Suzuki GS500 topic #16

Status
Niet open voor verdere reacties.

dB-tje

MF veteraan
25 aug 2010
2.061
30
Assen
*O* Welkom in deel 16 van het GS-topic *O*


GS500 and Ex-GS500-riders do Luxemburg IV

GS500 bezitters:


dB-tje:
Tokkoni uitlaat, GSX600f achterveer, progressive voorveren, staat op bridgestone bt090 110 voor en 140er achter.(oude foto)
full


Simsonleeuw
77568191.jpg


Larsonyt:
full


-Dré-:
1992, Bi-xenon, Laser Hotcam demper, GSX-achterveer, progressive voorveren, staalomvlochten remleiding voor, blauw stads- en tellerverlichting. 71K zelf op de teller gezet!

Foto-FW4YRXBO.jpg


dudepower:
full


G-Dercks:
Foto-LYUBGC3I-D.jpg


Kapitein Koek
51oydj.jpg


Vuile Beunkoe:
1993, GSX600F achterveer, stalen remleiding voor, Bandit 400 4J velg, staat op Pilot powers 120 voor 150 achter
GroteFoto-ZFDWQ7JZ.jpg


Schakeltje:
DSC00087-2.jpg


Rijkwessel:
1989, RS125 USD Voorvork, Stalen Remleiding, RS Remklauw, GSX-R750 Velg (4.5J), GSX-R1100 Achterbrug, RS125 Kontje, GSX-R600 Bugspoiler, Arrow Demper.

full


Senaz1:
1187734878_5_XUx__1.jpeg


Prut_Potje:
28rhd6u.jpg


Ez87:
full


Tankiej:
full


LedZeppelin:
Achterlicht omgekeerd gemonteerd, rimstriping, MF-sticker
2ufvnn5.png


Yamaha 125cc:
gs500.jpg


Floris500:
245x9h4.jpg



14_of_12:
suzukigs500e983969.jpg





-----------

Oude GS500 topics:

- Deel 1
- Deel 2
- Deel 3
- Deel 4
- Deel 5
- Deel 6
- Deel 7
- Deel 8
- Deel 9
- Deel 10
- Deel 11
- Deel 12
- Deel 13
- Deel 14
- Deel 15


GS500 gerelateerde websites/links:

http://www.suzuki-owners-club.nl (<b>Suzuki Owners Club NL</b>)

Technisch:

http://img515.imageshack.us/img515/4131/benzinekraanbt7.jpg (Benzinekraan, hoe zat dat ook alweer?)

http://www.gstwin.com (www.GSTwin.com):
Site met handige tutorials bijvoorbeeld kleppen stellen.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2015554469142545363&q=gs500 (FILMPJE daarvan)

How to: Carburateurs synchroniseren
Met dank aan Cobus-jan.

How to: Carburateurs synchroniseren
Met dank aan kapiteinkoek.

How to: Koolborstels (startmotor) vervangen
Met dank aan dudepower

Overzichtje 25KW-setjes per bouwjaar:
Met dank aan speedrock

Modificatie overzicht GS 500
Met dank aan lunatic 1979

Wat basic informatie van bikez.com
klik jou gs aan.

Carbs reviseren
Met dank aan
F2ride2001

handige info oa manual:
- pantablo500
- www.gs-500.de (DE)
- www.gs500e.co.uk (UK)
- http://www.gstwin.com (www.gstwin.com) (US)
- http://www.en.wikipedia.org/wiki/GS500 (www.en.wikipedia.org/wiki/GS500) (UK)

GS500 onderdelen:
- Buddyseats
- Mooi, maar bar duur spul voor de GS

Afstelgegevens:
http://motozoom.nl/motobase/gegevens.cfm?typecode=GM51B&SID=1540343&SToken=26B42A5D7ABACCA6 (Gs500E 89-95)
http://motozoom.nl/motobase/gegevens.cfm?typecode=GM51/96&SID=1540343&SToken=26B42A5D7ABACCA6 (Gs500E 96-00)
http://motozoom.nl/motobase/gegevens.cfm?typecode=GM51/96&SID=1540343&SToken=26B42A5D7ABACCA6 (Gs500E 01)

Projecten:
Chrisz' GS500 25KW project
Special GS van Marchel
Projectje van Sw@tlord
a gs500 special is born

Adressen van motorslopen in NL:
Altijd makkelijk voor de motorrijder met schade.


http://rapidshare.com/files/15745002/gs500e_twin_89_97_eng.pdf.html (GS500 werkplaatshandboek)
Even op 'continue' klikken en daarna op 'download now'.
Daarna krijg je een schermpje met na een aantal seconden een link en dat is hem :)
Met dank aan Rambabbel

http://www.mediafire.com/?ymy1lgdzlod (Het originele WPHB van The Suzuki Motorcycle Corporation)

F.A.Q
Met dank aan
De Buikschuiver

Toevoegingen:
Heb jij nog leuke links / weetjes voor in de OP,
post het in het topic of stuur het dmv PB naar mij​



De OP kan uiteraard worden aangepast, omdat het kan :+
Zorg voor een frisse foto van je GS, en stuur mij even per PM / mail de link, dan zet ik jou of je link er bij in de OP. :D
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mezelf ook nog even toevoegen.
Eerst even een mooie foto maken als mijn carter gefixt is en de motor weer in elkaar zit.
 
oja om door te gaan op je vraag of er nog iemand een carteldeksel heeft. uit welk jaar is die van jou? Ik heb nog een onderblok(kapot big-end lager) waar ik vanaf wil, inclusief versnellingsbak(30K). voor 30 euro mag je hem komen ophalen in Bergen op Zoom (komt uit 1989)

p.s. ik walg echt van de uitlaat die onder mij motor zit in de OP :P
Foto-LYUBGC3I-D.jpg


deze zou er wel in mogen O-)
 
Laatst bewerkt:
oja om door te gaan op je vraag of er nog iemand een carteldeksel heeft. uit welk jaar is die van jou? Ik heb nog een onderblok(kapot big-end lager) waar ik vanaf wil, inclusief versnellingsbak(30K). voor 30 euro mag je hem komen ophalen in Bergen op Zoom (komt uit 1989)

p.s. ik walg echt van de uitlaat die onder mij motor zit in de OP :P
[http://www.mijnalbum.nl/Foto-LYUBGC3I-D.jpg (afbeelding)]

deze zou er wel in mogen O-)

Vanaond zal ik je foto even aanpassen :-)

Ik neem mijn carterdeksel morgen even mee naar het werk, als ze er daar niet uitkomen neem ik even contact met je op. Bedankt alvast voor de optie.

Greetz
 
En om gelijk de eerste vraag in deeltje 16 te stellen:
Ik heb het idee dat me motor de laatste tijd onstabiel is bij hoge snelheidsbochten (100 en harder).

Als ik zachter door een bocht heen ga heb ik er niet zoveel last van. De bocht beginnen is geen probleem maar als ik een tijdje op de zelfde hellingshoek rij voel ik de achterkant een beetje....verplaatsten (lastig uitleggen)

Nu heb ik 4 vermoedens voor wat het probleem zou kunnen zijn:
1: link systeem frame/achterbrug kapot
2: achterveer te strak afgesteld
3: het verliezen van grip(zo voelt het soms een beetje aan) maar dit lijkt me een beetje onlogisch, ik rij op de momenten dat ik het voel wel hard, maar nou ook niet echt als valentino rossi.
4: Mij eigen onvermogen om gewoon een goede bocht te nemen :9 Maar de wat lagere snelheidsbochten lukt me wel gewoon dus deze is ook (redelijk) onwaarschijnlijk.

hoe zou ik kunnen kijken wat het is? (ik heb niet zo superveel zin om me achterbrug deruit te slopen)
 
even opbokken en kijken of je je achterbrug kan bewegen. bij mij was er een naaldlager verdwenen.
 
Even een update foto, blokje hangt er in, vanavond even de carbs en uitlaat er op. Morgen even stationair laten lopen om te kijken of de klopgeesten uit het blok zijn :+

lgim0007z.jpg
 
Toegevoegd :)

ps. mijn carter word momenteel gefixt door de TD hier *O*

gelukkig, lekker goedkope oplossing zo *D Ik heb mij probleem ook opgelost, het was gewoon de veer die te strak stond, even een stukje losser en het was weg.

Normaal gesproken rijdt ik altijd vrij korte ritjes. vandaag eens een lekker stukje gereden.
Historisch centrum van Antwerpen:
Foto-7HS6MKPK-D.jpg


Zonder navigatie,,,was wel lastig soms :P mssn binnenkort 1tje aanschaffen

ps. over de navigatie. Ik kan me herrinneren dat iemand die hier had op zijn GS? kan diegene mssn een foto sturen hoe die bevestigd zit. Volgens mij zitten de de meeste over het stuur in het midden, maja dat gaat bij de GS dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Er is inmiddels nieuw schroefdraad in mijn carter getapt.... en hoe... krom :-(
Nu ligt hij bij een motor revisie bedrijf hier in assen, dat kost een paar euro maar dan is het iig goed.
 
Laatst bewerkt:
weet iemand in het GS500 topic toevallig wie de MJ-38-ND (bj. 1989) in zijn bezit heeft ?

zou hem dolgraag weer terugkopen na bijna 20 jaar.
 
beetje maar. maar voor de navigatie. in de tanktas is echt ruk. een handje het afdekken en een beetje goed houden. oja net de afslag gemist. dus na een paar ritjes zat er een garmin zumo 660 op. die kan ik ten minste wel goed aflezen en heeft een 3,5mm audio out.
 
weet iemand in het GS500 topic toevallig wie de MJ-38-ND (bj. 1989) in zijn bezit heeft ?

zou hem dolgraag weer terugkopen na bijna 20 jaar.

Mhhh, ik denk dat je meer kans hebt bij een 'bevriende garage' die bij de RDW db kan.
 
Ik geloof dat hij de GS weg wil doen, maar eerst ff wil opknappen.
 
Net de carter deksel weer opgehaald bij "Motor revisie Assen"
Hier het resultaat:
full

full

Vanavond de boel er weer onder en rijden maar :)
Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan