LIJKT me niet, alleen kan je met een begrenste 600cc nooit meer z'n top toerental halen denk ik (aangezien mijn zxr 750 dat ook lang niet haalt), dus het inrijden gaat wel prima, maar ik je kan nooit eens na het inrijden ff flink doortrekke, wat wel vaak aangeraden word als je bijna klaar bent met inrijden,
i.v.m stootrandjes in de cillinder. Ik weet niet of dat bij 4takt ook zo is maar bij 2takt wel.
Als je bijvoorbeeld 1000KM niet boven de 5000 toeren komt en je hem dan in 1x doorjankt naar de 10000RPM dan wille ze wel us kapotlopen op die randjes. Dus dat zou wel een probleem kunnen zijn, maar ik weet niet of 4takt ook snel last heeft van stootrandjes (i.v.m minder slijtage van 4takt etc).
Maar ik weet iig wel dat een al ingereden motor die je terugbrengt naar 25kw nooit problemen zou veroorzaken, en dat is echt niet slecht voor je motor. Je begrenst je spruitstukken, zelfde effect als maar een beetje gasgeven (gaat de gasklep maar beetje open, dus weinig doorlaat, dus weinig vermogen. En rustig rijden met weinig gas is toch ook niet slecht voor je motor?