35 Kw Motor

Vincent456

MF'er
31 okt 2014
34
0
Hoi allemaal,

Onlangs mijn A2 motor rijbewijs behaald en nu opzoek naar een motor.

Hierbij twijfel ik tussen 2 modellen en heb ik er nog een paar vragen bij.

Model waar ik tussen twijfel:
- Kawasaki Ninja ZX6R
- Yamaha YZF-r6

- Hierbij ben ik opzoek naar een model van >2005 en vroeg ik me af hoeveel kw deze hebben. Want de ene keer hebben de Ninja en Yamaha 600cc en meer dan 70kw (dus niet afknijpbaar voor een 35kw rijbewijs) en de andere keer niet?

Heb les gehad op een yamaha xj6 maar vond de zithouding niet bijzonder fijn. Alternatieven op de kawasaki en yamaha r6 zijn natuurlijk altijd welkom=)

Alvast bedankt Vincent
 
Allebei meer dan 70kW
Kawasaki ZXR400 of een Honda CBR400RR is een goed alternatief
 
Hoi JB1

bedankt voor de snelle reactie en helaas vallen mijn dream motoren dus voor de komende 2 jaar af.

Ik zie op marktplaats dat de ZXR400 evenals de honda alleen van voor <2000 worden aangeboden en ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwere.
 
Klopt, die worden al een tijdje niet meer gemaakt.
Maar het zijn heerlijke stuurfietsen en een prima voorbereiding op de overstap naar een ZXR600 of een R6 :Y
 
pindakaas_met_stukjes_noot_big_4299.jpg
 
Maar wat zijn dan goede alternatieven op de kawasaki ninja? Want de kawasaki 300 is een nogal weinig om op door te gaan. Mag over 1,75 jaar alweer op voor mijn zwaar... en het liefst ga ik gewoon door met een motor.
 
dus het komt er op neer dat je een bak met geld moet hebben om een nieuwe motor te kopen met dus 70kw of een ouwe gouwe met gewoon 35kw en 0 restwaarde xd?

lekkker stupid systeem weer... Net zo goed kunnen wachten tot mijn 24e voor mijn motor rijbewijs dan bedoeld dat 1 jaar had ook niet meer uitgemaakt haha
 
Het is idd een domme regel, zit zelf ook met het zelfde probleem. Zo te zien kijk jij naar de sports uit.

Je kan een aantal dingen doen. Je kunt vooralsnog een zx6r of een r6 rijden, alleen dan loop je de kans op een boete als een agent je aanhoudt. En als je betrokken bent bij een ongeluk, dan wordt hoogst wsslk niks vergoed voor je beschadigde motor want het is een motor waar je niet op mag rijden. Maar wat is de kans nou dat je wordt aangehouden als een motorrijder en dat je een agent betreft die er verstand van heeft. En wat is de kans nou dat jou een ongeluk overkomt. Er zit dus wel risico's aan.

Een andere optie is een nieuwe motor halen zoals een ninja 300 of cbr500r, alleen zijn die erg duur (rond de 6000) vanwege de nieuwe regeling. Of zoals eerder benoemt haal je voor 1,75 jaar een wat oudere motor zoals de zxr400.

Ik zou persoonlijk de eerste jaar op een zxr400 rijden, en als dat goed gaat het 1e jaar (zonder aanhoudingen/ ongelukken) dan ga ik een leuke r6/ zx6r of cbr600rr halen.
 
Ook al had je de mogelijkheid, nog zou ik het niet doen. Je wil een sportmotor rijden met max. 35kw. Het leuke aan een sportmotor is dat je er hard mee kan gaan, met 35kw schiet het niet echt op.. Ik zou maar kijken naar een andere model motor (Naked of Supermoto). Veel rijplezier zonder té hard te gaan. (scheelt je ook weer je rijbewijs inleveren). De XJ6 is ook een naked, maar die is ook zwaar en waarschijnlijk heb jij de 25kw gereden toen je nog rijles nam.

Nakeds welke je kan kijken zijn; Yamaha MT-03 (35kw), Ktm Duke 390 (32kw), Suzuki Gs500 (35kw??).
Supermoto's: Ktm 625 (21kw op papier, 43kw origineel, maar dat weet de polizei niet :X ), Yamaha XT660X (35kw).

Heb zelf een tijdje terug een Suzuki Gsxr1000 gereden. Het werd eerlijk gezegd pas spannend na de 130km/pu. Ik trok hem open tot 200, wat een kick. Helaas zijn zulke snelheden niet te doen in de stad, ik was alweer blij toen ik op mn ktm 625 zat. De motor kon zeker 300+ km/pu, maar motorrijden is meer dan alleen snelheid.

Gr Orange :W
 
Laatst bewerkt:
Ook al had je de mogelijkheid, nog zou ik het niet doen. Je wil een sportmotor rijden met max. 35kw. Het leuke aan een sportmotor is dat je er hard mee kan gaan, met 35kw schiet het niet echt op.. Ik zou maar kijken naar een andere model motor (Naked of Supermoto). Veel rijplezier zonder té hard te gaan. (scheelt je ook weer je rijbewijs inleveren). De XJ6 is ook een naked, maar die is ook zwaar en waarschijnlijk heb jij de 25kw gereden toen je nog rijles nam.

Nakeds welke je kan kijken zijn; Yamaha MT-03 (35kw), Ktm Duke 390 (32kw), Suzuki Gs500 (35kw??).
Supermoto's: Ktm 625 (21kw op papier, 43kw origineel, maar dat weet de polizei niet :X ), Yamaha XT660X (35kw).

Heb zelf een tijdje terug een Suzuki Gsxr1000 gereden. Het werd eerlijk gezegd pas spannend na de 130km/pu. Ik trok hem open tot 200, wat een kick. Helaas zijn zulke snelheden niet te doen in de stad, ik was alweer blij toen ik op mn ktm 625 zat. De motor kon zeker 300+ km/pu, maar motorrijden is meer dan alleen snelheid.

Gr Orange :W

Klinkklare onzin, een 35kw sportmotor gaat ook hard. 2 jaar een 25kw honda CBR 600 gereden, toen dat nog mocht, en nooit het idee gehad dat ik toch echt wel power miste. Pas toen ik zwaar mocht rijden en de motor ontgrenst werd kwam ik erachter dat het dan nóg vele malen sneller gaat.

moraal van het verhaal, wat je niet kent mis je ook niet. Een 35kw sportmotor kan dus hartstikke leuk zijn.
 
35kW is idd leuk, vlot zat en heb je A2 en nog niet zwaarder gereden, dan weet je niet beter en mis je dus ook niets. Heb je dan een keer gesnoept van bijv 100pk, tja....

Maar verder kan je nog denken aan een CBR650F, een MV Agusta F3 675... als naked blijft de Kawa Z800e ook een hele mooie machine. CBR650F is echter wel sport-toer (of sportief), F3 is echt supersport.
 
z800 is zeker een mooie naked maar ook nog redelijk nieuw & duur volgens mij.. Wilde zelf ook eigenlijk een sport rijden maar vanwege A2 idd moeilijk, op een (als het niet te duur mag) zxr400 en een vfr400 na. Zit nu zelf te kijken naar een cb500f (honda hornet), geen sport maar zeker een mooie motor en de 1999-2001 zit precies op 70kw.

Mijn plan: nu een redelijk goedkope motor kopen, lekker sparen en over 2 jaar je A halen en je droom motor halen
 
z800 is zeker een mooie naked maar ook nog redelijk nieuw & duur volgens mij.. Wilde zelf ook eigenlijk een sport rijden maar vanwege A2 idd moeilijk, op een (als het niet te duur mag) zxr400 en een vfr400 na. Zit nu zelf te kijken naar een cb500f (honda hornet), geen sport maar zeker een mooie motor en de 1999-2001 zit precies op 70kw.

Mijn plan: nu een redelijk goedkope motor kopen, lekker sparen en over 2 jaar je A halen en je droom motor halen

Een cb500F is geen Hornet, dat is de 600 versie.

Een ZXR400 of VFR400 zijn echter hele leuk, bloedsnelle machines.
 
Terug
Bovenaan Onderaan