Ivm zoon van bijna 5 op zoek naar zijspan

Dasher1976

MF veteraan
25 apr 2010
1.528
288
Finnewold
Omdat hij er maar niet over ophoudt eens kijken of iemand nog zijspanbak te koop heeft. Onze zoon van bijna 5 wil mee en achterop is me wat te veel van het goede.

Bij voorkeur opknapper omdat er toch wat verherbouw werk aan gaat gebeuren. Komt aan een cbr1000f te hangen.

Tips over eventuele standplaats van iets bruikbaars worden ook gewaardeerd. :Y
 
Beetje Marktplaats en Speurders in de gaten houden. Of hier regelmatig even kijken; Aankoop tip van de week 2.0

Ik zou de Velorexjes links laten liggen voor zo'n motor

Ben je zelf een beetje handig?
 
Laatst bewerkt:
Ik pruts al jaren wat af met motoren. O.a. streetfighters en caferacers.

En span is ook niet voor lange afstanden of weekendjes weg. Meer een beetje in de buurt en keer naar mijn ouders of schoonouders pruttelen. Of hem naar school brengen :]
 
Laatst bewerkt:
Nu is het wellicht voor een beetje in de buurt enzo, maar als het zijspanrijden je grijpt, dan zit je er ineens mee aan de andere kant van het land, of bijvoorbeeld in Luxemberg naar het EGT. :+
Euro Gespann Treffen 2014 Weiswampach
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik er gewoon een Ural/Dnepr bak aan gooien.
relatief goedkoop en niet te licht kwa gewicht
 
Hehe, Dasher eindelijk overstag.
Snorro wordt het volgende BP slachtoffer dat we gaan overtuigen.
:+

Een Dneprbak moet zeker bij jou in de buurt nog prima te scoren zijn.

Deze is ook leuk: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

150 in de hand mee en ophalen maar.

Ik ben al langer 'om' :Y Maar de laatste tijd wil onze oudste mee en zelf iets in elkaar bakken.............vindt de missus weer wat minder. Ik ben MVK'er en weet redelijk wat van straling af maar lassen is niet mijn sterkste vaardigheid _O-

Ik zal vanavond eens achter die mp adv. aanbellen. :W Ben met het koekblik dus daar past redelijk wat in.
 
Ga vanavond op mijn gemak weer eens spitten in het www. Maar misschien dat hier nog iemand rondhangt die wat spul heeft liggen.
 
Misschien dat ik een complete voor je weet, met wat werk..
is dat n optie? Gpz750 met een van mijn oude velorexen...
 
Wat voor een frame heeft die cbr?
Volgens mij is daar niet heel makkelijk een bak aan vast te knopen.

Stevig genoeg :Y
01frame.jpg
 
Cbr 1000 daar moet je geen prutteltoerspannetje van maken. Maar een gruwelijk scheurijzer. Laag en breed, dikke autosloffen en lekker rauw afgewerkt. Mooie korte schommel ervoorin.
ja. Ik zeg doen!
 
Cbr 1000 daar moet je geen prutteltoerspannetje van maken. Maar een gruwelijk scheurijzer. Laag en breed, dikke autosloffen en lekker rauw afgewerkt. Mooie korte schommel ervoorin.
ja. Ik zeg doen!

Euh mijn zijspan en mijn eigen ding zeg maar. ;) Heb nog cbr1000f, x-11, varadero 1000, gpz900r en bol d'or met cbr1000f blok om mee te rijden.

Reden dat ik zijspan zoek is omdat onze zoon mee wil. Reden dat ik een cbr1000f gebruik is dat ik beetje in de buurt wil rijden met hem. :Y
 
Reden dat ik zijspan zoek is omdat onze zoon mee wil. Reden dat ik een cbr1000f gebruik is dat ik beetje in de buurt wil rijden met hem. :Y

Dan kun je beter die CBR verkopen en er bijvoorbeeld een mz-spannetje voor een paar honderd Eypo kopen, als het toch alleen voor in de buurt is....

Zoals HAlflive zegt, je moet nog behoorlijk wat gaan lassen, bakken en braden om hier een bak aan te gaan hangen....
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou ik een pruttelende 2-takt willen die bij elke scheet dwars niet lopen wil?

Heb een cbr staan waar ik een bak aan wil knopen om beetje in de buurt te rijden met onze zoon. Ik weet het is moeilijk voor sommige mensen maar ik wil dus een bakje aan mijn cbr hebben.
 
Waarom zou ik een pruttelende 2-takt willen die bij elke scheet dwars niet lopen wil?

Heb een cbr staan waar ik een bak aan wil knopen om beetje in de buurt te rijden met onze zoon. Ik weet het is moeilijk voor sommige mensen maar ik wil dus een bakje aan mijn cbr hebben.

Wellicht dat Home - Verstegen Motors wat voor je betekenen kan. Hij heeft verschillende aanbouwmaterialen en methode's die goed genoeg zijn voor een rondje om de kerk.....
En als je er dan achter komt dat het best verslavend is kun je altijd nog zelf het wiel opnieuw uitvinden........ :+

Welkom bij de club. *O*
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou ik een pruttelende 2-takt willen die bij elke scheet dwars niet lopen wil?

Heb een cbr staan waar ik een bak aan wil knopen om beetje in de buurt te rijden met onze zoon. Ik weet het is moeilijk voor sommige mensen maar ik wil dus een bakje aan mijn cbr hebben.
Dat kan, maar dan heb je het over een behoorlijke klus. Dat staat niet in verhouding tot een rondje om de kerk.
En een MZ zijspan is echt een fantastisch ding. Daar kan je tien keer zoveel lol mee hebben als met een half omgebouwde CBR.
Kijk maar op de verkoopsites, tientallen te zware motoren met lichte spannetjes zonder aangepaste wielen en voorvork. En dan bevalt het zijspanrijden niet meer.
Luister maar naar Verstegen, dat gaat best :X
Als je iets van zijspanrijden meekrijgen en ook lol wil hebben doe je het niet. Maar je hoeft natuurlijk niet te luisteren.
Ik zou nog liever een 250 choppertje met een Velorex rijden dan de CBR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan