Suzuki GS500 topic #23 - Laat de nazomer maar komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

-Dré-

MF veteraan
6 jan 2004
12.474
8
Geneve
Welkom hier in het 23e deel van het GS-topic! :]
Lees hier alles over de GS500, inclusief tips & tricks!

full




:] GS-rijders :]

Antimute
Foto-QIGAJAQ4.jpg


Bart-92
Foto-AOMQMMM4.jpg


Bernardkawa

bioflap
Foto-4S4ZXUZF.jpg

Vorige eigenaar SeanRSV

BlackStripe
Foto-W6GN6JMV.jpg


Bouwput
Foto-TTJ36AXD.jpg


dB-tje
[img=500]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6IZXVIJQ.jpg[/img]
Modificaties:
- Aprilia RS125 voorvork
- Ducati Monster stuurkuip
- Koso DB-01R digitaal dashboard
- Enkele alu spiegel
- Takkoni open uitlaat (9cm ingekort)
- Custom made alu kont (Jerryt)
- Custom made subframe (Jerryt)
- Kleine knipperlichten
- GSX-600F schokbreker
- GSX-600F 4.5" achterwiel
- Bridgestone S20R (150 achter)
- Compleet overgespoten.

Djwesz11
Foto-EQ6MXRMI.jpg



Denniz1990
Foto-K4VJKA48.jpg


Dozo
Foto-8BG8CWSJ.jpg

Modificaties:
- Progressieve voorvering
- SBK-kroonplaat met SBK-stuur
- Kleine pinkers
- Kleine spiegels
- Zwarte valbeugels
- Streetfighter masker
- Yoshimura einddemper

-Dré-
Foto-IGCF4PTF.jpg

Modificaties:
-Zwitsers kentekenplaat :+
- GSX-600F schokbreker
- Progressieve voorvering
- Staalomvlochten remleiding voor en achter
- Blauwe tellerverlichting
- Puig kuipruitje

Z'n mooiweer-schatje:
Foto-6S6DBBCY.jpg


ebbz
Foto-RDO6UUXW.jpg


F2ride2001
Foto-J4RA8NFR.jpg


Floris500

user=66946]

Heleen
Foto-XLL6QMEF.jpg


Ibbeltje
Foto-D8XZ6YWQ.jpg


jversloot
Foto-4WHTLNNE.jpg


Kapiteinkoek
Foto-GIV3NGLY.jpg


killerp8
59sy9z.jpg


Larsonyt
Foto-GKO7DLWR.jpg



LedZeppelin
Foto-6LDQTY8A.jpg

Modificaties:
- Suzuki GSX-750F schokbreker
- Verlaagde clip-ons
- Nikko racing uitlaatsysteem

Lianne89
Foto-U8T48DYN.jpg


Marijn Dk
[img=500] http://www.mijnalbum.nl/Foto550-63A84V6C.jpg [/img]

Nephthys
[img=500] https://www.motor-forum.nl/media/1136795/full [/img]

Patrick08
Foto-MIABZHA8.jpg


Modificaties:
- Breed stuur
- Toerenteller in/op tank
- Ingekorte, open uitlaat
- Polyester voorspatbord & verhoogd kontje
- Led verlichting
- Rode rimstriping
- K&N luchtfilter
- Dynojet kit

philip_c
Foto-DXVRPKGS.jpg


Phys
Foto-HFTGFAWO.jpg

Modificaties:
- R1 kont met ingebouwde LED knipperlichten
- Laser Deeptone #1 demper
- Goud recht Rental stuur
- Derbi Senda? koplamp

RascalGP
[img=500] http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LE8OF8GF.jpg [/img]
Modificaties:
- Cross-stuur
- Bugspoiler
- Seat cover

Rijkwessel
Modificaties:
- RS125 USD
- GSXR-1100 achterbrug
- GSXR-750 achterwiel
- CBR-600 rempomp
- RS125 remklauw met stalen remleiding
- GSX-600F schokbreker
- Arrow uitlaat
- RS125 zitje

roy131313
Foto-8CB867YV.jpg

Modificaties:
- Laser Hotcam demper

rubin
Foto-ZVFZZJ3X.jpg

Modificaties:
- Takkoni demper
- Wwitte velgenstripping
- Booster stuur
- Kleine pinkers

sav
[img=500]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-66J4PYC6.jpg[/img]

senaz1

SpainsNo1

Speedy33

stijnos
Foto-RNAYPDTD.jpg


Sushi500
Foto-NUGF63TT.jpg


teun94
[img height = 400] http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZB8DROYT.jpg [/img]

Modificaties::
Kuip verwijderd (was van oorsprong een challenge)
Leovince SBK demper

TimBreed
Foto-UFUUP8ZG.jpg


Tropic
Foto-3MNGHVZP.jpg


Veerle
[img=500]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OWH6QBPA.jpg[/img]

weerstandje
Foto-6OPZOY6A.jpg


Whouzz
Foto-6EBYYZFP.jpg






:] EX-GS-rijders :]

diekooi – Honda Africa Twin
Foto-SBWTC8IF.jpg


JVerdijk - Husqvarna SM510R
Foto-UYLVN4UT.jpg


Freaky-Guy - Honda VTR Firestorm
[img height = 400] http://www.mijnalbum.nl/Foto-WUFIZOFV.jpg [/img]

Kelvinvz

Prut_Potje - Suzuki SV650S
[img=500] http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QUYTG88A.jpg[/img]

rikski

SeanRSV - Aprilia RSV Mille
Foto-OUKVV4TN.jpg


Tankiej – Suzuki SV650S
Foto-KFUDRDDV.jpg


Turbo Frits – Hyosung Comet 650
Foto-OQJQVFGW.jpg




Voorgaande delen


Blaattopics


Meeting


Links

GS-gerelateerde websites:

How-to’s:

Werkplaatshandboeken:


Tips & Tricks

  • Olie: halfsyntheet, 10W40
  • Banden: 2,25 bar voor, 2,5 bar achter (2,8 met duo). Bij BT45 voor 2,5 en 2,8 bar achter
  • Achtervering: Standaard op standje "4", "1" is het zachtst, "7" is het hardst. De meeste mensen die willen leren sturen op de GS en dat graag wat sportiever doen vinden standje "6" het prettigst, waaronder ondergetekende. Altijd zelf proberen natuurlijk. Als je het standaard bijgeleverde C-tool niet hebt, kun je met een grote schroevendraaier en wat lichtje tikjes met een hamer ook de vering bijstellen.
  • Tikken van het blok
    Bij de eerste blokken (tot ca. 1992) is de ruimte tussen de kop en de nokkenas zodanig klein dat, als het blok koud is, er fysiek contact is en kun je een tikkend geluid horen. Als het getik weg is, is het blok warm en kun je vol gas geven. Na aanhoudende kritiek van de internationale motorpers heeft Suzuki 1 mm meer ruimte gegeven en tikt het blok nooit. Een blok van na 1992 dat tikt heeft dus een probleem. Een blok van voor 1992 met een warm blok dat tikt heeft een probleem.
  • Oliepeil controleren voor de proefrit met een KOUD blok, is het peil te laag dan heeft de eigenaar er dus niet goed op gelet en kan je hem beter laten staan.
  • Uitlaatbouten vervangen door draadeinden en moeren
  • Borgpengaten uitboren ter voorkoming van vastzittende borgpennen


Projecten


Upgrades
Voor de GS500 zijn naast de standaard accessoires, zoals handvatten en andere knipperlichten, een aantal andere upgrades mogelijk. Hieronder een aantal mogelijkheden:

Optisch:
Wegligging:
[*]Voorvering/voorvork:
  • Progressieve voorveren
  • GSX-600F voorvork (stuurpen van T-stuk overzetten)
  • Aprilia RS125 voorvork (extra opvulbus tbv t-stuk; wielbussen; remklauw RS125 aanpassen: How-to made by Rijkwessel & dB-tje)
[*]Achtervering/-brug/-wiel:
  • Schokbreker (GSX-600F of GSX-750F)
  • Achterwiel GSX-600F (vrijwel zonder aanpassing)
  • Achterwiel Bandit 400 (tandielhouder en afstandsbussen overzetten)
  • Achterbrug GSX600F (vrijwel zonder aanpassing)
  • Achterbrug Bandit 400 (zonder aanpassing)
[*]Remmen
  • Staal omwonden remleidingen
Comfort:
  • Gel zadel
  • Ophoog of verlaag kits
  • Superbikestuur (risers met 1 bout benodigd, komen ipv de bouten in je sier kroonplaat)
Motorisch:
  • Uitlaatdemper (bijvoorbeeld Takkoni of Ixil)
  • Dynojet kits
Elektrisch:

Veel van dit soort onderdelen zijn op Ebay te vinden.




Op- en aanmerkingen zijn welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Zo. Kon net de motor ophalen bij BOR motoren uit De Lutte. Ze hadden hem niet goed kunnen afstellen om dat de mengschroef vast geroest is. Nu hebben ze hem geknepen op het luchtfilter.
Net naar huis gereden maar hij is niet goed, loopt nog slechter dan toen ik hem er heen bracht.. Nu wachten tot ze me bellen..
 
Dat is wel klote dat die slechter loopt dan wat die deed.

Morgen een toerrit met de GS en van de week even knutselen
 
Mag dinsdag naar een andere garage waar dezelfde monteur werkt.
Volgens de garagehouder kon hij van een oude motor geen nieuwe maken.

Wtf? Blokje liep perfect. Geen enkele misslag, nergens.. En dan is dat de reden dat hij nu slecht loopt?
Stationair loopt hij zo onregelmatig als de tering.
Overigens, hun oplossing was dus een binnenband gebruiken om de helft van het luchtfilter af te dekken. Lekker afstellen heren :')
 
Mag dinsdag naar een andere garage waar dezelfde monteur werkt.
Volgens de garagehouder kon hij van een oude motor geen nieuwe maken.

Wtf? Blokje liep perfect. Geen enkele misslag, nergens.. En dan is dat de reden dat hij nu slecht loopt?
Stationair loopt hij zo onregelmatig als de tering.
Overigens, hun oplossing was dus een binnenband gebruiken om de helft van het luchtfilter af te dekken. Lekker afstellen heren :')
wat een prutsers. vraag hem eens waarom er nog allerlei brikken uit de jaren 60 rondrijden O-)

zolang het blok nog soepel loopt kan hij ook gewoon goed functioneren :Y
 
Laatst bewerkt:
Waha, wat een beunhazen. Maak het gangbaar of doe niks maar ga niet lopen hobbyen met een stuk binnenband. Met zulk volk valt geen zaken te doen. Neem je verlies en ga gewoon naar een andere garage, of probeer het zelf te fixen. Ik doe auto onderhoud nu ook zelf, na 2 garages en 6x dingen verkloten zonder ook maar enige verantwoordelijkheid te willen nemen ben ik er ook gewoon klaar mee. Als je wil dat het goed gebeurd moet je het zelf doen of rechtsomkeer en op naar de volgende garage :)
 
Laatst bewerkt:
Ik doe mijn onderhoud ook zelf, als ik het dat verneuk dan is het mijn eigen schuld.

al zo veel gezeur gehad met garages in mijn scootertijd en nu auto en motor
 
heb tot nu toe alles zelf gedaan, alleen kleppen stellen op mijn cbr ben ik een beetje huiverig voor.
 
Als ik een cbr had zou ik een tutorial voor je schrijven. Je kan mij er natuurlijk ook een cadeau doen O-)
 
wat een prutsers. vraag hem eens waarom er nog allerlei brikken uit de jaren 60 rondrijden O-)

zolang het blok nog soepel loopt kan hij ook gewoon goed functioneren :Y
Nu willen ze hem dus in de oude staat terug brengen.
Wat kan ik eigenlijk eisen als klant?
Ik heb 100 euro betaald voor 1,5 uur aan man-uren. Daarnaast hadden ze 2 keer een probleem gehad. Ze wisten niet dat ze de koppeling moesten intrekken om de motor te starten, en ze wisten niet dat je de schroef onder de tank in het midden moet zetten, omdat hij anders alsnog dicht staat.

Nu vraag ik mij af, moet ik voor deze onkunde betalen? Dit hoort toch bij het vak als monteur? Of zie ik het nu te zwart-wit?
 
Dit is gepruts en daar zou je niet voor moeten betalen. Helaas zal de monteur daar anders over denken en kan je jezelf druk gaan maken en gaan ergeren aan zo'n kerel, maar tenzij je een rechtsbijstand verzekering hebt sta je eigenlijk nergens als zo'n prutser weigert mee te werken. Je kan het proberen maar stop er niet teveel energie in, het is zonde van die 100 eu maar met zulke mensen valt niks te beginnen. Als ie aanbied je geld niet terug te geven maar het wel in orde te maken zonder meer kosten in rekening te brengen, doe dat niet. Dit is prutsmonteur nummer zoveel en die zou ik niet meer in de buurt van mijn motor laten als ik jou was. Je zou het risico kunnen nemen hem de motor in oude staat te brengen, maar de vraag is of je dat wel wil. Ik zeg ruk die rommel bij het luchtfilter eraf en op naar de volgende garage.
 
Nu willen ze hem dus in de oude staat terug brengen.
Wat kan ik eigenlijk eisen als klant?
Ik heb 100 euro betaald voor 1,5 uur aan man-uren. Daarnaast hadden ze 2 keer een probleem gehad. Ze wisten niet dat ze de koppeling moesten intrekken om de motor te starten, en ze wisten niet dat je de schroef onder de tank in het midden moet zetten, omdat hij anders alsnog dicht staat.

Nu vraag ik mij af, moet ik voor deze onkunde betalen? Dit hoort toch bij het vak als monteur? Of zie ik het nu te zwart-wit?

Ik snap niet goed wat er afgesteld moet worden aan je motor. Dat blok wat ik aan je verkocht heb liep echt fantastisch. De carburateurs heb ik schoongemaakt en gesynchroniseerd. Het was plug and play. Echter blijkt nu dat je een open uitlaat hebt. Het enige wat je doen wat doen is iets grotere sproeiers erin. De hoofdsproeiers dus.

Ik snap dus niet wat die monteurs met de mengschroef willen doen?

Wat een prutsers lopen er toch rond. En dan ook nog gaan knijpen op het luchtfilter met een binnenband? Dan krijg je een motor dus nooit netjes aan het lopen.

Wel klote dat het zo gaat, nu kan je nog niet lekker rijden...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, mijn apk zullen ze ook onder toezicht moeten doen. Een motorrijden is gevaarlijk genoeg, daar hoef ik niet nog eens het risico van een of andere garageknuppel bij te hebben.
 
Mannen, even een half-technisch vraagje:
Wij zijn bezig met onze site, en willen alle producten van de GS500 erop zetten. Nu geeft onze informatie aan dat het model van 1989 tot 1999 de GM51B is, en dat er geen veranderingen zijn geweest in de tussentijd.
Ons leek dat een beetje onlogisch, dus vandaar de vraag of dit klopt of niet?

Alvast bedankt! :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan