Een aantal keren per jaar gaan we naar de Eifel.
Hierbij is opgevallen dat tassen op de blade snel voor beschadigingen zorgen.
Ook is het bevestigen van tassen op zo'n smalle kont niet ideaal en daarom is besloten om voor een koffer te kiezen.
Een koffer biedt als voordeel dat deze snel te bevestigen is op de motor en dat deze echt waterdicht is. Bij ritjes waar je van het ene hotel naar de andere rijdt via een mooie route is dit erg practisch.
Omdat rekjes voor de fireblade prijzig zijn en ik het ook zelf kan maken, ben ik naar een andere oplossing opzoek gegaan en heb ik deze how-to geschreven om mensen op idëeen te brengen.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Als eerste heb ik een aftermarket duo seat op Ebay gekocht.
Toen het skai en foam eraf gehaald.
De gaten met dun karton afgedekt zodat het bouwschuim er niet uit kan.
Een 6mm plexiglas plaat op maat gezaagd en deze met duct tape er aan vast geplakt.
Vervolgens lijmtangen erop gezet zodat alles op z'n plaats blijft zitten.
Aan de voorzijde is er een opening gelaten voor de bouwschuim erin te kunnen spuiten.
Nadat het droog is ben ik de zijkanten gaan afkitten.
Toen de (zwarte) spuitbus erbij gepakt.
De duo seat is een slechte kopie van het orgineel want het "kreng"paste voor geen meter.
De kunstof (haak)beugel heb ik vervangen door een metalen.Het horizontale gedeelte afgezaagd en de draagnokjes verhoogd.
Bij montage van de buddy blijft er aan de zijkanten een nare spleet zitten.
Dan maar weer het skai erover en de randen met "schuim" beplakt zodat de "kont"van de blade niet beschadigt.
Ik heb een Givi universele monokey plaat genomen omdat je deze op vele manieren monteren kan.
Vervolgens de universele plaat erop gemonteerd en de afdekplaat erop geklikt.
Koffer erop en voilà, een supersport met koffer.
Hierbij is opgevallen dat tassen op de blade snel voor beschadigingen zorgen.
Ook is het bevestigen van tassen op zo'n smalle kont niet ideaal en daarom is besloten om voor een koffer te kiezen.
Een koffer biedt als voordeel dat deze snel te bevestigen is op de motor en dat deze echt waterdicht is. Bij ritjes waar je van het ene hotel naar de andere rijdt via een mooie route is dit erg practisch.
Omdat rekjes voor de fireblade prijzig zijn en ik het ook zelf kan maken, ben ik naar een andere oplossing opzoek gegaan en heb ik deze how-to geschreven om mensen op idëeen te brengen.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Als eerste heb ik een aftermarket duo seat op Ebay gekocht.
Toen het skai en foam eraf gehaald.
De gaten met dun karton afgedekt zodat het bouwschuim er niet uit kan.
Een 6mm plexiglas plaat op maat gezaagd en deze met duct tape er aan vast geplakt.
Vervolgens lijmtangen erop gezet zodat alles op z'n plaats blijft zitten.
Aan de voorzijde is er een opening gelaten voor de bouwschuim erin te kunnen spuiten.
Nadat het droog is ben ik de zijkanten gaan afkitten.
Toen de (zwarte) spuitbus erbij gepakt.
De duo seat is een slechte kopie van het orgineel want het "kreng"paste voor geen meter.
De kunstof (haak)beugel heb ik vervangen door een metalen.Het horizontale gedeelte afgezaagd en de draagnokjes verhoogd.
Bij montage van de buddy blijft er aan de zijkanten een nare spleet zitten.
Dan maar weer het skai erover en de randen met "schuim" beplakt zodat de "kont"van de blade niet beschadigt.
Ik heb een Givi universele monokey plaat genomen omdat je deze op vele manieren monteren kan.
Vervolgens de universele plaat erop gemonteerd en de afdekplaat erop geklikt.
Koffer erop en voilà, een supersport met koffer.