Martijntje
MF veteraan
Dus...wil van die automatische kleplichter af...irritante zooi..schiet er niets mee op. Niet dat mn blok al in elkaar zit, maar heb het bij steven gezien...en het suckt gewoon zwaar anus.
Martijn heeft de volgende drie opties bedacht:
- Andere nokkenas (hotcam )
- Mechanisme van huidige nokkenas afhalen
- Uitlaatkleptuimelaar bewerken
Optie 1, andere nokkenas...wil ik heeeeeel graag...leukere power enz enz enz...hoef geen moeite te doen...maar zit nog op school...en 160 euro boven op de rest van mn kosten is lame. Valt in principe dus af (zit op mn 18e sowieso met 25kw..dus moet nu iets minderen met het opvoeren )
Optie 2, mechanisme van nokkenas afhalen. Het is te doen...Het mechanisme zit op de nokkenas geperst. Het zou er dan vanaf geperst moeten worden en het oliegaatje wat eronder zit dicht gemaakt moeten worden.
Probleem: Martijn kan em er zelf niet afpersen. Wil wel proberen van mn oude nokkenas af te beunen, om te proberen..en het dan bij mn 'nieuwe' nokkenas doen maar toch, ken niemand die het wel kan (Tegen normaal bedrag...paar euro )
Dit is de netste oplossing denk ik maar niet zelf uit te voeren.
Laatste oplossing: kleptuimelaar aanpassen.
Het mechanisme nokt tegen de tuimelaar aan. Hiervoor zit een soort eh..gezwelletje op de uitlaattuimelaar. Als ik dat gezwelletje van de tuimelaar afslijp (netjes) dan kan het nokje nokken wat ie wil...maar als er niets zit...merkt martijn er ook niets van.
Ik denk dat dit voor mij de beste oplossing is. Het is imho alleen wel link om te doen...(maar is van nokkenas afpersen ook)...Het lijkt extreem...maar het valt wel mee denk ik.
Enige is dan het idee dat je iets nutteloos in je blok hebt zitten ...
Wat denken jullie dat het beste is om te doen?
Optie 1 valt eigenlijk sowieso af...komt later wel.
Kga liever niet aan mn nokkenas beunen, oliegaatje moet ook dichtgemaakt worden en stel dát het los schiet (spijkertje met loctite ofzo)...denkt martijn dat het funest zal zijn voor zijn cilinderhoofd. De meeste olie zal dan door het vrije gaatje wegstromen en aangezien de kop toch al zo gevoelig is voor de smering...afgezien van de schade die een los stukje metaal kan aanrichten in het blok.
Als ik van de kleptuimelaar iets afslijp, kan het hooguit zijn dat ik de hele tuimelaar verneuk. Wat kost een nieuwe tuimelaar...eurootje of 30-40?..zoiets? en ik heb misschien nog een goede liggen..
Tuimelaar zal naar mijn inziens niet zwakker worden...
edit...polletje erbij gedaan...
en laten zitten vind ik geen oplossing..want het suckt zoooooooo erg...
en ik heb er geen zin in om een uur te staan kicken terwijl et in 2kickjes kan...en ik heb er geen zin in dat ik keihard sta te kicken..en dat het mechanisme opeens weigert (verslijt ook he..) en ik een megablessure heb aan mijn toch al niet gespierde beentje.
editje 2:
Hier op deze site staat hoe ik de decompressor moet verwijderen...
http/www.justxr.com/info/camshaft_88on.html
Martijn heeft de volgende drie opties bedacht:
- Andere nokkenas (hotcam )
- Mechanisme van huidige nokkenas afhalen
- Uitlaatkleptuimelaar bewerken
Optie 1, andere nokkenas...wil ik heeeeeel graag...leukere power enz enz enz...hoef geen moeite te doen...maar zit nog op school...en 160 euro boven op de rest van mn kosten is lame. Valt in principe dus af (zit op mn 18e sowieso met 25kw..dus moet nu iets minderen met het opvoeren )
Optie 2, mechanisme van nokkenas afhalen. Het is te doen...Het mechanisme zit op de nokkenas geperst. Het zou er dan vanaf geperst moeten worden en het oliegaatje wat eronder zit dicht gemaakt moeten worden.
Probleem: Martijn kan em er zelf niet afpersen. Wil wel proberen van mn oude nokkenas af te beunen, om te proberen..en het dan bij mn 'nieuwe' nokkenas doen maar toch, ken niemand die het wel kan (Tegen normaal bedrag...paar euro )
Dit is de netste oplossing denk ik maar niet zelf uit te voeren.
Laatste oplossing: kleptuimelaar aanpassen.
Het mechanisme nokt tegen de tuimelaar aan. Hiervoor zit een soort eh..gezwelletje op de uitlaattuimelaar. Als ik dat gezwelletje van de tuimelaar afslijp (netjes) dan kan het nokje nokken wat ie wil...maar als er niets zit...merkt martijn er ook niets van.
Ik denk dat dit voor mij de beste oplossing is. Het is imho alleen wel link om te doen...(maar is van nokkenas afpersen ook)...Het lijkt extreem...maar het valt wel mee denk ik.
Enige is dan het idee dat je iets nutteloos in je blok hebt zitten ...
Wat denken jullie dat het beste is om te doen?
Optie 1 valt eigenlijk sowieso af...komt later wel.
Kga liever niet aan mn nokkenas beunen, oliegaatje moet ook dichtgemaakt worden en stel dát het los schiet (spijkertje met loctite ofzo)...denkt martijn dat het funest zal zijn voor zijn cilinderhoofd. De meeste olie zal dan door het vrije gaatje wegstromen en aangezien de kop toch al zo gevoelig is voor de smering...afgezien van de schade die een los stukje metaal kan aanrichten in het blok.
Als ik van de kleptuimelaar iets afslijp, kan het hooguit zijn dat ik de hele tuimelaar verneuk. Wat kost een nieuwe tuimelaar...eurootje of 30-40?..zoiets? en ik heb misschien nog een goede liggen..
Tuimelaar zal naar mijn inziens niet zwakker worden...
edit...polletje erbij gedaan...
en laten zitten vind ik geen oplossing..want het suckt zoooooooo erg...
en ik heb er geen zin in om een uur te staan kicken terwijl et in 2kickjes kan...en ik heb er geen zin in dat ik keihard sta te kicken..en dat het mechanisme opeens weigert (verslijt ook he..) en ik een megablessure heb aan mijn toch al niet gespierde beentje.
editje 2:
Hier op deze site staat hoe ik de decompressor moet verwijderen...
http/www.justxr.com/info/camshaft_88on.html
Laatst bewerkt: