25kw motor kopen met uitdraai

nortepe

Rookie
Lid geworden
3 mei 2014
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum sinds een jaar. Maar nog nooit wat gepost, lezen is veel te leuk!

Ik heb mijn A2 rijbewijs gehaald (tot 35kw). Ik kan van een vriendin een honda cbr600f uit 1988 overkopen. Origineel heeft die 63kw, maar deze is afgevoerd naar 25kw. Dit staat op een uitdraai formulier. Op het kenteken staat 63kw. Het afvoeren is bij een erkend bedrijf gedaan. Dit formulier is altijd geldig geweest volgens haar.

Maar... als ik de motor nu overschrijf komt alles op een pasje te staan en staat er op het pasje 63kw. En dan heb ik die uitdraai nog?

Kan iemand mij vertellen of ik op deze manier legaal kan rijden? Er is zoveel onduidelijkheid over dit rijbewijs.

Vriendelijke groet,

Goede avond,

Zolang er op je kentekent geen vermogen staat van 35kw of minder mag je er niet op rijden( en natuurlijk de vermogen gewicht verhouding niet vergeten😒).
Ik ben zelf aangehouden met m'n hornet die ik ook afgevoerd had. Ik had de uitdraai mee en mocht van oom agent niet verder rijden omdat ik geen geldig rijbewijs had. Hij wist daarbij te vertellen dat ik heel wat gezeur kon krijgen bij een ongeluk. Ook waren de boetes niet mis.. Sindsdien niet meer gereden. In januari mag ik zwaar(oude regeling) heuj

ik zou hem niet kopen

Er is een verzekeraar(onder andere combimotorhttp://www.combimotors.nl/acties/verzekeren-van-motor/) die op uitdraai verzekerd, er komt dan op de verzekeringspapieren een clausule waarin staat dat er bij de verzekeraar bekend is dat je motor afgevoerd is en dat ze bij ongeval uitkeren zolang de begrenzing nog aanwezig is.

Volgens de wet rijd je zonder een geldig rijbewijs en een agent met een slechte dag kan je gewoon op de bon slingeren. Je bent wel gewoon verzekerd dus daar kunnen ze je niet op pakken.
Als je de verzekeraar niet inlicht over het feit dat je motor geknepen is en er toch op rijd heb je geen recht op uitkering en kunnen ze besluiten je schade niet te vergoeden.

Als je echt op deze motor wil rijden kun je hem laten schouwen bij het RDW en dan wordt het op het kenteken aangepast. Kost wel even 400 euro. Makkelijkste oplossing is gewoon een motor die al aan de A2 eisen voldoet.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan