3States

Als je last trekt er altijd wel iets,
Daarom heb ik de lagerkamers ook pas na t lassen aangebracht.
Klinkt heel simpel, maar voor ik dat vandaag voor elkaar had....
IMG_20190107_2216565.jpg
 
Maar t armpje hangt er inmiddels eenzijdig aan vast.
Nu eerst puzzelen met de positie van de schokbreker voordat ik de andere kant van de scharnier as kan gaan vast zetten
IMG_20190108_2055490.jpg
 
In hoeverre is dit systeem nu straks "uitwisselbaar" op andere types motoren?
Je hebt natuurlijk altijd wat standaard onderdelen, maar veel zal toch nog steeds specifiek voor een motor bepaald/gemaakt moeten worden?

Het blijft een vrij arbeids-intensief proces denk ik.
 
In hoeverre is dit systeem nu straks "uitwisselbaar" op andere types motoren?
Je hebt natuurlijk altijd wat standaard onderdelen, maar veel zal toch nog steeds specifiek voor een motor bepaald/gemaakt moeten worden?

Het blijft een vrij arbeids-intensief proces denk ik.

Alle draagarmdelen en wielophangingen zijn gedigitaliseerd. Het enige wat motorspecificiek gemaakt zal moeten worden zijn het hulpframe, en de lengte van de zijspandraagarmen. Maar dat laatste is een kwestie van het op de juiste plek afkorten van de buis waarvan ze gemaakt worden.
 
geeft wel verandering van de naloop al zal dat met zo'n lengte wel meevallen

Nee hoor. De naloop is niet afhankelijk van de hoek van de draagarm, want daar hebben we een voorziening voor ingebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Alle draagarmdelen en wielophangingen zijn gedigitaliseerd. Het enige wat motorspecificiek gemaakt zal moeten worden zijn het hulpframe, en de lengte van de zijspandraagarmen. Maar dat laatste is een kwestie van het op de juiste plek afkorten van de buis waarvan ze gemaakt worden.

Dus dat knallen je straks voor 250,00 Eypo en een krat kwaliteitsbier (SchultenbrauO-)) op een willekeurige bestaande combi?
Zeg een Beemer ofzo....



*kuch* O-)O-)
 
valt me wel op dat de hoek van de draagarm in het horizontale vlak anders is als bij de triumph

De Triumph hangt los van de grond met de negatieve veerweg uitgeveerd, de TRX staat nu in rij positie. Bij beide zal de draagarm straks ongeveer horizontaal uit komen
 
Het kon zijn dat jullie de as dusdanig zwaar berekend hadden dat een enkelzijdige afsteuning mogelijk was. Maar mij leek dat niet haalbaar. Statisch gaat het waarschijnlijk wel maar rijdend lijkt mij erg spannend.
 
ik moet nog een paar keer kijken voordat ik weer een domme vraag stel:(
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Terug
Bovenaan Onderaan