2e hands motor zonder vorige eigenaar (volgens RDW)

Daanzzzzz

Die hard MF'er
9 jan 2013
932
4
Ik ben aan het rond kijken voor een andere motor; en nou viel mij en motor uit 2011 op met 10k op de teller, maar als ik vervolgens het kenteken opzoek op de RDW site, dan staat daar dat deze motor 0/0 (privé/zakelijk) vorige eigenaren heeft.

De motor is wel in 2011 op kenteken gezet (datum eerste toelating), dus import lijkt het niet te zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat er voor 10k kilometers aan proefritten gedaan is :-)

Iemand enig idee wat dit betekend?
 
Laatst bewerkt:
de RDW heeft niet altijd alles op een rijtje, laten we daar mee beginnen. als de datum Nederlandse registratie dezelfde is als datum 1e toelating zou het een motor kunnen zijn geweest voor demonstatieritten en daarna als 'leenmotor van de zaak' van de importeur/dealer.
 
Beste,

waar en hoe kan ik een moto met nederlandse nrplaat checken op vorig eigenaars? Ik vind niet meteen de juiste link.

Mvg,

Rosty SYLO.
 
Laatst bewerkt:
De datum dat die op kenteken is gezet, is niet de datum 1e toelating. Mijn motor is ook geïmporteerd, toelating is van 2005, kenteken is van 2011. Toen ik de motor kocht, was ik de 1e officiële Nederlandse eigenaar (invoerder was een handelaar). Volgens mij stond (voordat die op mijn naam stond), dus ook op 0/0.

@Rosty, zo moeilijk is het niet, ga naar de site van de RDW en ga naar het duidelijk aangegeven: "Voertuiggegevens raadplegen"
 
De datum dat die op kenteken is gezet, is niet de datum 1e toelating. Mijn motor is ook geïmporteerd, toelating is van 2005, kenteken is van 2011. Toen ik de motor kocht, was ik de 1e officiële Nederlandse eigenaar (invoerder was een handelaar). Volgens mij stond (voordat die op mijn naam stond), dus ook op 0/0.

Dit zijn de exacte gegevens (kortom alleen de datum eerste toelating is bekend):

Vervaldatum APK: N.v.t
B Datum eerste toelating: 24-06-2011
I Datum tenaamstelling: Niet geregistreerd
Tijdstip tenaamstelling: Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland: Niet geregistreerd

Ons aanbod - Auto.nl

Hier kun je wel uitgebreider de eigenaar historie zien.

Kenteken is daar onbekend.
 
zomoto is voor auto's alleen dacht ik


Geïmporteerde motoren hebben dus nog geen eigenaar gehad, dat is dus heel normaal
voorbeeld mij eigen motor, bj 2006 maar die heb ik zelf geïmporteerd in september:


Aantal eigenaren privé / zakelijk 1 / 0
Datum eerste toelating 15-05-2006
Datum tenaamstelling 25-09-2015
Datum eerste afgifte Nederland 25-09-2015
 
Dit zijn de exacte gegevens (kortom alleen de datum eerste toelating is bekend):

Vervaldatum APK: N.v.t
B Datum eerste toelating: 24-06-2011
I Datum tenaamstelling: Niet geregistreerd
Tijdstip tenaamstelling: Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland: Niet geregistreerdKenteken is daar onbekend.

eerste toelating is wel bekend, 06-2011 dus
hij is alleen nog niet geïmporteerd dus, wat raar is aangezien jij al een kentekenplaat hebt

Waarschijnlijk is ie wel geimporteerd, dus al ktkplaat maar nog niet op naam gezet ( dealers kunnen dat ivm wegenbelasting voorkomen )

Oplossing: bel de RDW
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het een motor, die gebruikt alsnog is ingevoerd. Voor de RDW bestaan er nog geen vorige eigenaren, maar ze weten wel wanneer het buitenlandse kenteken is afgegeven. Die moeten bij import opgegeven worden ivm BPM etc.
 
Misschien is het een motor, die gebruikt alsnog is ingevoerd. Voor de RDW bestaan er nog geen vorige eigenaren, maar ze weten wel wanneer het buitenlandse kenteken is afgegeven. Die moeten bij import opgegeven worden ivm BPM etc.
Hij moet al geimporteerd zijn anders had ie geen ktk
is alleen nog niet op naam gezet, daardoor niet afgegeven in NL
 
Die RDW website is niet wat je noemt bepaald betrouwbaar. Kijk maar bij die van mij onder MF-PF-25.

Ik heb mijn motor begin 2007 gekocht en was toen volgens RDW site de 4e eigenaar. Motor is geen import.

Als ik nu negen jaar later bij de RDW site kijk dan ben ik de eerste eigenaar van een motor met bouwjaar 2001 en op naam gezet 10-01-2007 :? Ergens hebben ze de boel gereset en zijn ze de historie kwijtgeraakt....
 
Mijn KTM is uit 2007, als overjarig model door de vorige eigenaar gekocht bij de dealer in 2011. Vervolgens schrijf ik em dit jaar in April over en ben nu de eerste eigenaar en de motor heeft als bouwjaar april 2016. Kenteken e.d. zit er gewoon bij, chassisnummer klopt. Gewoon een computerfout denk ik.

Zou die RDW gegevens met een korrel zout nemen. Gewoon de historie vragen aan de eigenaar, chassisnummer even checken en eventueel als ie nog een bon heeft is et helemaal top.
 
Laatst bewerkt:
Die website van het RDW klopt vaak voor geen ene meter. Ik ken meerdere gevallen waar het aantal eigenaren ineens met 2 omhoog sprong terwijl de motor op dat moment gewoon door 1 iemand in bezit was.
Ook 1 motor die minimaal 3 eigenaren heeft gehad maar op de site staat nog steeds 1 prive 0 zakelijk.

Dus nee, er klopt geen r**t van.
 
Volgens mij bewa(a)r(d)en ze bij de RDW alles maar 9 jaar.
Dus als jij een voertuig langer dan die periode op naam hebt zul je automatisch aangemerkt worden als 1e eigenaar terwijl dat wellicht niet klopt met datum eerste toelating.
 
Terug
Bovenaan Onderaan