf ombouwen en dan officieel gaat niet, aangezien een dealer een bewijs op moet sturen naar de nimag en/of rdw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan