KTM RFS 4 takt topic

Makrolon

MF veteraan
5 aug 2008
19.499
44
Apeldoorn
Omdat er wel een Lc4 én een ktm 2 takt topic is leek het mij een goed idee om een exc 4 takt topic te maken!

flotte_08_04.jpg


Wheelie3.jpg


How to olie en filter wissel

How to kleppen stellen

Evolutie van het RFS motorblok (Bron: KTMtalk.com)

Evolutie van het RFS chassis (Bron: KTMtalk.com)
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig!

Ik op een 525 exc van 2004:

1057560872_5_e1QI.jpeg


1057562020_5_lriD.jpeg


1057560512_5_uWfm.jpeg


Toch vrij degelijke blokken naar ik weet! Zeker de 520 exc uit 2001 is een goed jaar.
 
Laatst bewerkt:
Yes! Mede daarom heb ik er ook een aangeschaft. Heeft het tot nu toe waar gemaakt. (maarja, ik heb net 500 km gereden :+)

Vette plaatjes trouwens, hij is niet van jou begrijp ik?
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig!

Ik op een 525 exc van 2004:

[http://94.100.124.56/1057550001-1057600000/1057560801-1057560900/1057560872_5_e1QI.jpeg (afbeelding)]

[http://94.100.124.136/1057550001-1057600000/1057562001-1057562100/1057562020_5_lriD.jpeg (afbeelding)]

[http://94.100.118.238/1057550001-1057600000/1057560501-1057560600/1057560512_5_uWfm.jpeg (afbeelding)]

Toch vrij degelijke blokken naar ik weet! Zeker de 520 exc uit 2001 is een goed jaar.

Niels-Proof :+
Heb je de Soes al klaar Jos? Maandag toeren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niels-Proof :+
Heb je de Soes al klaar Jos? Maandag toeren...

Ha Arjen, ja Niels levert daar toch echt wel het bewijs voor.
Maar dat gele kanon is weer klaar ja, maar ga maandag niet mee. Moet eigenlijk echt naar school. En om eerlijk te zijn heb ik ook geen zin om op zoon maandag weer vijf uur op de teller te knallen, ga ik veel liever vijf keer voor trainen ;). Woensdag nog naar Wanroij geweest, motor loopt en start perfect. Alleen zelf ging het voor geen meter. Natte bende was het wel, dat ging drie ronden goed en toen waren mijn armen op. Kan het wel merken dat ik twee maanden niet meer gecrosst heb.

@ Makrolon: Is inderdaad niet mijn eigen motor! Ik heb hem onderhand dit jaar vaker uitgelaten als de eigenaar zelf ;)

@ Remco: Hoe moet ik het anders zeggen dan?
 
Dat het is 'oude' type 4 takt motor van ktm. Zit in alle sxen, exc's en smr van voor 2008. staat voor 'racing four stroke'
 
Niet echt actief :9

Ik kom er net achter dat bij elke spaak die vanaf de tandwielkant van de naaf van mn 18 inch velg komt een scheurtje in zit in de velgrand :/ Hoe kan dit? Aan de kant van de schijf is alles nog gaaf.
 
Niemand?

Vandaag ook nog even rad guards gemonteerd die ik tweedehands van Ebay had geplukt, zijn van Moose. Zat trouwens roze kvs in, heb bijgevult met groene. Kan dit kwaad?

27032009149.jpg

27032009150.jpg

27032009151.jpg
 
toevallig van de week nog koelvloeistof wezen halen bij een autospeciaalzaak en daar werd me heel serieus gevraagd welke kleur ik wilde....
boeie dacht ik ook altijd, maar de beste man (een oude wijze man met veel ervaring) vertelde me dat rood en groen of blauw, niet goed met elkaar mengen en dus kan het effect op je koelgedrag hebben....
dus groen en blauw schijnt wel te kunnen, rood dus weer niet.
Geel mengt zich daarentegen wel met alle kleuren, dus heb ik daar maar een jerrycan van meegenomen....

ik heb het maar voor waar aangenomen, dus doe er mee wat je wilt....
 
Aah, ik dacht ook al zoiets. Binnenkort haal ik even 5 liter kvs en ververs ik mn hele systeem en spoel ik t even door met azijn (ergens gelezen). Maar wat ik begrijp maakt het dan dus zeker niet uit welke kleur ik gebruik? Als ik t hele systeem ververs.
 
Na laaaang wachten, en de motor overal tegenaan zetten :+ eindelijk mn standaard binnen. Wel een duur geintje voor een stukkie metaal met een veertje, 100 eppo en moest bij de pakjesman nog 30 euro afrekenen -O- Maar dan ben je wel van die slappe originele standaard af!

08042009152.jpg

08042009153.jpg

08042009154.jpg

08042009155.jpg

08042009156.jpg
 
Daarvan was het kunstof voetje afgebroken, al bij de vorige eigenaar. En een ophangpunt aan het frame was ook afgebroken. Die had ik gelast maar ik vond hem nogsteeds erg slap. Durfte mn motor er niet op te laten staan iig, nu staat ie mooi stevig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan