29 Juni t/m 1 Juli 2018: Toerrit Heimbach (Eifel)

Enne bier drinken kunnen ze bij defensie wel, ongeacht de tak van sport! Proost alvast!

Gaat in Heimbach ook wel lukken....

35lztd0.jpg
 
Niet die plaatjes, krijg ik zo'n dorst van
2i9tbww.jpg
en het duurt nog zo lang
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is het motorseizoen weer begonnen hoor..
Vanmorgen om 0500 uur al onderweg..was +2gr....maar goed aangekleed dus nergens last van..en terug naar huis om half 3 een omweg genomen
 
Zo, OP ook weer aangepast: One-Oh-Four staat ook in de administratie *O* *O* *O*

Nu nog beschikbaar:


1 2-persoons kamer douche & toilet gemeenschappelijk
 
f104_home

Ga op de heenreis ff langs hem.
Binnen hangt nog alles vol met betrekking tot de f 104

Dank je wel, ik heb het even geplot. Daar ligt of lag de basis Norvenich.
Ik heb vanuit Twente nog meegewerkt aan het operationeel testen van de 'goalkeepers' voor Hollandse Signaal ergens in 1987 dacht ik......ze stonden dan opgesteld bij de afsluitdijk en wij mochten cruise missile spelen.
Zoals gezegd, F-16 en F-104 met 20 mm Gatling type gun, de A10 had wel een 30 mm 5 loops Gatling type gun, en was daarmee een anti-tank vliegtuig.
 
Laatst bewerkt:
Ah ja, de thunderbolt! Dat is wel weer een kist die om het kanon heen is gebouwd, maar onverwoestbaar. Vlieger zit in een titanium 'badkuip', bestand tegen 9 mm. Apparaat was zelf een vliegende tank :)
Ik meen dat dat ding patronen met afgewerkt of verarmd uranium erin verschoot...

Ahhh Air power, vind het nog steeds mooi!
 
Gut, ik zit even bij te lezen maar wat kan de wereld soms dan toch klein zijn.
Wat gaaf zeg, Peter, die foto van Erik z'n vader :}





Is het al april? Ik heb wel zin in een ritje (met mooi weer!)
 
Ik weet niet Anita of het weer al mooi genoeg is voor jou, maar vrijdag (overmorgen) heb ik een dagje Eifel gepland. We zijn al met zes waaronder een dame. Even genoeg van de drempels zeg maar. Het is wel even doorboenderen, 352 km uit en thuis van Nederweert. Om ongeveer half een komen we door Heimbach waar we mogelijk de lunch gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Nederweert is hier 150 km vandaan, dus dat wordt dan een dagje van 652 km. Nou ja, als je het snel zegt valt het best mee. :+
 
Vrijdag dan die eifelrit gereden met vijf man en een dame....mooi weer en om kwart voor twaalf aangelegd in Heimbach (links bij die rotonde met Aral station) voor lunch. Buiten op het terras gezeten in het zonnetje. Veel keus uit gebak daar....
full

full

Een R1100RS, twee GS'sen, een Honda CB1000, een Yamaha 1100 Bulldog en een Kawa Z750.
Er waren ook vrij veel Duitsers op motoren onderweg (dat heb je wel meer in Duitsland) en kennelijk voor het eerst, dus voorzichtig en aarzelend gedrag. Uiteindelijk net na vijf bij Nederweert en rond zessen weer thuis.
Vandaag een off-road dag gehad bij Weert (Limburg en Belgische grens) samen met alle soorten GS: een R800GS, twee R1150 GS, een R1200GSA lc, een F800 GS (dame) en ik op de GS 'light'van Husqvarna. Voor de gelegenheid geschoeid met noppen. Er was ook weer een 'Basje' bij: bij het wegrijden van het woonadres van de organisator langzaam en wiebelend rijden, spiegels afstellen, een keurig schoon en nieuw pak aan en dan weet je het wel weer....aardige man overigens, maar we hebben hem en zijn motor een keer of tien op moeten rapen. Hij had wel een valbeugel die veel leek op die van mij op de R1100RS. Later viel hij niet meer, maar gleed/ramde/botste tegen de flank van een gestopte auto op een onverharde weg en hij was erg moe op het eind en kon zelfs 60 op een verharde weg (verbindingsweg, wij reden af en toe 100 op het onverhard) niet meer aan. Hij heeft wel veel geleerd denk ik en ik bewonder zijn doorzettingsvermogen, maar we hebben veel moeten wachten.
Ik was wat benauwd over het weggedrag van die noppen, maar ben er nu zo aan gewend dat ik (op asfalt) bijna net zo stuur als met wegbanden. Het was wel droog vandaag, bij regen ben ik eerst nog wat voorzichtig, maar het valt me alles mee. Behoorlijk licht stuurgedrag met Mitas E07 voor en TKC 80 achter.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag dan die eifelrit gereden met vijf man en een dame....mooi weer en om kwart voor twaalf aangelegd in Heimbach (links bij die rotonde met Aral station) voor lunch. Buiten op het terras gezeten in het zonnetje. Veel keus uit gebak daar....

Zo krijg ik er wel heeeeeeeel veeeeeeel zin in!
 
Ja Petra, wij hadden er ook weer zin in en dit was sinds een paar maanden weer de eerste keer. En het mooiste: we hebben geen taart gegeten, maar een 'rustiek ontbijt' (eieren met spek, broodjes en garnituur) gegeten. Gutbuergerlicher kueche.....
 
Laatst bewerkt:
Jaaaaaaaaaaaa het gaat eindelijk gebeuren *O* *O* *O* *O* *O*

Wij stappen die weekend weer op de motor :] :] :]

Wij is in dit geval geen koninklijk meervoud, maar gewoon "de Lange & de Dame".

Zaterdag richting Hyperpro, alwaar ik mijn brommer achterlaat voor nieuwe veren en zondag gaan wij de Pre-meet rit voorrijden. Nou ja Rob rijdt voor en ik er achteraan want mijn KLE heeft geen navi.
 
Jaaaaaaaaaaaa het gaat eindelijk gebeuren *O* *O* *O* *O* *O*

Wij stappen die weekend weer op de motor :] :] :]

Wij is in dit geval geen koninklijk meervoud, maar gewoon "de Lange & de Dame".

Zaterdag richting Hyperpro, alwaar ik mijn brommer achterlaat voor nieuwe veren en zondag gaan wij de Pre-meet rit voorrijden. Nou ja Rob rijdt voor en ik er achteraan want mijn KLE heeft geen navi.


Eindelijk *O* !!!

Vergeet vooral niet te genieten :] .

Veel plezier.
 
*O* *O* *O* En die veer upgrade zal je goed bevallen... meer stevigheid (strakker rijden) en toch ook meer comfort (drempels). Mogelijk komt de motor ook ietsjes hoger te staan, dat vergemakkelijkt het opbokken, maar op de zijstandaard staat hij dan wat schever. Ik heb die laatste bij de RS verlengd.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk komt de motor ook ietsjes hoger te staan

En das nou net niet de bedoeling, beenlengte is al een dingetje...
De reden voor de upgrade: kwaliteit is dermate bedroevend dat het wiel moeite heeft het wegdek te volgen, resultaat: een ABS die zich veel te snel met het remmen begint te bemoeien...
 
Je kunt bij Hyperpro ook een verlagingsset nemen. Heb je allebei de doelen bereikt.
Betere veren en iets lager.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook hyperpro geïnstalleerd...voor mijn gevoel is de moto niet hoger of lager geworden.
Maar als het goed is kunnen ze dat helemaal voor jou instellen ter plaatse!
Ik vind het in ieder geval een hele verbetering tov standaardvering. :)
 
Ik rijd ook met Hyperpro er onder. Is inderdaad een verbetering, terwijl BMW toch niet de slechtste vering demper combinatie onder een R heeft gezet. Bij mij kwam de motor ook niet hoger of lager te staan.
 
Laatst bewerkt:
Motor ingeleverd, Bas gaat er deze week mee aan de slag. Nieuwe veren, maar ook nog wat andere kleine dingen. Motor kan circa 1,5 cm lager zonder dat het invloed heeft op het rijgedrag. Dat is toch best fijn.
 
Pre-meet route gereden. Goede lunchplek gevonden, zeker als het weer wordt zoals het vandaag is. Ze hebben in ieder geval hele lekkere gebakjes :9~

Her en der moet er nog wat aan de route worden aangepast, maar ik denk dat het weer een leuk tripje is.
 
Pre-meet route gereden. Goede lunchplek gevonden, zeker als het weer wordt zoals het vandaag is. Ze hebben in ieder geval hele lekkere gebakjes :9~

Her en der moet er nog wat aan de route worden aangepast, maar ik denk dat het weer een leuk tripje is.

Wij hebben er zin in! :)

Roelof & Janny
 
Terug
Bovenaan Onderaan