Er blijkt wat vraag naar te zijn dus zet ik het even in een topic apart omdat ik het zo altijd voor elkaar kreeg vroeger met brommers:
Tank èn benzine-kraan reinigen/ spoelen:
Werk met z'n 2-en bij droog weer in buitenlucht. Kraan-pakkinkje(s) (mogen van waterleiding-fiber zijn) en een panty of nylonkous, schone&droge metalen bak of emmer, flinke trechter gereed houden.
Bak moet ruim groot genoeg zijn om geschatte rest-benzine op te vangen maar ook klein/laag genoeg om gemakkelijk te manipuleren onder de benzinekraan.
Dop van tank. 1 man pakt stuur om fiets een beetje te kunnen schudden/kantelen voor beter spoelwerk terwijl de ander (na verwijderen kraanslang) de gesloten kraan demonteert en mèt de restbenzine in de bak laat donderen.
Kraan opvissen, schoonplukken en in iedere open-stand tegenstrooms doorblazen met fietspompje of persluchtslang.
Kraan terugmonteren, dicht zetten, slang er weeer aan. Trechter in vulgat van tank steken, iets door-hangend afgedekt met nylonkous. Benzine door dat nylon als "zeef", via de trechter terug in tank.
Klaar.
Tank èn benzine-kraan reinigen/ spoelen:
Werk met z'n 2-en bij droog weer in buitenlucht. Kraan-pakkinkje(s) (mogen van waterleiding-fiber zijn) en een panty of nylonkous, schone&droge metalen bak of emmer, flinke trechter gereed houden.
Bak moet ruim groot genoeg zijn om geschatte rest-benzine op te vangen maar ook klein/laag genoeg om gemakkelijk te manipuleren onder de benzinekraan.
Dop van tank. 1 man pakt stuur om fiets een beetje te kunnen schudden/kantelen voor beter spoelwerk terwijl de ander (na verwijderen kraanslang) de gesloten kraan demonteert en mèt de restbenzine in de bak laat donderen.
Kraan opvissen, schoonplukken en in iedere open-stand tegenstrooms doorblazen met fietspompje of persluchtslang.
Kraan terugmonteren, dicht zetten, slang er weeer aan. Trechter in vulgat van tank steken, iets door-hangend afgedekt met nylonkous. Benzine door dat nylon als "zeef", via de trechter terug in tank.
Klaar.