adrinalino
MF'er
NX250 in El Salvador nog meer ellende (electrisch)
Mn geduld en geld begint aardig op te raken.
Ik ben vanaf Canada op weg naar Panama en zit nu in El Salvador. Mn Honda NX250 uit 1988 heeft steeds meer problemen. 2 dagen geleden kreeg ik last van een haperende startmotor en de laderij was ook niet goed.
Voor de startmotor heb ik 2 koolborsteltjes gekocht bij de Honda dealer voor het chantage bedrag van $52. Ik had er geen zin in om zelf te gaan sleutelen dus naar een monteur gereden die een professionele indruk geeft. De startmotor was snel gerepareerd en de motor start weer prachtig. Nu de laderij. De laadspanning op de accu varieerde tussen de 14 en 17 volt. Veel te veel dus. De accu was ook naar zn grootje dus die maar even vervangen. De monteur had nog een gebruikte 3 fasen regulateur liggen en die eerst provisorisch aangesloten. Gestart en de accu gaf een keurige 14,2 volt aan. Nadat de regulateur degelijk aangesloten was wilde de motor echter niet meer starten. Wat blijkt...geen vonk. Hij heeft alle bedrading nagelopen en alle signalen gemeten en de bobine uitgewisseld. Volgens hem komen bij de CDI ook alle juiste signalen aan.
Morgen is het zondag en wordt er niet gewerkt.
Iemand een tip? Kan het de CDI zijn? Komt deze CDI ook op andere brommers voor?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Hoi,
Aad.
Mn geduld en geld begint aardig op te raken.
Ik ben vanaf Canada op weg naar Panama en zit nu in El Salvador. Mn Honda NX250 uit 1988 heeft steeds meer problemen. 2 dagen geleden kreeg ik last van een haperende startmotor en de laderij was ook niet goed.
Voor de startmotor heb ik 2 koolborsteltjes gekocht bij de Honda dealer voor het chantage bedrag van $52. Ik had er geen zin in om zelf te gaan sleutelen dus naar een monteur gereden die een professionele indruk geeft. De startmotor was snel gerepareerd en de motor start weer prachtig. Nu de laderij. De laadspanning op de accu varieerde tussen de 14 en 17 volt. Veel te veel dus. De accu was ook naar zn grootje dus die maar even vervangen. De monteur had nog een gebruikte 3 fasen regulateur liggen en die eerst provisorisch aangesloten. Gestart en de accu gaf een keurige 14,2 volt aan. Nadat de regulateur degelijk aangesloten was wilde de motor echter niet meer starten. Wat blijkt...geen vonk. Hij heeft alle bedrading nagelopen en alle signalen gemeten en de bobine uitgewisseld. Volgens hem komen bij de CDI ook alle juiste signalen aan.
Morgen is het zondag en wordt er niet gewerkt.
Iemand een tip? Kan het de CDI zijn? Komt deze CDI ook op andere brommers voor?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Hoi,
Aad.