Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveman

MF veteraan
3 jul 2008
4.288
395
Het MT-03 Topic deel VI !
Komen en gáán

b5qlfq.jpg
b5qlfq.jpg
123poqf.gif
b5qlfq.jpg
b5qlfq.jpg

MT-03 - Onverslaanbaar in de stad, fun daarbuiten​

De Yamaha MT-03 is een design-voorbeeld. Kijk naar de stijlvolle achterbrug, de opvallende enkelzijdige achtervering en de dubbele uitlaat. Een revolutionaire motorfiets, gemaakt voor het leven op straat. Een cultmotor, gemaakt om plezier te maken in de stad en ver daarbuiten.

Met een licht, compact motorblok voorzien van brandstofinjectie, gevuld met instant acceleratie bij elk toerental. Alles is gegoten in een korte wielbasis en een doordacht zwaartepunt, waardoor de bestuurbaarheid verbluffend is en grip op elk oppervlak volop voorradig blijft. En.... een prachtig geluid!

Voor als je denkt wat is dit in hemelsnaam voor een bike, volgens ons is dit de beste omschrijving:

Een MT-03 is een naked bike met supermotard wielbasis en een off the road motorblok.
Het voordeel is dat je er alles van kan maken wat je wil! Er zijn niet veel types met al deze eigenschappen. Hij rijdt als off the road met straat banden, stuurt als een crosser/SM en je krijgt dikke armen als op een naked. Als berijder hiervan moet je beetje anders zijn dan gemiddelde MotoPort klant ;)

En omdat jullie die mafjannen in dit rare topic natuurlijk niet op hun woord geloven hier een kleine test: Motorfreaks.nl "Naked test: twee tegen één"

Het begon met een concept:
093003middle.jpg
093003top.jpg


Uiteindelijk is het de bike geworden zoals wij hem allemaal kennen
Yamaha%20MT-03%2006.jpg

een zijaanzicht

2008-MT-03-static-06_prv_tcm42-207966.jpg

en de andere kant

2008-MT-03-static-07_prv_tcm42-207969.jpg

meer informatie is hier te vinden:
Yamaha Motor Nederland
Yamaha Motor Europe
Yamaha Motor Europe: Concept model

MT03 disclamer:
"Auteurs van dit topic kunnen niet hoofdelijk, dan wel collectief, aansprakelijk gesteld worden voor enige vorm van enthousiasme, opwinding, lust, geldverspilling of andere vormen van on-calvinistisch gedrag, evenmin voor de financiele gevolgen van zulk een tentoongespreid gedrag, resulterend in een financiele onbalans in de banksaldo's van derden"


En wat piccas van trotse MT-03 rijders die actief zijn in dit topic:

Elhippo:
full

FZSsemans:
TankMT004.jpg


Robbus:
full


Vive Mt-03:
full


Roelnuldrie:
full



Karin MT- 03:
full

Blue_eyes: Kijkt met een gevoel van nostalgie naar bovenstaande foto.

j0rDy: Speelde met vuur.

Steveman: Raakte verslingerd aan een horzel.

Hjr1100s: Werd Bij Mercedes Weggestuurd.

Yammie 03:
full


Rupke_mt-03:
2823vvb.jpg

Cige
1s8g.jpg
Jora:
full

MT03Danny:
IRprDOi.jpg

MuppieJ:
yXWEw.jpg

Trebbors:
iqaS3l.jpg

TRvM:
full

wowie:
AOivrRCl.jpg

Anya:
In het vorige topic is unaniem besloten dat Anya op dit moment de mooiste MT03 heeft! voor meer foto's zie deel 3 van onze reeks! anya heeft een zeer geslaagde poging gedaan om de MT03 een zo ruw mogelijk uiterlijk te geven door ALLE onderdelen op de fiets MATZWART! te laten spuiten/anodiseren...let vooral op de voorvork, mono seat cover en de uitlaatdempers die het geheel afmaken...

Voor:
full

Na:
full


En waar rijden al deze mafhansen dan zo rond?
(Klik om jezelf toe te voegen! (gmailaccount nodig, NB dit plaatje update niet automatisch))

links naar de vorige delen:
Het MT-03 Topic deel Vieah *insert zwarte zijn sneller grap
Het Yamaha MT-03 Topic Deel (MT-0)3!
Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2
Het Yamaha MT-03 topic




"Hey, ik ben ook verstandig geweest en het een MT-03 gekocht!! Mag in in de startpost met m'n foto?"

-Maar natuurlijk, stuur me een "privébericht" (dit knopje onder m'n naam:
e8l3s5.jpg
), dat is de snelste weg :) (En dan zie ik 'm niet over het hoofd O-) )




Is er nog een professionele woordsmid die er wat moois over heeft gezegd? Jazeker!
Met dank aan de attente blauwe ogen van Blue_eyes:
ScanMT-031.jpg


ScanMT-032.jpg





Moet ik verder nog iets weten?

Uh...

full
[/doclib]
full
[/doclib]
 
Laatst bewerkt:
Jahaaaaa, weggegaan en toch weer hier! *O*

Stephan, in de koptekst van de OP misschien ook ff de volledige titel van dit topic vermelden, en niet alleen dat het deeltje VI is?
 
Laatst bewerkt:
quote:
Ik ben de trotse eigenaresse van de MT van Blue_eyes
In 2maandjes tijd alweer 3000km erop zitten


Dan heb je volgens mij een prima aankoop gedaan, want zoals ik nu in de eerdere topics heb gelezen is er veel aan deze bike gepimped door een echte liefhebber.

ben ondertussen bij MT03 topic deel. 2 pag. 20. Wordt zeker al bijna tijd voor een deel 6 aangezien we nu op pag. 101 zitten...... of werkt dat niet zo


Ja klopt, wat er allemaal op kan zit erop! *D Heb alleen het duozitje eraf gehaald omdat ik daarbij geen duo handgrepen erop had en bij het gewone duozadel wel en daardoor kan ik beter de motor verplaatsen voor mezelf omdat ik niet zo groot ben.
toen ik hem in mrt kocht stond er 5080km op, nu alweer in de 8000! :]
Jij ook veel plezier met je MT!
 
Ja klopt, wat er allemaal op kan zit erop! *D Heb alleen het duozitje eraf gehaald omdat ik daarbij geen duo handgrepen erop had en bij het gewone duozadel wel en daardoor kan ik beter de motor verplaatsen voor mezelf omdat ik niet zo groot ben.
toen ik hem in mrt kocht stond er 5080km op, nu alweer in de 8000! :]
Jij ook veel plezier met je MT!


KIJK!!!!

En dat allemaal hier in de garage gereden tussen het poetsen door! :Y :P

Kan overigens ook zijn dat die kilometers erop zijn gedraaid tijdens het poetsen van de voorvelg.... :$ :X
 
Laatst bewerkt:
En ik heet Stefan

Eindelijk zie je het :D

Elke gelegenheid aangrepen om jouw naam verkeerd te schrijven en maar hopen dat je hapte _O- *O*
 
Laatst bewerkt:
KIJK!!!!

En dat allemaal hier in de garage gereden tussen het poetsen door! :Y :P

Kan overigens ook zijn dat die kilometers erop zijn gedraaid tijdens het poetsen van de voorvelg.... :$ :X


_O-

dan is er iets mis met mijn voorwiel/kilometerteller want ik ben ook al aardig aan poetsen geweest, maar heb er nog geen tiende km bij gekregen :+

dat brengt mij op het volgende; kan iemand mij hier aan de service manual helpen?? in een eerder deel heb ik ergens gelezen dat iemand deze digitaal had........

grtz, maarten
 
Laatst bewerkt:
gisteren trouwens voor de fun eens de db-killaz in de akra's geschroefd......

toen even starten en jawel......zag aan het trillen van de spiegels dat de motor liep :+

klein rondje gereden en ze er toen maar weer uitgehaald, want dat klonk toch beter })

ook even met een stuk draad in die pijpen zitten voelen, maar volgens mij zitten er bij mij katalysators in het Y-stuk, want ik kwam daar niet verder. Mijn MT is van 2007, maar de vorige eigenaar heeft in 2008 de akra's laten monteren. Wellicht dus het verkeerde type besteld (model 2008 en later) of zou dat niet kunnen.....??

indien ja.... wat zou het verschil maken en kan ik deze eruit halen? heb verder geen boekjes van de akra's bij de motor gekregen......

TIA
 
Ik denk niet dat er überhaupt verschil in de uitlaat zit vanaf 2006 tot heden....
 
Ik denk niet dat er überhaupt verschil in de uitlaat zit vanaf 2006 tot heden....

De Akra was/is leverbaar in twee uitvoeringen, mét en zónder catalysators.
Toen ik die van mij bestelde heb ik ook expliciet aangegeven dat die van mij mét cat geleverd moest worden (wereldverbeteraar die ik was... :P )
Die zitten (als ze er in zitten) net na het Y stuk (twee stuks dus), daar zit een verdikking in beide pijpen.

Hier goed te zien:

yamaha_mt_03_2007.jpg


Op de Yamaha site staat bij de accessoires nu alleen nog maar de uitvoering mét cat's...
 
Laatst bewerkt:
Achso! Maar met of zonder cat, bouwjaar maakt toch niet uit?
 
Geinig op dit topic hè, iemand stelt een serieuze vraag, en hij krijgt behalve het echte antwoord ook meteen 12.594 onzin reakties.... _O- _O- _O-

full


:+
 
En ik heet Stefan

Eindelijk zie je het :D

Elke gelegenheid aangrepen om jouw naam verkeerd te schrijven en maar hopen dat je hapte _O- *O*

Ah..... alle andere Stephans die ik ken schrijven hun naam allemaal met ph.....

Ik zal het proberen te onthouden Stefan, maar heb a.u.b. een beetje clementie met deze old geezer....

full
 
Je verkeert in goed gezelschap hoor :D

Ik krijg al 29 jaar verjaardagskaarten van m'n tante met "Stephan" er in _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan