How to: Iphone op mijn motor mounten

qonfusion90

MF'er
3 sep 2010
133
0
's-Hertogenbosch
How to: Waterdicht een iphone mounten.

Benodigdheden:
-12 volt powersource (ook te koop bij Halfords of Bogemat)
-12 volt naar usb converter
-Iphone kabeltje
-Iphone mount
-Zwevende zekering ook te koop bij bogenmat
-zekering 1 ampere is genoeg
-Geleidende geisoleerdedraad (2 kleuren – 1 zwart andere boeit niet)
-Connectoren voor op de accu
-Krimpslang dikte licht aan de dikte draad die je gebruikt
-lijmpistol
-gereedschap
-een vuurtje ( het liefst een aansteker)
-soldeerbout spullen (vet – tin)

Voorkennis:
-Solderen
-kabelsstrippen
-basis klussen

Deze benodigdheden heb ik zelf ook gebruikt en zijn bij deze websites het goedkoopst of betrouwbaarst, de kabels voor iphone zijn duurzamer dan de orginele van apple. Dit is ook mogelijk met een iphone 4 hiervoor heb je alleen een andere mount nodig.

Kosten
Het totaal bedrag van deze waterdichte en oplaadbare iphone oplossing is: 85,- max excl. gereedschappen.

Bestellen Via Deal-Extreme.
Bestellen via Deal-Extreme gaat via creditcard of paypal De vezend kosten van deze website zijn 0.01 Dollarcent. alle prijzen zijn in dollars. En verzend tijd kan tussen de 2 a 3 weken zijn.

Zoek een plekje
Als eerst beginnen we met de 12 volt powersource.
Voor we beginnen met het prepareren van dit ding bedenk een mooie plek. het liefst een beetje weggestop voor de regen maar als dit niet kan, kan je altijd nog een staal plaatje maken voor tussen je spiegel en stuur (zoals ik heb gedaan).

Waterichter maken van de socket.
Als eerst gaan we de 12 volt powersource wat waterdichter maken. dit doen we met een lijmpistol omdat deze hetelijm overal kan komen en af kan dichten je kan natuurlijk ook kit gebruiken of wat andere creative dingen als het maar waterdicht is en het liefst vloeibaar naar vast word .

Er zijn 3 grote lekken. Twee bij de kabels en rond om de aansluiting. Een bij de aansluiting kan je het best iets mee verends gebruiken mischien en rubber ringetje of zo. Ik heb het met lijm gedaan.

Soldeer de bekabeling
Meet de afstand die je nodig hebt aan kabel. Daarna gaan we met een soldeerbout te werk je knipt de uiteinde van de draden af en stript deze met een striptang of gewone schaar of tang.Daarna schuif je als eerst de krimpslang om het draad anders kan dit later niet meer. Dan pak je je draad die je gekocht hebt en ga je de min doen dus de zwarte draad dus. stip je nieuwe kabel en draai deze door je 12v socket smeer er wat vet op en solderen maar. Als dit stevig gesoldeerd is schuiv je de krimp slang er om heen en pak je de aansteker, je gaat er met het vlammetje met een constante beweging langs tot alles gekrompen is.

Monteer de Connectors
Dan pak je de uiteinde van de plus + kabel en zet hier een zwevende zekering op zodat dit zo dicht mogelijk bij de accu zit maar wel waar je nog bij kan. dan pak je de 2 uiteinden van de kabels en zorgt dat hier 2 connectoren op komen al accu aansluiting. Als laatst in deze stap stop je alle stekkers in de juiste aansluitingen (verwissel +/- niet) en iphone zou opmoten laden. Bedenk ook even nog een mooie manier om het zaakje uit te zetten mischien via een schakelaar je kan ook gewoon 2 connectors uit elkaar trekken en dan is het ook uit. Mount in ieder geval de "schakelaar" aan de plus kant het dichtst bij de accu waar het waarschijnlijik allemaal een beetje droog blijft maar je moet er natuurlijk wel nog bij kunnen.

De Mount Mounten Deze mount werkt een mount die werkt met een soort tyrep die je strakker kan trekken dus dit moet goed te doen zijn. De mount kan in landscape en portret gedraaid worden en het mooiste is natuurlijk dat alles waterdicht is.

Update: De waterdichtheid valt tegen. ik heb het product onder de kraan gehouden en de powerbutton lekt bij mij wel minimaal dus het is te wel verhelpen met creativiteit, voor de rest waterdicht.

Een voorbeeld van de mount
full





Foto's en Filmpjes worden hier nog neergezet, voor meer info mail info@ictinside.co.cc
 
Laatst bewerkt:
Bestellen Via Deal-Extreme.
Bestellen via Deal-Extreme gaat via creditcard of paypal De vezend kosten van deze website zijn 0.01 Dollarcent. alle prijzen zijn in dollars. En verzend tijd kan tussen de 2 a 3 weken zijn.

Dit zijn niet de verzendkosten, maar een shipment service, waarbij ze de logo's van het pakketje afhalen en hem versturen als gift/kado. Dit scheelt mogelijk gezeur en importbelastingen bij de douane.

Greetz
 
[offtopic]Het is iPhone[/offtopic]

Mooi geschreven How to, maar ik vraag me wel af of de mount & iPhone wel bestand zijn tegen de schokken en bewegingen die ze te verduren krijgen op een motor.
De Bike Mount is immers, hence the name, een fietshouder. En de iPhone heeft ook geen speciale schokbestendige componenten, zoals bijvoorbeeld de TomTom Rider.
 
Vindt die navigatie systemen wel super duur!!!! ( maar vind het wel goedkoper dan me iphone 4 op de snelweg en met een of andere 20 tonner en limpbizkit op de achtergrond erover heen tuft)

Lol je zou moeten zijn hoe ik dat ding gemount had om een filmpje te maken.

How to:

Halve rol ducttape
Autoruit houder van tomtom


piste bijna in me broek kerel!!!. zag het gelijk voor me :}
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat een Iphone geschikt is voor de motor, vanwege de vibraties in het stuur.

offtopic:
Het is iPhone

Mooi geschreven How to, maar ik vraag me wel af of de mount & iPhone wel bestand zijn tegen de schokken en bewegingen die ze te verduren krijgen op een motor.
De Bike Mount is immers, hence the name, een fietshouder. En de iPhone heeft ook geen speciale schokbestendige componenten, zoals bijvoorbeeld de TomTom Rider.

om even alle fabeltjes/gedachtes/bedenkingen uit de lucht te helpen ik heb zaterdag van 10 tot 20:00 gereden met mijn iphone op mijn stuur.

uiteraard niks aan het handje alles was goed af te lezen en het beeld trilde niet tot noulijks door de sillicone behuizing.

Het is wel dat de gyroscoop af en toe de weg kwijt was bij een drempel dus dan draaid je tomtom app om, dit komt uiteraard door de hoek van de motor. maar dit gaat van zelf weer goed.

hij bleef netjes zitten doordat de mount goed strak te draaien is. dit komt omdat het geen tyrep is ook al ziet het er zo uit maar de streepjes die in het plastic zitten werken als schroefdraad waardoor je een schroef aandraaid en het "tyrepje" dat van rubber is aan de binnenkant strakker komt te zitte.
alle knoppen functioneerde goed en ik had verder niks te klagen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan