Bij een nieuw project hoort een nieuw topic
Zal me eerst even voorstellen in het brikken gedeelte. Ben Bjorn 21 jaar en studeer in Groningen. Ben al wat langer actief (nouja actief ) in het chopper gedeelte maar nu dus ook hier. Volg al wel aantal project in dit gedeelte!
Ben 2 jaar geleden begonnen met het verbouwen van mijn Honda shadow
Nu mijn eerste project al een poosje af is (Honda shadow 600 project)
bleven mijn handjes jeuken om wat te bouwen. Ik vond de shadow wel goed zo en wou hem zo laten. Nu heb ik sinds een aantal week een XS650 in de schuur staan als 2de slachtoffer
Ga dit keer een totaal andere richting op, ik wil er een scrambler van maken.
De motor was redelijk origineel toen ik hem kocht. Een SE frame en een 2F0 blok
Ik wil er dus een scrambler van maken. Ik zag dat hier al een aantal XSjes tot street tracker worden omgebouwd. Ik doe het net een tikkie anders en maak er een scrambler van. Vind dit erg mooie motoren en ga daarom deze kant op. Komen enduro banden op zodat die niet alleen voor de show is maar ook echt zand kan happen. Daarnaast wil ik het blok ook aanpakken. Eerst de standaard dingen als NAKS, nak, filters, lagers ect. en later maar is kijken voor performance dingen. Blok loopt op dit moment prima, altijd handig om dat vooraf te weten.
Hier even wat inspiratie fotos. Als eerste een echte oude:
en een moderne versie:
Op dit moment heb ik een aantal eisen voor de motor. Hij moet op dieet. Origineel weegt die rond de 210 kg, dit moet naar beneden. Geen idee wat haalbaar is maar laten we zeggen 190 kg. Daarnaast zou ik wel iets meer pit uit het blok willen hebben 50->60 pk ofzo. Ik wil dat er bij deze motor wel iemand(lees vrouw) achterop kan en wil dat die gewoon bij mooi en slecht weer te gebruiken is. Niet zoals de spatborden van me shadow haha.
Ben al druk op onderdelen jacht geweest de laatste paar weken. Als eerste heb ik de gietvelgen verruild voor gespaakte versies. Voor een xs wiel, achter een tx750. Naast dat ze lichter zijn hebben ze ook de gewenste grootte. 19'' voor en 18'' achter. Voor het achterwiel ben ik op dit moment bezig met een spacer omdat het anders niet past.
Ik ben van plan om de huidige tank te houden. Vind hem eigenlijk best leuk, en er kan genoeg peut in. Heb ook wel zitten kijken naar andere tanks, maar de mooie zijn vaak erg klein haha. En vind dit dat wel zo handig.
Vandaag nieuw spatborden gescoord Allebei van aluminium. Achterspatbord is nu nog veels te groot. Zijn daarnaast erg licht, toch weer kilootje bespaard
Dat was het wel voor de OP
Zal me eerst even voorstellen in het brikken gedeelte. Ben Bjorn 21 jaar en studeer in Groningen. Ben al wat langer actief (nouja actief ) in het chopper gedeelte maar nu dus ook hier. Volg al wel aantal project in dit gedeelte!
Ben 2 jaar geleden begonnen met het verbouwen van mijn Honda shadow
Nu mijn eerste project al een poosje af is (Honda shadow 600 project)
bleven mijn handjes jeuken om wat te bouwen. Ik vond de shadow wel goed zo en wou hem zo laten. Nu heb ik sinds een aantal week een XS650 in de schuur staan als 2de slachtoffer
Ga dit keer een totaal andere richting op, ik wil er een scrambler van maken.
De motor was redelijk origineel toen ik hem kocht. Een SE frame en een 2F0 blok
Ik wil er dus een scrambler van maken. Ik zag dat hier al een aantal XSjes tot street tracker worden omgebouwd. Ik doe het net een tikkie anders en maak er een scrambler van. Vind dit erg mooie motoren en ga daarom deze kant op. Komen enduro banden op zodat die niet alleen voor de show is maar ook echt zand kan happen. Daarnaast wil ik het blok ook aanpakken. Eerst de standaard dingen als NAKS, nak, filters, lagers ect. en later maar is kijken voor performance dingen. Blok loopt op dit moment prima, altijd handig om dat vooraf te weten.
Hier even wat inspiratie fotos. Als eerste een echte oude:
en een moderne versie:
Op dit moment heb ik een aantal eisen voor de motor. Hij moet op dieet. Origineel weegt die rond de 210 kg, dit moet naar beneden. Geen idee wat haalbaar is maar laten we zeggen 190 kg. Daarnaast zou ik wel iets meer pit uit het blok willen hebben 50->60 pk ofzo. Ik wil dat er bij deze motor wel iemand(lees vrouw) achterop kan en wil dat die gewoon bij mooi en slecht weer te gebruiken is. Niet zoals de spatborden van me shadow haha.
Ben al druk op onderdelen jacht geweest de laatste paar weken. Als eerste heb ik de gietvelgen verruild voor gespaakte versies. Voor een xs wiel, achter een tx750. Naast dat ze lichter zijn hebben ze ook de gewenste grootte. 19'' voor en 18'' achter. Voor het achterwiel ben ik op dit moment bezig met een spacer omdat het anders niet past.
Ik ben van plan om de huidige tank te houden. Vind hem eigenlijk best leuk, en er kan genoeg peut in. Heb ook wel zitten kijken naar andere tanks, maar de mooie zijn vaak erg klein haha. En vind dit dat wel zo handig.
Vandaag nieuw spatborden gescoord Allebei van aluminium. Achterspatbord is nu nog veels te groot. Zijn daarnaast erg licht, toch weer kilootje bespaard
Dat was het wel voor de OP
Laatst bewerkt: