Remond_FRL
MF veteraan
De eerste zonnige dagen breken weer door en temperaturen stijgen.
Dat onderbuikgevoel begint weer te kriebelen...
Haal die hoes eraf, poets haar (/hem) op, en check de bandenspanning even. Het wordt weer tijd om te rijden!
In navolging van Dé najaarsrit 1.0, de wintervoering editie
Leek het ons een goed idee om ook een voorjaarsrit op te zetten, daar hebben we alleen jou, als deelnemer nog bij nodig!
Wat is het idee achter de rit?
Gezelligheid, genieten van de omgeving/route.
Voor iedereen die rustig een ritje wil rijden. Ook diegenen die net zijn of haar motor/rijbewijs heeft of eens groepsrijden wil proberen is dit en prima rit.
We houden ongeveer om de 40/50 kilometer een pauze en doen het de rest van de dag ook lekker rustig aan, zonder haast of stress. Het zal dan ook veel lijken op ‘de najaarsrit’ van 2010.
De route wordt op voorhand getest en aangepast daar waar nodig. De wegen die we gaan rijden worden geselecteerd op begaanbaarheid, ook voor onervaren rijders.
Hoe weinig rij-ervaring je ook hebt, bij deze rit kan je altijd prima meekomen, mede dankzij het Follow-Up systeem (meer uitleg later).
Wanneer is de rit
3 April 2011
Hoe ziet de dagindeling eruit? Waar, starten, pauzeren en eindigen we?
We verzamelen van 9.45 tot 10.00 bij de mcDonalds in Deventer en dan volgt de
rest van de dag tot ongeveer 16.30 - 17.00, waar we weer bij het startpunt eindigen.
Meer informatie inclusief tijdsschema lees je hier. (post6)
Hoe werkt Follow Up?
een uitleg kan je in post 4 vinden, of op deze link klikken
Mag ik ook voorrijden
Daarvoor kan je het beste Remond_FRL of Paul_K een berichtje sturen. Een Garmin GPS (met route mogelijkheid) is een vereiste.
Mag ik ook achterrijden ('t hek sluiten)
Ook daarvoor kan je het beste Remond_FRL of Paul_K een berichtje sturen. Als achterrijder draag je wel de verantwoordelijkheid dat er niemand achter blijft. Ervaring is een pré, maar niet vereist.
Ik heb EHBO, kunnen jullie daar wat mee
Altijd mooi dat mensen kennis van EHBO hebben, alleen hoop ik toch echt dat het niet nodig zal zijn dat wij deze kennis nodig hebben. Toch is het wellicht handig als je het even meldt bij je aanmelding
Kan ik nog helpen met de route testen? Of mag ik een stuk bedenken?!
Proefkonijnen voor de route zijn van harte welkom. Of als je een leuk stuk weg weet in de buurt van de route, dan staan wij uiteraard open voor informatie, hints, tips en adviezen. Dus als je hierin wilt participeren, neem dan even contact op met Paul_K.
Hoe schrijf ik me in?
alle informatie m.b.t. het aanmelden staat in de 2de post, of je kan op
deze link klikken.
Zijn er nog meer uit mijn omgeving die naar de rit gaan?
samen oprijden met andere mensen uit je omgeving kan je uiteraard zelf organiseren!
Bij een groep aanhaken naar het startpunt kan natuurlijk ook
lees alles daarover in post 5, of klik op de link.
zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
JA! zoals je zult begrijpen is het niet onverstandig om je BRAVOK nog eens na te kijken.
Zeker aangezien dit voor sommige mensen de eerste rit van het jaar zal zijn.
Start je motor eens 2weken van te voren, en ga eens een klein blokje rijden. Mochten er na het (lange) stilstaan problemen zijn ontstaan, dan kan je deze dan nog verhelpen.
Dat onderbuikgevoel begint weer te kriebelen...
Haal die hoes eraf, poets haar (/hem) op, en check de bandenspanning even. Het wordt weer tijd om te rijden!
In navolging van Dé najaarsrit 1.0, de wintervoering editie
Leek het ons een goed idee om ook een voorjaarsrit op te zetten, daar hebben we alleen jou, als deelnemer nog bij nodig!
Wat is het idee achter de rit?
Gezelligheid, genieten van de omgeving/route.
Voor iedereen die rustig een ritje wil rijden. Ook diegenen die net zijn of haar motor/rijbewijs heeft of eens groepsrijden wil proberen is dit en prima rit.
We houden ongeveer om de 40/50 kilometer een pauze en doen het de rest van de dag ook lekker rustig aan, zonder haast of stress. Het zal dan ook veel lijken op ‘de najaarsrit’ van 2010.
De route wordt op voorhand getest en aangepast daar waar nodig. De wegen die we gaan rijden worden geselecteerd op begaanbaarheid, ook voor onervaren rijders.
Hoe weinig rij-ervaring je ook hebt, bij deze rit kan je altijd prima meekomen, mede dankzij het Follow-Up systeem (meer uitleg later).
Wanneer is de rit
3 April 2011
Hoe ziet de dagindeling eruit? Waar, starten, pauzeren en eindigen we?
We verzamelen van 9.45 tot 10.00 bij de mcDonalds in Deventer en dan volgt de
rest van de dag tot ongeveer 16.30 - 17.00, waar we weer bij het startpunt eindigen.
Meer informatie inclusief tijdsschema lees je hier. (post6)
Hoe werkt Follow Up?
een uitleg kan je in post 4 vinden, of op deze link klikken
Mag ik ook voorrijden
Daarvoor kan je het beste Remond_FRL of Paul_K een berichtje sturen. Een Garmin GPS (met route mogelijkheid) is een vereiste.
Mag ik ook achterrijden ('t hek sluiten)
Ook daarvoor kan je het beste Remond_FRL of Paul_K een berichtje sturen. Als achterrijder draag je wel de verantwoordelijkheid dat er niemand achter blijft. Ervaring is een pré, maar niet vereist.
Ik heb EHBO, kunnen jullie daar wat mee
Altijd mooi dat mensen kennis van EHBO hebben, alleen hoop ik toch echt dat het niet nodig zal zijn dat wij deze kennis nodig hebben. Toch is het wellicht handig als je het even meldt bij je aanmelding
Kan ik nog helpen met de route testen? Of mag ik een stuk bedenken?!
Proefkonijnen voor de route zijn van harte welkom. Of als je een leuk stuk weg weet in de buurt van de route, dan staan wij uiteraard open voor informatie, hints, tips en adviezen. Dus als je hierin wilt participeren, neem dan even contact op met Paul_K.
Hoe schrijf ik me in?
alle informatie m.b.t. het aanmelden staat in de 2de post, of je kan op
deze link klikken.
Zijn er nog meer uit mijn omgeving die naar de rit gaan?
samen oprijden met andere mensen uit je omgeving kan je uiteraard zelf organiseren!
Bij een groep aanhaken naar het startpunt kan natuurlijk ook
lees alles daarover in post 5, of klik op de link.
zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
JA! zoals je zult begrijpen is het niet onverstandig om je BRAVOK nog eens na te kijken.
Zeker aangezien dit voor sommige mensen de eerste rit van het jaar zal zijn.
Start je motor eens 2weken van te voren, en ga eens een klein blokje rijden. Mochten er na het (lange) stilstaan problemen zijn ontstaan, dan kan je deze dan nog verhelpen.
Laatst bewerkt: