Motor in beslag genomen wegens rijden zonder dB-killer

Isdatzo

Crashkoning.
3 jun 2007
24.851
161
Utrecht
Dat overkwam mij gisteravond dus.

Na de hele middag lekker gereden te hebben rijd ik rustig door de stad naar m'n garagebox (ik woon in het centrum van Utrecht). Nog geen 100 meter voor ik er ben gaat het "STOP POLITIE" bordje aan in de zwarte volvo die achter me reed -O- .

Ze zaten pas een paar honderd meter achter me en op m'n rijgedrag hadden ze niks aan te merken. Logisch, want in de stad rijd ik altijd netjes (lomp doen brengt anderen in gevaar en in de stad is daar toch niks aan).

Ik viel op vanwege het geluid.. tja, dat kan kloppen: KTM 690SMCR met open pijp. Dat hoor je wel *D . Rondje om de motor gelopen en ze hadden snel door dat de dB-killer er niet inzat.

Dat was reden om hem in beslag te nemen in afwachting van de technische keuring '( . Ik mocht ook niet even naar huis om de dB-killer te halen, hij moest zó mee.

Nu wisten ze me te vertellen dat ze vorige week een andere SMC met akra-pijp hadden meegenomen en die had een boete van 400/500 euro gekregen. Maar het mooiste: ook de uitlaat werd in beslag genomen -O- .


Iemand enig idee wat ik nu kan verwachten? En mogen ze zomaar m'n uitlaat eraf slopen? Die dB-killer erin schroeven is 1 minuut werk en dan voldoet 'ie weer aan alle eisen.
 
Ai, het vervolg op 7 Db te hard, 420 euro boete....

7db te hard, 420 euro

Overigens, Wat een complete kolder om hier iemand zijn voertuig voor in beslag te nemen.
En die uitlaat vorderen terwijl die verkocht word, hetzij met db killer.
wat heeft dat dan voor nut..

ben benieuwd wat de experts te zeggen hebben...
 
Laatst bewerkt:
Niet om grappig te doen maar: je schroeft hem daarna ook zo weer uit en dat weten zij ook.

Of ze hem in beslag mogen nemen weet ik dan weer niet.
 
Dat overkwam mij gisteravond dus.

Na de hele middag lekker gereden te hebben rijd ik rustig door de stad naar m'n garagebox (ik woon in het centrum van Utrecht). Nog geen 100 meter voor ik er ben gaat het "STOP POLITIE" bordje aan in de zwarte volvo die achter me reed -O- .

Ze zaten pas een paar honderd meter achter me en op m'n rijgedrag hadden ze niks aan te merken. Logisch, want in de stad rijd ik altijd netjes (lomp doen brengt anderen in gevaar en in de stad is daar toch niks aan).

Ik viel op vanwege het geluid.. tja, dat kan kloppen: KTM 690SMCR met open pijp. Dat hoor je wel *D . Rondje om de motor gelopen en ze hadden snel door dat de dB-killer er niet inzat.

Dat was reden om hem in beslag te nemen in afwachting van de technische keuring '( . Ik mocht ook niet even naar huis om de dB-killer te halen, hij moest zó mee.

Nu wisten ze me te vertellen dat ze vorige week een andere SMC met akra-pijp hadden meegenomen en die had een boete van 400/500 euro gekregen. Maar het mooiste: ook de uitlaat werd in beslag genomen -O- .


Iemand enig idee wat ik nu kan verwachten? En mogen ze zomaar m'n uitlaat eraf slopen? Die dB-killer erin schroeven is 1 minuut werk en dan voldoet 'ie weer aan alle eisen.

Als er uit schroeven ook een minuutje werk was, dan is't een duur minuutje geweest... :P

Maar zonder te willen zeiken, laat die dingen er gewoon in zitten. Scheelt jou een hoop ellende en je omgeving. Ze horen je KTM toch wel aankomen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Mmmm, gaan ze nou in nederland ook steeds strenger optreden?
Vind in beslag name wel heel drastisch. Heb geen advies of kennis maar ga dit draadje wel even volgen en hoop dat je het resultaat/de einduitslag ook even post.
 
Inderdaad.. Inbeslag name is tamelijk drastisch.. Wellicht omdat het lekkere weer d'r weer aan komt dat ze daarom strenger zijn.. Ben nu wel blij met mijn Arrow pijp met e-keur en db-killer. :Y
Hiervoor ook áltijd zonder gereden (vorige motor dan).
 
Hmm, ik zal vanmiddag maar heel rustig naar huis rijden dan. Mijn motortje maakt best een aardig bakje herrie...
 
Achterlijk hoog bedrag :( Kunnen ze weer een paar gelukszoekers van betalen.... wat een land is Nederland geworden ;(
 
Als er uit schroeven ook een minuutje werk was, dan is't een duur minuutje geweest... :P

Maar zonder te willen zeiken, laat die dingen er gewoon in zitten. Scheelt jou een hoop ellende en je omgeving. Ze horen je KTM toch wel aankomen... ;)

Tja, met killer erin loopt 'ie een stuk minder lekker. Bokken bij lage toeren, minder goed oppakken.. etc.

Pijp heeft verder gewoon een e-keur, dus met killer erin is alles prima.
 
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me een érg overdreven actie van de agenten.

Hopelijk kunnen MeanBlueMan en consorten hier wat verheldering geven.
 
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me een érg overdreven actie van de agenten.

Hopelijk kunnen MeanBlueMan en consorten hier wat verheldering geven.

Waggel op je gemakkie maar is een rondje door de stad, dan begrijp je wel wat voor dwazen het verzieken. En nu is toevallig Isdatzo de lul.
 
wacht maar tot de MFMM, ik denk dat daar wel een paar 'leuke' momentjes gaan komen, ze zijn vanaf dit jaar iets strenger mbt geluidsnormen
 
als het nou stoere mannen waren gaan ze bij de volgende OMG-MC meeting eens met een db-meter staan :+
 
Heb hetzelfde gehad ..ook zonder dB killer, ook 'STOP POLITIE' en zelfs ook...100 meter van de garagebox.

Werd vriendelijk gewezen op het feit dat het te veel herrie was. Dat wist hij al zeker. Maar om daar iets tegen te doen, moest het echt gemeten worden. De officiële meet apparatuur daarvoor had hij niet bij zich, dus ik mocht weer verder rijden.

Vind inbeslagname echt te ver gaan B|
Een geldboete zou ik niet geheel onlogisch vinden
 
Waggel op je gemakkie maar is een rondje door de stad, dan begrijp je wel wat voor dwazen het verzieken. En nu is toevallig Isdatzo de lul.

:^

Vrees het ook. Ik woon zelf in de Kanaalstraat en als ik zie hoe idioot sommige gasten hier door de straat blazen dan snap ik wel dat er zo opgetreden wordt. Vol gas door een onoverzichtelijke straat vol overstekende mensen, fietsers, etc. Volle bak door rood, je kan het zo gek niet verzinnen.

Als het rustig is op de dijk of in de polder ofzo dan ben ik heus niet heilig, maar in de stad gedraag ik me gewoon.

Ik kreeg van de agenten ook meteen de vraag of ik wel eens in Nieuwegein / IJsselstein kwam :X . Dat is (was?) het territorium van wheelietime/brag&boost/sm-fools/weet ik het.
 
Laatst bewerkt:
:^

Vrees het ook. Ik woon zelf in de Kanaalstraat en als ik zie hoe idioot sommige gasten hier door de straat blazen dan snap ik wel dat er zo opgetreden wordt. Vol gas door een onoverzichtelijke straat vol overstekende mensen, fietsers, etc. Volle bak door rood, je kan het zo gek niet verzinnen.

Als het rustig is op de dijk of in de polder ofzo dan ben ik heus niet heilig, maar in de stad gedraag ik me gewoon.

Ik kreeg van de agenten ook meteen de vraag of ik wel eens in Nieuwegein / IJsselstein kwam :X . Dat is (was?) het territorium van wheelietime/brag&boost/sm-fools/weet ik het.
Maar dit hele verhaal slaat op rijgedrag en niet op geluid toch? Loud pipes save lives ;)

Ik ben met m'n vorige bike wel eens aan de kant gezet toen ik vol gas in z'n 2 met m'n korte open Superole pijp door de Zeeburgertunnel knalde. Mijnheer agent vond het wel erg veel lawaai, maar hij vond het ook wel erg mooi. Hij zei alleen dat de koekblikkers er wel eens van zouden kunnen schrikken dus of ik het niet meer wilde doen. Einde verhaal. Misschien had ik mazzel, maar met die herriepijp had ik een meting/boete nog enigzins kunnen begrijpen.

Maar kom op laten we eerlijk zijn, een Akra maakt open al een heel beschaafd geluidje, dus alleen een waarschuwing dat je killer erin moet vind ik echt wel voldoende. Wat een wankers
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg van de agenten ook meteen de vraag of ik wel eens in Nieuwegein / IJsselstein kwam :X . Dat is (was?) het territorium van wheelietime/brag&boost/sm-fools/weet ik het.
Er is in regio Utrecht (tot voorbij nieuwegein) hier en daar aardig wat overlast van motoren en dan met name supermotard(achtigen). Ik kan me een Communiqué herinneren waarin stond dat de politie meer aandacht ging spenderen aan overlast door (die typen) motoren maar dat kan ik nu natuurlijk zo snel weer niet terugvinden. Overlast door geluid, maar ook gevaarlijk weggedrag en van-de-weg gedrag. Maar in ieder geval zullen ze wel proberen die groeperingen hard aan te pakken, o.a. door dit soort non-tollerantie acties te ondernemen.
 
Laatst bewerkt:
Hogere geluidsovertredingen horen sinds 01-01-2015 bij de zogenaamde hufter overtredingen.
Nu kon oom agent jou geluid niet meten maar door de inbeslag name kan dat alsnog.
Is het geluid echt veel te hoog kan voorkomen het gevolg zijn.
Bij een herhaling zijn zwaardere boetes of zelfs een rijontzegging het gevolg.

Hoop dat het losloopt voor jou, houd ons op de hoogte.

B.v. 7 Db lijkt niet veel maar ongeveer elke 3 Db is een geluidsverdubbeling.
7 Db is zo ongeveer een verviervoudiging van het geluid.
 
Waarom dan niet gewoon je kenteken bewijs afpakken en die terug geven op het bureau als je motor weer in orde is. Dit is wel heel extreem (en flauw). Of je bent nu het slachtoffer van een strengere aanpak omdat andere het verziekt hebben in de stad.

In Amsterdam ook eens een keer een bontkraagje horen starten waarna er van diverse scooters in de omgeving het alarm af ging door de herrie. En het geluid was niet eens mooi. Dat ze dat soort figuren aanpakken kan ik wel begrijpen.

Rij zelf een GSR met Ghost killer zit er in en CE keur zit op de demper, maar wel genoeg geluid. Ben benieuwd of ik de stad nu ook moet gaan mijden.
 
Ik lees hier nou nooit dat er een harley van de weg getrokken is vanwege de herrie.
En die gasten hebben meestal niet eens een demper, alleen een pijp.
 
Wow, een KTM 690 SMCR met open pijp, dat heeft een stoer geluid *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan