Voordat mijn GS750 goed en wel klaar was liep ik weer tegen een nieuw project aan. Weer een Suzuki! Een winterproject wat ik in dit topic ga documenteren. Ook kan ik wel wat hulp gebruiken denk ik want mijn ervaring met 2-takten is nooit verder gekomen als een Puch Maxi.
Hoe dan ook, het woord restauratie staat niet zomaar in de topic titel... De GT500 is in slechte staat maar het is wel de bedoeling dattie weer zoveel mogelijk in originele toestand komt. Kijk en huiver:
Zo trof ik haar aan eergisteren:
Onderweg naar huis op de trailer. (hij loopt wel, heb zelfs een stukje proefgereden maar 80km naar huis was me net iets teveel van het goede)
Schokdempers zijn niet meer te redden vrees ik Let ook op het spuitwerk! Afplakken? meh!
Na 2 ochtenden sleutelen is dit het resultaat:
Alles was zo vettig dat het maar weinig moeite kostte om iets los te krijgen! Ieder nadeel hep z'n voordeel zullen we maar zeggen.
Het blok is niet schoongepoetst maar met een spuitbus velgenspray bewerkt. Daarbij is ook het frame niet overgeslagen
Er moet dus heel wat gebeuren deze winter. Daarbij kan ik jullie tips en adviezen vast gebruiken.
Het "to do" lijstje:
Frame poedercoaten
Tanks + kapje opnieuw spuiten
Blok reviseren
Wielen opnieuw spaken
Nieuwe kabelboom maken
Carbs + oliepomp reviseren
Onderdelen waarvan ik nu al weet dat ze vervangen moeten worden en die ik nog zoek:
Spatborden V+A
Zadel (weet nog niet of dit origineel wordt of met "zacht kontje")
Schokdempers
Kabelboom
Kettingset
Remleiding
Banden
Kettingkast
Uitlaten
Zo moet hij dan worden:
Hoe dan ook, het woord restauratie staat niet zomaar in de topic titel... De GT500 is in slechte staat maar het is wel de bedoeling dattie weer zoveel mogelijk in originele toestand komt. Kijk en huiver:
Zo trof ik haar aan eergisteren:
Onderweg naar huis op de trailer. (hij loopt wel, heb zelfs een stukje proefgereden maar 80km naar huis was me net iets teveel van het goede)
Schokdempers zijn niet meer te redden vrees ik Let ook op het spuitwerk! Afplakken? meh!
Na 2 ochtenden sleutelen is dit het resultaat:
Alles was zo vettig dat het maar weinig moeite kostte om iets los te krijgen! Ieder nadeel hep z'n voordeel zullen we maar zeggen.
Het blok is niet schoongepoetst maar met een spuitbus velgenspray bewerkt. Daarbij is ook het frame niet overgeslagen
Er moet dus heel wat gebeuren deze winter. Daarbij kan ik jullie tips en adviezen vast gebruiken.
Het "to do" lijstje:
Frame poedercoaten
Tanks + kapje opnieuw spuiten
Blok reviseren
Wielen opnieuw spaken
Nieuwe kabelboom maken
Carbs + oliepomp reviseren
Onderdelen waarvan ik nu al weet dat ze vervangen moeten worden en die ik nog zoek:
Spatborden V+A
Zadel (weet nog niet of dit origineel wordt of met "zacht kontje")
Schokdempers
Kabelboom
Kettingset
Remleiding
Banden
Kettingkast
Uitlaten
Zo moet hij dan worden: