restauratie kawasaki z650 b2

ronvanderstelt

Die hard MF'er
22 jan 2012
703
213
brakel
ik ben sind maart 2012 bezig met de restauratie van een kawasaki z650 b2.
z65026-2-121.jpg

ook ben ik in het bezit van een kawasaki z750e die ik gebruik als donorfiets.
de komplete voortrein en de van de z650 wordt vervangen door die van de z750 e, evenals de achterbrug inclusief de beide gietwielen.
zodoende krijgt de z650 de uitstraling van een z650f.
alles is plug en play.

zal proberen duidelijk te maken aan de hand van fotoos hoe het project er nu voorstaat.
carbs gereinigd.
010-1.jpg
.
frame zag er niet uit maar is inmiddels gestraald en gepoedercoat.
004-4.jpg

IMG_2863.jpg

IMG_2862-1.jpg

spatborden zijn inmiddels gepoetst.
001-11.jpg

0012.jpg

gietwielen zijn voorzien van nieuwe laklaag.
002-6.jpg

voorvorkpoten gespoten.
001-6.jpg

lakset na veel plamuren en schuren in een rode grondlaag,uiteindelijk wordt het metallic rood.
015-1.jpg

003-11.jpg

bevestigingspunt aan de motorsteun gelast tbv de hoofdremcilinder.
013-2.jpg


stuurschakelaars opnieuw gespoten en voorzien van nieuwe belettering.
017.jpg

marshall 4 in 1demper opnieuw gespoten.
0013.jpg

ben inmiddels aan het blok bezig.
wat heb ik daar al aan gedaan?
carterpan erafgehad,schoongemaakten van nieuwe pakking voorzien.
IMG_2870.jpg

IMG_2874.jpg

koppeling gedemonteerd en gekontroleerd.
IMG_2871-1.jpg

IMG_2873.jpg

IMG_2875.jpg

oliekeerringen van de uitgaande assen vervangen.
cilinderblok en kop verwijderd.
IMG_2925.jpg

kleppen opnieuw ingeslepen.
IMG_2933.jpg

nokkenasketting gekontroleerd op te veel speling (is ok).
klepspeling gekontroleerd (op de werkbank met de nokkenassen 1 voor 1 erin.
moet nu de juiste plaatjes nog aanbrengen.
ondertussen de bodemplaat van mijn zadel vervangen.
IMG_2961.jpg

IMG_2962.jpg

en al vele kleine onderdeeltjes gespoten zoals motorsteunen,accubakje en meer van dat spul.

dit was het voor zo ver
 
Laatst bewerkt:
Netjes gedaan. :)
Waarmee heb je die belettering op de stuurschakelaars gedaan?
Moet ik ook nog doen maar hoe. :?
 
kleine potjes van die modelbouwverf.

eerst de zwarte lak goed uit laten harden,daarna met een penseeltje gewoon de gele en witte verf in de letters laten lopen en dan meteen met een droog doekje de resterende verf wegvegen.

werkte bij mij perfekt.
 
foto stepjes,eektropaneel,alu kappen met luchtventielen voorvork.
IMG_2963.jpg
.
was al tijden op zoek naar tweedehands opboksteuntjes.
lijken heel schaars.
vanavond maar besloten om er zelf een paar te maken.
ik weet nog niet hoe ik ze ga behandelen,polijsten of spuiten.
misschien dat ik nog wel een paar exemplaren ga maken van rvs.
IMG_2966.jpg

IMG_2965.jpg
 
vandaag mijn cilinderblok provisorisch gestraald.
in een grote kartonnen doos met een plexiglas plaat erop.
cilinderblok knapt al aardig op maar van de week ergens glasparels halen voor een beter resultaat.
IMG_3037.jpg

IMG_3038.jpg
 
ik wil de rest van het blok eigenlijk op een professionelere manier aanpakken dus zelf maar een straalkastje gebouwd.
IMG_3039-kopie-kopie.jpg


en pas deze vervangende 4 in 1 gescoord.
IMG_3217.jpg
 
Mazzel van die nieuwe 4 in 1, staat toch een stuk mooier dan een gespoten exemplaar.
 
weer even een sprong gemaakt in de tijd.
inmiddels de koni schokbrekers opgeknapt en gemonteerd.
de kabelboom gemonteerd ,achterlicht ,richtingaanwijzers en koplamp gemonteerd.
dit alles getest.
IMG_3332_zpsa7216449.jpg


IMG_3331_zps65519712.jpg


enigste storing die erin zat waren de richtingaanwijzers.
dit bleek een geoxideerd stekkertje te zijn bij het relais.

ook nieuwe gaskabels aangebracht en toertellerkabel.

zo staat hij er nu bij
IMG_3334_zps4ca30248.jpg


IMG_3333_zps11c9020e.jpg


sorry dat ik er niet zo gedetailleerd op in ga maar dat doe ik op het z650 forum
 
Laatst bewerkt:
Wat mij opvalt is dat je de oude bougiekabels gebruikt. Is het niet slimmer om die te vervangen ? Want deze hebben meestal de leeftijd van de motor zelf. En zo te zien kan je zonder problemen een nieuwe kabel op je bobine monteren.

Voor de rest ziet je fiets er ongelooflijk mooi uit. Zal binnenkort even kijken op het z650 forum.
 
Goed advies! ik had ook problemen met mijn 35 jaar oude motor. Toen meteen alles vervangen!

Mooi project! Lekker doorgaan!

Marc
 
Wat mij opvalt is dat je de oude bougiekabels gebruikt. Is het niet slimmer om die te vervangen ? Want deze hebben meestal de leeftijd van de motor zelf. En zo te zien kan je zonder problemen een nieuwe kabel op je bobine monteren.

Voor de rest ziet je fiets er ongelooflijk mooi uit. Zal binnenkort even kijken op het z650 forum.

de-bobines-inclusief-bougiekabels-komen-van-een-gpx-en-daarmee-heb-ik-al-proefgedraaid-voordat-het-blok-werd-ingebouwd.
 
En dat is weer informatie die ik natuurlijk niet weet.

Maar prettig om te horen dat je dit mogelijke probleem al op een andere wijze had getackeld.

Hou dit topic in de gaten..., want zal naar de plaatjes nu laten zien een mooi eindresultaat opleveren.
 
aangezien ik niet in bezit ben van een spuitcabine en de juiste tools liggen de tank en kappen nu bij de spuiter.

afgelopen week nieuwe valbeugels,borgclip voor kickstarter en nieuwe benzineslangen besteld bij classickawaparts.


binnenkort nog een nieuwe accu aanschaffen , een beetje poetsen en tank en kappen plaatsen wanneer ze terug zijn.
 
inmiddels staat hij er zo bij.
IMG_3390_zps6cc23d51.jpg


tank en kappen liggen nog bij de spuiter.

gister nieuwe valbeugels gemonteerd.

IMG_3460_zps5b1f7918.jpg

IMG_3459_zps48a0cd27.jpg


afgelopen week nog een gaman sportzadel gekocht.
IMG_3448_zps0091a970.jpg

bodemplaat is perfect alleen de cover moet opgeknapt worden.
 
vandaag het gamanzadel even gepast en meteen slotbeugeltje aangebracht.
IMG_3464_zps24aefda1.jpg

IMG_3465_zps59899f01.jpg


afgelopen week bij de plaatselijke stoffeerder geweest en die gaat het gescheurde achterdeel van de cover vervangen.
 
al even niets meer geplaatst hier maar mijn gamanzadel is inmiddels voorzien van de nieuwe cover.

IMG_3491_zps7a2d9f0c.jpg



gister ook mijn laksetje opgehaald bij de spuiter.
IMG_3498_zpsd7b7ba4c.jpg


IMG_3499_zps2dfd5256.jpg


persoonlijk vind ik het resultaat in het echt beter dan op deze fotoos.
 
Mooi werk Ron, ziet er strak uit dat lakwerk.
Heb je dat bij een pro laten doen?
Mag ik vragen wat je dat circa kost, ik overweeg mijn setje zelf te spuiten maar ben zeer benieuwd?
 
dit is bij een pro spuiter gespoten maar moet er wel bij zeggen dat ik daar even geduld mee moest hebben(maandje of drie) want die wilde het wel doen maar alleen als het in verloren uren kon.
ook heb ik ik zelf al de meeste voorbehandeling gedaan en het geheel strak aangeleverd.

voor dit spuitwerk heb ik rond de tweehonderd euro betaald.

de meeste spuiters vragen er meer voor.
Mooi werk Ron, ziet er strak uit dat lakwerk.
Heb je dat bij een pro laten doen?
Mag ik vragen wat je dat circa kost, ik overweeg mijn setje zelf te spuiten maar ben zeer benieuwd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan