La Route des Grandes Alpes 2011

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
Lid geworden
9 jan 2002
Waarderingsscore
268
La Route des Grandes Alpes

Site: Découvrez les Alpes en itinérance - Randonnée, Cyclo, VTT, Auto / Moto
Achtergrond info: wikipedia (vertaald)

full

Tijdens Hét MF Motorweekend 2010 kwam het idee om volgend jaar 's een echte grote toer te doen. Al eerder deed ik met Bochtenkoning de Route des Grandes Alpes en die zou ik graag nog 's doen. èt voilá het idee is geboren.

PRE MEET 29 januari a.s. vanaf ca 15:00 uur
Belangrijkste bij deze premeet was het prikken van de definitieve datum.

Aansluitend zijn we wezen wokken in Herpen en dat was kei-gezellig :)

Data:
Vetrek vanaf Whoopie Snacks: zaterdag 27 augustus 2011 om 9:00
Start Route Des Grandes Alpes: maandag 29 augustus, 9:00 (locatie)
Eind Route Des Grandes Alpes: Zaterdag 3 september, ergens in de middag
Thuiskomst: Maandag 5 september
Dagplanning: zie onder

Hoe
De route-des-grandes alpes kent wat varianten zoals je ziet op de kaart. door 'm zowel van noord naar zuid als van zuid naar noord te rijden kunnen we (bijna) alle varianten rijden.

Maar we moeten óók van en naar de start... dus:

De hele tour is in twee delen op te splitsen: de route-des-grandes-alpes zelf en de tocht vanaf Nederland van en naar het start resp. eindpunt. Je kunt mee gaan vanaf Nederland via Les Tronces naar het startpunt of dat op eigen gelegenheid doen.

De overnachtingen bij Les Tronces moeten natuurlijk geboekt worden maar verder zoeken we gewoon een camping als we daar zin in hebben. We weten hoeveel km er gereden moeten worden om in drie dagen bij Menton uit te komen en we stoppen als we dat minimum aantal km gereden hebben en geen zin meer hebben. We overnachten dus op campings. Wie niet kamperen wil kan een hotelkamer in de buurt van de camping zoeken. Dat gaat meestal wel goed, maar wel een onzekerheid waar je tegen moet kunnen.
Qua eten zo min mogelijk bij restaurants: net voor de lunch even stoppen bij een winkeltje, stokbroodje en stukje kaas of vlees kopen, ergens een leuk plekje op de berg zoeken en lekker lunchen. Veel leuker! Genieten van de vrijheid! Qua avondeten ook weer ergens een paar worstjes ofziets scoren en hup op de bbq. Biertje bij de campwinkel en je bent klaar.

LET OP als je bij Les Tronces wil overnachten dan moet je dat ZELF boeken. contactgegevens staan op de site.

De route
Dag 1: vanuit nederland naar motor-hotel Les Tronces
Dag 2: van Les Tronces naar Thonon-Les-Baines (start Route des Grandes Alpes)
Dag 3, 4 en 5: La Route des Grandes Alpes naar Menton
Dag 6, 7 en 8: La Route des Grandes Alpes naar Thonon-Les-Baines
Dag 9: naar Les Tronces
Dag 10: naar huis

Routes worden later in Mapsource gezet, maar ondertussen kun je hier ook meekijken op google-maps. Let op, wat er nu nog staat is er maar even snel neergeplempt, ik zal de komende dagen de echte routes erin knallen.

Voor wie?
Nou iedereen die mee wil. Realiseer je wel dat het een beste kluif is, niet alleen qua kilometers maar denk ook aan bergen waar je op moet met pak 'm beet 40 hairpins voor je boven bent.
Mochten er veel geinteresseerden zijn dan gaan we het beproefde systeem van hét MF Weekend hanteren en in subgroepen rijden, waarbij we wél zoveel mogelijk elkaar willen tegen komen.

Deelnemers
Om toch een beetje inzicht te krijgen wie er nou meet gaan en waar die aansluiten vraag ik je om je op te geven. IK zal je er niet aan houden en er hoeft niets betaald te worden.

Deelnemers
  1. KingCoder
  2. Bochtenkoning
  3. Stefan--
  4. E®nst
  5. FrankFJR
  6. Hansss
  7. V FRed S
  8. leo-denhaag
  9. dontwalk
  10. Flooriz
  11. Nocturna
  12. Fuck Het Milieu hotels

ovb
  1. FastFriend
  2. Ducktape
  3. Clown683
  4. Aircrawler
  5. bertjuhh
  6. @nne
  7. Jessy'
  8. VaraderoSjaakie
  9. lisette
  10. HansvanNetten
  11. fastfriend-jr
  12. BadEend
  13. Stinkname
  14. Arckira
  15. Spider
  16. CBRJonnie
  17. Jetjock
  18. aprilius

afmedling
  1. ABlanket

Kosten indicaie
Ik wil je niet meteen afschrikken, maar realiseer je dat dit best een leuke cent kost. En dan heb ik het nog niet eens over de vrije dagen, dat is eigenlijk óók geld.

Let wel: ik maak hier een ruime berekening, ik weet dat het allemaal ook goedkoper kan, ga je bijvoorbeeld op oude banden en sla je het onderhoud over dan ben je een stuk goedkoper uit...... maar ik vind dat een slecht uitgangspunt.

Voorbreiding: totaal: 500 euro
  • Set banden: 300 euro
  • onderhoudsbeurt: 200 euro
Brandstofkosten: Totaal: 3200 km = 320 euro (1:15 à €1,50)
  • Dag 1: ca 450 km - vanuit nederland (maastricht) naar motor-hotel Les Tronces
  • Dag 2: ca 400 km - van Les Tronces naar Thonon-Les-Baines (start RdgA)
  • Dag 3, 4 en 5: ca 750 km - RdgA naar Menton noord-->zuid
  • Dag 6, 7 en 8: ca 750 km - RdgA naar Thonon-Les-Baines zuid-->noord
  • Dag 9: ca 400 km - naar Les Tronces
  • Dag 10: ca 450 km - naar huis (maastricht)

overnachtingen: totaal 215 euro
  • 7 nachten á ca 20 euro (camping)
  • 2 nachten Les Tronces à 37,50 (ongeveer, moet nog checken)
eten & drinken: totaal: 365 euro
  • 7 keer ontbijt à 5 euro
  • 10 keer kunch à 10 euro
  • 7 keer avondeten à 20 euro
  • 9 avonden drank à 10 euro
onvoorzien: 100 euro

Komt op een totaal van: 1500 euro. indicatie he, kan zomaar meer of minder zijn

Laatst bewerkt:
Hmmmm, klinkt interessant...

Alleen die hairpins, ik heb echt een hekel aan bochten :/

Ik ben erbij *O*

EDIT : Oh Fukc, campings -O-

Dat wordt hem niet ..... helaas -O-

Zal eens thuis mapsource bekijken, eens zien of ik in de buurt van de campings ook een hotel weet te vinden ....

Laatst bewerkt:
Ik ben erbij *O*

EDIT : Oh Fukc, campings -O-

Dat wordt hem niet ..... helaas -O-

Zal eens thuis mapsource bekijken, eens zien of ik in de buurt van de campings ook een hotel weet te vinden ....

ahhh kan ik je niet overhalen?Is het zó erg? Wat is het bezwaar?

ahhh kan ik je niet overhalen?Is het zó erg? Wat is het bezwaar?
logische redenatie icm controlfreakism : als ik voor een lang weekend in hotel 2 volle koffers heb, mag jij het aantal aanhangwagens en noodaggegraten berekenen wat ik voor camperen nodig heb :P

[me="Ted"]rijdt gewoon niet graag met nog meer gewicht in de rondte, op een gegeven moment gaat dat tegen je werken ....[/me]

but all hope is not lost : zal in de buurt van campings toch ook wel hotel/pension zitten ofzo binnen loopafstand ?
Misschien zijn wel meer die hotel (alleen met ontbijt) prefereren ? ook al is dat duurder dan camperen.

Laatst bewerkt:
logische redenatie icm controlfreakism : als ik voor een lang weekend in hotel 2 volle koffers heb, mag jij het aantal aanhangwagens en noodaggegraten berekenen wat ik voor camperen nodig heb :P

[me="Ted"]rijdt gewoon niet graag met nog meer gewicht in de rondte, op een gegeven moment gaat dat tegen je werken ....[/me]

but all hope is not lost : zal in de buurt van campings toch ook wel hotel/pension zitten ofzo binnen loopafstand ?
Misschien zijn wel meer die hotel (alleen met ontbijt) prefereren ? ook al is dat duurder dan camperen.

da's waar, maar die hotels kun je dan niet boeken, maar moet je op de bonnefooi aan doen. Bonnefooi en controlfreakism combineert nie fijn denk ik...

zou je er toch graag bij hebben......

Maar bagage hoeft niet meer te zijn dan een tentje (of delen met iemand) een matje of luchtbed (ikzelf slaap niet op matje dus luchtbed) een slaapzak paar schone onderbeoeken/sokken/shirts en klaar. Nou ja dingetjes als opvouwbare bbq (niet iedereen hoeft die bij te hebben, maar zeg per 4 man 1 stuks).

Maar ik snap je wel hoor.

Laatst bewerkt:
Ik ben erbij *O*
en dan zien we tegen die tijd wel of er een DL is of een GS of een ... kofferrek op een TL :9

da's waar, maar die hotels kun je dan niet boeken, maar moet je op de bonnefooi aan doen. Bonnefooi en controlfreakism combineert nie fijn denk ik...

zou je er toch graag bij hebben......

Maar bagage hoeft niet meer te zijn dan een tentje (of delen met iemand) een matje of luchtbed (ikzelf slaap niet op matje dus luchtbed) een slaapzak paar schone onderbeoeken/sokken/shirts en klaar. Nou ja dingetjes als opvouwbare bbq (niet iedereen hoeft die bij te hebben, maar zeg per 4 man 1 stuks).

Maar ik snap je wel hoor.

Ach jah, heb er ook nog even om over na te denken ;)

en camping, dan kan ik ook notebook/camerasystemen/contactdozen/etc thuis laten, dat scheelt ook weer een hele koffer :P
Vorig jaar met RdGA reed ik ook met extra roltas (al zat daar wel luxe dingen in als gewone jas, normale schoenen en zo)

Want inderdaad , op de bonnefooi en dan vooraf hotels boeken gaat niet echt lekker :P

Laatst bewerkt:
Ga hier nog ff over nadenken om mee te gaan of niet :/

Op zich heb ik er wel zin aan maar ligt er dus helemaal aan of ik de R1 nog heb want daar kan echt niet veel bagage op.

Maar hou het topic wel in de gaten en laat het op tijd weten of ik mee ga of niet :Y

Ik wil ook mee... en als't ff kan in september... :)
Ennuh... als de organisatie een buschauffeur zou kunnen vinden voor een week, dan mag de bus ook mee... :P

Kan Ted tenminste al zijn bagage kwijt...

Laatst bewerkt:
Ik wil ook mee... en als't ff kan in september... :)
Ennuh... als de organisatie een buschauffeur zou kunnen vinden voor een week, dan mag de bus ook mee... :P

Kan Ted tenminste al zijn bagage kwijt...
Zou niet gek zijn ;) zo'n bagagebus met een voorraadje gereedschap, remblokjes, bandjes, achterbokken, oprijplaten etc... :Y

Zou niet gek zijn ;) zo'n bagagebus met een voorraadje gereedschap, remblokjes, bandjes, achterbokken, oprijplaten etc... :Y

Ennuh... je vergeet mijn luchtbed...
Ik haat tentjes opzetten, afbreken en inpakken... ;)

Ennuh... je vergeet mijn luchtbed...
Ik haat tentjes opzetten, afbreken en inpakken... ;)

kunnen ook gaan voor de outdoor-man optie :+

edit: clown, heb je daar niet toevallig een foto van? Van de mega toer ofzo? Ter illustratie voor anderen hier.... ik denk aan een zekere R1 rijder die al aangeeft niet veel mee te kunnen nemen op de motor.... DAT HOEFT OOK NIET met de outdoor-man optie :)

Laatst bewerkt:
Ik wil heel graag mee. Helaas valt juli vervelend voor mijn evenement en september is de traditiemaand dat mijn ouders op vakantie zijn en ik dus niet weg kan.

Maar het is nog vroeg van te voren, ik ben dus groot voorstander van zo vroeg mogelijk in juli.

Ik ken misschien ook wel iemand die het leuk vind om een bagagebus te rijden. En ik heb tegen die tijd waarschijnlijk ook nog heel wat kilometers over op mijn busje die dan bijna einde leasecontract is. Ik ga is informeren.

Ik hou dit topic in de gaten- klinkt errug leuk, vooral dat kamperen ;) Ik heb tentjes genoeg- zal ff zoeken of ik nog een foto heb heb voor OutdoorMan methode. Opvouwbare barbecue heb ik zelfs ook!! Ik vrees met grote vreze dat het met de data weer lastig zal worden.....
Ik heb van 3 juli tot en met 15 augustus vakantie- moet lang genoeg zijn zou je denken. De eerste 3 weken zijn voor mijn kinderen, daarna heb ik speling, moet alleen 15 augustus terug zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan