3States

Wij hanteren voor glasparel max 2.5 bar en voor korund max 3.5 bar.

Ze zeggen dat de korrel dan langer heel blijft :-)
 
Vrolijk kerstfeest!!!

Eindelijk ook weer eens tijd hier in Vasse om wat nuttigs te doen.
Dus de opspan mal voor de draagarm is eindelijk klaar voor gebruik.

Komende twee weken eens proberen om hier een sprintje te trekken, voordat de normale baan alle tijd weer in pikt
 

Bijlagen

  • IMG_20181225_1305203.jpg
    IMG_20181225_1305203.jpg
    928,9 KB · Weergaven: 53
Dat ook, maar dan is t uitlijnen ook met een variabele minder ietsje minder lastig
 
Vandaag is het 3States comité bijeen geweest in het Brabantse. Er zijn onderdelen uitgewisseld. Buismateriaal in de juiste kwaliteit is nu voldoende aanwezig. Details besproken en nu gaat het weer verder. Niet zo snel dan we vooaf hoopten, maar wel gestaag! En zeker goed, afraffelen willen we voorkomen!
 
Heren ik ben trots op jullie!
Gezamenlijk zijn jullie goed bezig.
Vanuit mijn werk ben ik ook bekend met ongeduldige mensen, voor wie het niet snel genoeg gaat.
Mijn standaard reactie is de volgende:
- Zo te horen kun je het beter dan ik. Ik nodig je hierbij uit om het voor te komen doen, dan ga ik er bij staan kijken zodat ik er wat van kan leren, waardoor ik het de volgende keer ook sneller kan doen!
- Ik moet de eerste nog tegenkomen die op mijn uitnodiging in gaat!

Kwaliteit kost tijd!
Prutswerk kost uiteindelijk nog veel meer tijd!!!
 
. Er zijn onderdelen uitgewisseld. Buismateriaal in de juiste kwaliteit

Inderdaad
Het waren dan misschien maar twee wijzen uit het oosten maar ze brachten genoeg mee.
En geen wierook en dat soort flauwekul maar bruikbaar spul.
4 lengtes buis 25CrMo4 en een aantal gedraaide proppen
20181229_083335.jpg


Dat worden dan de draagarmen.
Allemaal hetzelfde en in gelijke kwaliteit

IMG-20181229-WA0000.jpeg


Nog een zaagsnede in de proppen maken en dan zijn ze klaar om in de buis gelast te worden.
20181229_173148.jpg


Er wordt weer seriewerk gemaakt. 😊
 
Ik heb de belofte om tijdens de feestdagen flink te voorzien in updates niet helemaal waar weten te maken, maar er is wel vooruitgang, maar vooral veel gemeten, uitgelijnd en gepuzzeld
IMG_20190107_1524207.jpg
 
IMG_20190107_1204239.jpg

klemstuk in wording voor de scharnier as van de draag arm aan de motorblok zijde
 
Versteviging hoekjes zitten er ook in, morgen mijn laatste vakantie dag en dan moeten de lagerkamers er in gekotterd worden en kan ik de bevestigingspunten er definitief aan t subframe gaan maken

IMG_20190107_2156346.jpg
 
mooie passingen, dan kan je ook mooi tiggen. ik ben altijd bang dat de boel krom trekt met zoveel laslengte.
of valt dat wel mee ?
zelf probeer ik dan ook altijd om zoveel mogelijk "tegen over elkaar" te lassen zodat de krachten mekaar opheffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan