Naked GS500R Project

Freaky-Guy

MF veteraan
3 jan 2010
6.106
0
Apeldoorn
Naked GS500R Project



Nadat een aantal personen uit het GS-topic geïnteresseerd zijn in waar ik nu allemaal mee bezig ben, heb ik een project topic aangemaakt. Niet dat dit een echte streetfighter is, maar dit is wel het subforum waar alle verbouwde motoren staan (uitgezonderd de brikken).

Allereerst wil ik even melden dat alle foto’s telefoonkwaliteit zijn, dus stoor je aub niet teveel aan de kwaliteit.

Toen ik mijn GS kocht, stond hij er zo bij:

full

Na een aantal ritjes besloot mijn GS ermee op te houden op de snelweg, brandstofleidingen verstopt. Toen had ik nog niet zoveel sleutelverstand, dus naar Motoport om het op te lossen. Ik had ook nog een probleem met de accu die niet bijgeladen werd, en mijn voorvorkkeerringen waren lek. Al met al een leuke rekening B|

Twee maandjes later leek het me vet om er een superbikestuur op te zetten, dus zo gezegd zo gedaan:

full

Tijd zo rondgereden wat best lekker reed :Y

Inmiddels 2 á 3 weken geleden een Arrow dempertje gekocht van een Triumph, omdat ik vond dat er wat meer gebrul uit die 2-cilinder moest komen. Demper opgehaald, gelijk eronder geknutseld bij mijn oude stageadres:

full

Thanks to StarTwin voor het lassen.​

Het leek mij wel relaxed en sportief staan om een rearsetje erop te monteren, dus 1 gescoord op Ebay voor een zacht prijsje:

DSCF4122.jpg
Als hij binnen is eens kijken of we die eronder kunnen knutselen.

Bandjes zijn een beetje op, dus er moesten nieuwe banden komen. Laat Gixxer-Bassie nou nog witte velgen hebben liggen met zo goed als nieuwe BT45’ers erop, dus die gekocht (was goedkoper dan splinternieuwe banden). Laten soepen in het soeptopic hier op MF:

35c4lki.jpg
Ziet er lekker sportief uit. Gisteren kwam ik erachter dat de velg wat lakbeschadigingen heeft, dus die laat ik waarschijnlijk coaten.

Niet gelijk er onder gegooid, omdat ik geïnspireerd raakte door dB-tje en Rijkwessel met hun verbouwde GS’en. Voornamelijk de USD-vork vind ik een hele (optische) verbetering.

Knoop doorgehakt en dit moest ook bij mij komen.

full

Dus ik had net als hun een RS125 vork, klauw en dergelijke aangeschaft, maar dit bleek prut te zijn :(
Balhoofd had een klap gehad (was op een bepaald punt 53mm ipv 54mm).
Beschadigde voorpoten set 1:

full

Beschadigde voorpoten set 2:

full

Had al spullen aangeschaft om de voorpoten te reviseren (keerringen lek), maar besloten om dit niet te gaan gebruiken.

Ondertussen wat spulletjes besteld om kleppen te stellen:

full

Afgelopen dinsdag een GSX-R 750 USD opgehaald uit ’90, zodat we ook wat beter kunnen remmen. Verdomme de volgende dag fucking spierpijn omdat ik met het OV moest (geen autorijbewijs, vrienden naar stage + ouders die niet konden meerijden).

Compleet voorvorkje met klauwen en rempomp:

full
Hij is een beetje verweerd, dus ik denk dat lichtjes ga polijsten. Of weet iemand een makkelijkere oplossing?

Laat de originele GS500 velgen nu mogelijkheden hebben om 2 schijven te monteren i.p.v. 1, dus ik hoef geen andere velg aan te schaffen.
Dus gekeken welke remschijven op deze velg passen en dat zijn schijven van:
- Een 750 gixxer uit ’88-‘95
- Een 1100 gixxer uit ’89-‘96
Heeft iemand nog 2 goede schijven liggen?

Die schijven moeten uiteraard uitgelijnd worden in de remklauwen, dus even een tekeningetje gemaakt:

359e3kk.jpg
Links kan niet want de pasrand valt weg in de originele pasrand, rechts zou kunnen maar dat is wat moeilijker om te draaien/frezen zonder verdeeltafel (gatenpatroon van 5).
Dus besloten om 4 busjes te draaien die tussen de remklauwbevestiging komt, zodat de remklauwen verder naar binnen komen te staan.

Vandaag ga ik kijken of ik de wielbussen al kan draaien op stage. Dan kijken of ik maandag de wielas op kan halen bij iemand en kan ik het alvast passen.

Op ebay zag ik een leuk tellertje voorbij komen, de Motogadget mini:

Motogadget-Motoscope-Mini-Speedo-Tacho-Display
Op geboden, maar helaas bleek vandaag dat de verkoper hem eraf heeft gehaald. Nieuw vind ik hem te duur, dus op zoek naar iets anders (kleins).

Toekomstplannen:
- Breder achterwiel (eerst deze nieuwe band oprijden)
- Ander kontje (zit te denken aan een SV nieuwe type kont)
- Staalomwonden remleidingen voor + klein remvloeistofreservoir

Volgende week en die week daarop heb ik een meeting, dus ik wil eerst nog zo rond blijven rijden. Heb ik nu nog even de tijd om wat spulletjes te verzamelen (tellertje e.d.) en de voorvork op te knappen. Na de meetings heb ik nog ongeveer 4 weken tot Luxemburg, dus tijd genoeg lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Zeker :Y

Even denkwerk verricht. Ik spuit eerst mijn witte velgen wat bij, dan haal ik de banden van mijn oude kan ik die laten poedercoaten. Anders betaal ik 2x voor het omleggen van banden, daar heb ik geen zin in.
 
Update'je:

Velg afgeplakt en gespoten:
s6nic9.jpg


2hxvrpz.jpg

Daarnaast ook een steun + waterproof case + oplader besteld voor navigatie:
1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ebay is your friend
Deze is specifiek voor de SGS2. Je hebt verschillende montagemogelijkheden, een bout die de balhoofdspen gaat, een M8-boutje, deze U-bout, en nog 1 geloof ik.
Als je even zoekt op die pagina, staan daar ook onder voor andere telefoons
 
Ebay is your friend
Deze is specifiek voor de SGS2. Je hebt verschillende montagemogelijkheden, een bout die de balhoofdspen gaat, een M8-boutje, deze U-bout, en nog 1 geloof ik.
Als je even zoekt op die pagina, staan daar ook onder voor andere telefoons

Bedankt voor de link! Heb hem al gevonden voor op de balhoofd, maar dat gaat hier niet lukken. Zit hier maar een gat van 7 mm, en de kleinste die ze verkopen is voor 13,3mm. Dus dan moet er eerst een andere moer op, of ik moet iets anders fixen :')
 
Moer eraf en uitboren :P. Ik heb zelf de U-bout genomen, omdat ik dan een beugeltje kan maken waar ik die 2 bevestigingsgaten voor kan gebruiken. Vind ik net wat safer dan 1 boutje (stel er trilt er 1 los).

Je kan ook kijken welke ze wel hebben (die HTC's hebben een tasje met rits geloof ik), maar dan van een ander merk telefoon. Moet je alleen de afmetingen vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Moer eraf en uitboren :P. Ik heb zelf de U-bout genomen, omdat ik dan een beugeltje kan maken waar ik die 2 bevestigingsgaten voor kan gebruiken. Vind ik net wat safer dan 1 boutje (stel er trilt er 1 los).

Je kan ook kijken welke ze wel hebben (die HTC's hebben een tasje met rits geloof ik), maar dan van een ander merk telefoon. Moet je alleen de afmetingen vergelijken.

Denk dat dat 1e de beste optie is inderdaad :')
Vraag wel even in het SV topic of iemand daar iets op het balhoofd heeft gemonteerd, en hoe dan.
 
Hej Vincent

Ziet er goed uit!

De uitspraak: 'leven als een arme student' gaat bij jou niet op, of wel :}

Succes met je project!
 
Hej Vincent

Ziet er goed uit!

De uitspraak: 'leven als een arme student' gaat bij jou niet op, of wel :}

Succes met je project!
Hey Bas! Bedankt man!

Haha, eigenlijk wel :P. Ik leef van 'laatste week van de maand' tot 'laatste week van de maand' _O-. Ik heb nu zeg maar alweer mijn maandsalaris uitgegeven :')
Daarnaast ben ik bijna geen student meer, maar productontwikkelaar bij mijn stage 8-).

Klein update'je: Velgen poedercoaten stel ik uit tot de winter! Kan ik hem lekker laten staan, en gelijk het mogelijk bredere achterwiel mee laten coaten.
 
Laatst bewerkt:
Coaten is vrij prijzig, houd daar rekening mee. Maar het resultaat is wel super! Heb een tijdje terug de velgen van mijn RGV250 ook laten coaten. Echt super!
 
Een vriend van de buurman werkt bij een coat bedrijf. Afplakken, stralen, primer, lak en blanke lak voor €50,-/velg. En hij vertelde dat er misschien nog wel wat vanaf kon, omdat ik zijn buurman ben.

Resultaat van vandaag:
2yljz0o.jpg


20120603_203127.jpg


Voor die spuitbussen van de action, en mijn geduldigheid O-) vind ik het wel een goed resultaat :P
 
Laatst bewerkt:
Thanks!
Heb ze op MP gescoord, voor kwalitatief goede dingen leg je zo 2x zoveel voor neer :X.
Voor dat geld scoor ik wel een keer busje verf bij de action en spuit ze zelf even :Y

Heb jij je onder je stuur, of boven je stuur gericht ?
 
Laatst bewerkt:
Thanks!
Heb ze op MP gescoord, voor kwalitatief goede dingen leg je zo 2x zoveel voor neer :X.
Voor dat geld scoor ik wel een keer busje verf bij de action en spuit ze zelf even :Y

Heb jij je onder je stuur, of boven je stuur gericht ?
Ik had ze ook van mp. Die van mij staan een beetje naar voren en naar boven. Naar onderen vond ik niet staan en ook niet prettig kijken.
Ooit komt er een setje crg arrows, maar aangezien die meer dan 100 euro p/s zijn, moet dat nog even wachten.
 
Naar onderen kijkt denk ik ook niet erg fijn.

Die CRG Arrows zien er wel smakelijk uit :9~ Maar vreselijk duur inderdaad :X
 
Naar onderen kijkt denk ik ook niet erg fijn.

Die CRG Arrows zien er wel smakelijk uit :9~ Maar vreselijk duur inderdaad :X
ik vind het er altijd zo somber uitzien als die spiegels naar beneden hangen :p Omhoog staat vrolijker.
Zo zitten ze bij mij:
spiegellinks.jpg
 
Een vriend van de buurman werkt bij een coat bedrijf. Afplakken, stralen, primer, lak en blanke lak voor €50,-/velg. En hij vertelde dat er misschien nog wel wat vanaf kon, omdat ik zijn buurman ben.

Resultaat van vandaag:
[afbeelding]

[afbeelding]

Voor die spuitbussen van de action, en mijn geduldigheid O-) vind ik het wel een goed resultaat :P

Coaten is ook zeker niet duur.
Ik ben voor mn wielen 45 euro/stuk kwijt. dat is stralen en caoten, blank aflakken en primer is nergens voor nodig bij poeder coaten. De basiscoat heeft een superhechting op het gestraalde oppervlak en de glans is prima. Ik breng morgen mijn achterwiel weg, ik zal het resultaat wel posten ;)

Jou spuitwerk ziet er trouwens ook prima uit ;) prima spul die action lak :)
 
Valt inderdaad wel mee :Y. Dat bedrijf werkt nou eenmaal in die volgorde, dus of ik het nou wil of niet, het kost toch €5-/velg.

Van dichtbij zijn er nog wel kleine plekjes te zien, maar dat zie je toch niet als die in de motor zit.

Heb je nog tips om de wiellagers eruit te krijgen? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan