> Het XR 250 t/m 650 Topic Part 6 XR forever

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
**Welkom in het 6e deel van "Het grote Honda XR250 t/m 650cc topic*



img1343wt.jpg

full



Hieronder een aantal interessante links:

Het grote XR250/500/600/650 topic
Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 2
Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 3
Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 4
Het XR 250 t\m 650 Topic Part 5 For real
Honda XR600R How-to Topic

radar.php

Vaste bewoners:​

Rikco
XR650R​
SDC10046.jpg

SDC11222.jpg


Makrolon
XR600R 1991​
26042009208.jpg


rens192​
xr600lightroomklein.jpg



Martinair​
full


djustmie​
full


FREDopklapbed​
full


XR 600SM​
dsc03178r.jpg


San046​
DSC03784.jpg


DSC03779.jpg


Redrider013
XR680R-HRC​
full


Jelo​
full


RoyalClub​
1987 Xr600r​
IMG_2782.jpg


Pierelier6​
dsc01278ft.jpg


Hornet_900​
0ef828682325bca53f04beb9c5251d50


Wieringen​
Foto-KXVG4OGJ.jpg


Snijkamp​
Foto0111.jpg


xrmanu​
p1030620y.jpg

dsc00508y.jpg


Ilja​
s5033405.jpg


Tw!tchy​
xr6003.png


Laurijdhonda​
full


xt660xdennis​
GroteFoto-QXDRHRQK.jpg


Rubbert​
Foto-3MXA3XGO.jpg



*Wil je ook in de openingspost? Stuur me even een pb of e-mail met een link naar je foto, en de gegevens die erbij moeten.
 
Laatst bewerkt:
morgen even het zadel opnieuw doen.
Mn schoonvader heb zo een nietmachine met 6 mm lange nietjes.
Zouden jullie het zadelhoes in de wasmachine doen?
 
Laatst bewerkt:
morgen even het zadel opnieuw doen.
Mn schoonvader heb zo een nietmachine met 6 mm lange nietjes.
Zouden jullie het zadelhoes in de wasmachine doen?

Met Jif of Cif (dat spermazoïde witte schuurzeep) en een borstel met grove haren en borstelen maar. Wel goed afnemen met een doek en water anders laat het trekvlekken achter...

Deel # 6 *O*

gr
 
Met Jif of Cif (dat spermazoïde witte schuurzeep) en een borstel met grove haren en borstelen maar. Wel goed afnemen met een doek en water anders laat het trekvlekken achter...

Deel # 6 *O*

gr

Nou dat ga ik proberen mocht dat niet goed gaan gaat ie de wasmachine in
 
Ik heb al wat youtubefilmpjes gekeken en how-to's maar geen daarvan waren met een noppenband vóór. Dat was zeg maar waar ik tegen aanliep. Dat de voorband gewoon over het asfalt schoof met voorrem ingeknepen, mét gewicht aan de voorkant. Maar ik probeer het beheerster met de koppeling en kijken wat het opleverd. Sowieso 1voet op de achterrem mocht ie er vandoor gaan maar ik betwijfel of ik haar dan kan tegenhouden. Ze is wel zwaar...

als je je band toch weggooit erna kan je ook gewoon wat olie op je achterband gooien, houd je tenminste genoeg grip met je voorwiel, en rookt nog erger O-)
 
Nog uit topic Part 5

quote Makrolon:

In zutphen zit een vrij goedkoop poedercoat bedrijfje, velgen uit elkaar halen, dan voor een tientje of 3 a 4 heb je beide velgranden wel gestraalt + gecoat.


Lijkt me een zeer aantrekkelijke prijs. Het zou dan zwart moeten worden. Ik neem aan dat je dus kale velgen zonder spaken aan moet leveren?
 
Nog uit topic Part 5

quote Makrolon:

In zutphen zit een vrij goedkoop poedercoat bedrijfje, velgen uit elkaar halen, dan voor een tientje of 3 a 4 heb je beide velgranden wel gestraalt + gecoat.


Lijkt me een zeer aantrekkelijke prijs. Het zou dan zwart moeten worden. Ik neem aan dat je dus kale velgen zonder spaken aan moet leveren?
Jep, wielen ontspaken, en de velgranden en enventueel de naven los aanleveren. Ze stralen en coaten t dan voor je.

In t geval van een naaf zal je zelf de lagergaten af moeten dichten.
 
Ik denk dat ik het ga laten doen als ik mijn noppenbanden toch moet wisselen. Het geeft wel een erg stoer effect voor weinig! Mijn 2e wielenset hou ik gewoon blank.
 
niet in de wasmachine doen en ook niet met een borstel te lijf gaan.
dat xr teken op je overtrek is zo weg met een borstel.
zadel nat maken en vol strooien met pure was poeier van je wasmachine, dan ff w8 (dagje) en klaar is klara.
 
schoonmaken met waspoeder of normaal sopje en harde borstel (zoals nagelborstel) werkt goed om het vuil uit de leer-nerf te krijgen
hogedrukspuit trouwens ook
je moet inderdaad wel uitkijken bij de text op de zijkant, want die schuur je er wel af als je niet oppast.
 
niet in de wasmachine doen en ook niet met een borstel te lijf gaan.
dat xr teken op je overtrek is zo weg met een borstel.
zadel nat maken en vol strooien met pure was poeier van je wasmachine, dan ff w8 (dagje) en klaar is klara.
Huiselijke man die rikco.. Iemand nog een hemd dat gestreken moet worden?
 
ik deed mijn voorvorkrubbers ook even in een sopje leggen met wasmiddel: ze waren helemaal verbleekt!!! Maarja dat is kunststof en zadelovertrek is (nep?) leer dus misschien dat het uitmaakt. ik doe mijn zadelovertrek met een borsteltje en cif en dan kleine rondjes en dan blinkt ie weer! Én het 600 staat ook nog mooi wit erop... Gewoon zachtjes borstelen zoals ik het doe en dan is het goed. Maar je weet het nooit mssn is de "650" op het xr650r zadel wel minder goed bedrukt :X

Net stukje zitten rijden. Ga denk ik hier een grasveldje bewerken met een schop om een springheuveltje te maken. kan ik oefenen met het springen (voorvork inveren, achterveer inveren, naar voren hangen, naar achter met gas zonder gas etc) en kijken wat de motor doet. Mooie afwisseling ook onder het leren door. :Y

btw kan nu in zn 1 4x op het gas voordat het voorwiel weer omlaag moet *D oefening baart kunst

gr

ps: Wat is zo'n XR600 toch écht het einde *O*
 
Weet iemand toevallig of de O ringen van onder de kleppendeksels gewone standaard O ringen zijn die je in eender welke doe-het-zelf zaak kan vinden?
Of zijn dit speciale hitte bestendige rubberen O ringen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
verdomme man breekt de adapter van mn koppelingshendel net en ik weet niet welk merk het is want hij is instelbaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan