XTZ750 Super Ténéré - Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattijsw

Die hard MF'er
8 mei 2008
840
4
Niet te geloven:

Deel 5 alweer over de mooiste zware allroad die die naam nog echt verdient.

15 ST's in de kop van Overijssel, augustus 2008
full


En om nog ns wat terug te zoeken in de eerdere topics over de Super Ténéré:

deel 1: XTZ 750 Super Tenere
deel 2: XTZ 750 Super Tenere - Deel 2
deel 3: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 3
deel 4: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 4


De Super Ténéré rijders of mede Mf érs dit topic:

* 3LDré * xtzst750 * L@mpie * Wico * Pythoon * mattijsw * EdV * sjorrit * d02500 * Bal * Peke Esu * schoffiex * dutchdude * mcvdmvs * eXTZee * Kibbe * fj 1200 * Jack66 * Diesmer * XT-Derk * V-TWim * schwenkertje * S10 * V-Tom * Joop40 * Driepinter * Komkommer * Brabander66 * besseltoeter * joran * ErnstB69 * DRAFTER86 * Hoekie69 * bakki72 * mark vd nieuwenhof * Burkina * Flaterik * Bindini * Bolski * Relaxtz


* wie ontbreekt er nog ? :)
* En wie volgt??? :+


Waar de XTZ 750 Super Ténéré zoal voor gebruikt kan worden:

full


--------------------------------------------------------
Rommelmarkt Aangeboden / Ruilen
--------------------------------------------------------

Hierin hopen we een overzicht te krijgen wat men zoal nog "over" heeft.
Zoek je een bepaald onderdeel?
Check in het vervolg hier even, mischien is er een mede XTZ rijder die het nog te ruil of te koop heeft liggen.

3LDré :
- achterschokbreker
- gaskabelset 3LD (ongebruikt, past niet op mijn 4TX carbs)
- carbsset ( TDM 4TX )
- startrelais (ongebruikt)

xtzst750
- Start relais (gebruikt)
- Neutral sensor (gebruikt)
- Diversen blok onderdelen (gebruikt)
- Domein naam xtz750.nl te koop of te ruil
- Cdi-Unit (gebruikt)
- Gaskabelset (gebruikt) zonder handvaten of id
- kabel aansluit stekker verbindingen (afkomstig van oude boom)
- Asjes en as bussen tbv achter brug achter veer etc.
- vliegwiel
- losse steppie achterzijde (gebruikt)
- diversen blok bouten klein groot.
- Dainese Combi pak kleur Rood Zwart , evt inruilen andere kleding laarzen is een optie
- radiator
- stuurschakelaars voor verlichting links
- en een voor starten rechts
alles in goede, gebruikte staat. Ruilen in... is altijd een optie.

Luna
- Voorvelg zonder spaken en naaf
- rechterachter step (budy)
- beugel onder tank

dutchdude
- Koppelingskorf 3LD-16150
- gereviseerd, beter dan origineel eventueel samen met koppelingsdekselpakking en borgring

Schoffiex
- standaard XTZ stuur

EdV
- iemand nog interesse in 2 rode remschijfcovers ?

keesf
kofferrek(ken) voor XTZ, check:
- koffer rekken xt750 xtz

Wijzigingen svp doorgeven aan mij, dan verander ik het wel in deze post.
 
Laatst bewerkt:
"Als ie zo wordt wil ik wel zo'n ding hebben .
Alleen nog even kijken welke kleurstelling."


:9~

lijkt mij een gefakete 660 waar ze de ketting hebben weggepoetst.
 
Als ie zo wordt wil ik wel zo'n ding hebben .
Alleen nog even kijken welke kleurstelling.


:9~~

Dat gaat 'm niet worden hoor.
Die tekeningen hebben we hier al eerder geplaatst....
zijn van een zwitserse, eh "kunstenaar" zeg maar, want mooi is ie zeker wel :Y
 
Ja, hier regent het ook, dus ga ik m'n remblokken voorzijde maar een wisselen. Bij een Guzzi geen probleem, maar dit snap ik niet. Ik heb de remblokken gewisseld, maar hoe ik e.e.a. nu weer moet terugplaatsen? Ik heb wat foto's gemaakt, niet helemaal scherp, maar de hevel waarvan een van de blokken ingehaakt zit heeft aan de onderzijde nog een stangetje die ook in een rubber zit. Maar hoe krijg ik dat op de schijf? Ik ben een hele echte amateur, maar probeer zelf e.e.a aan de fiets te doen, dus als het een stomme vraag is, gebruik dan ff de kerstgedachte!
full
 
Hier nog eentje waarbij de hevel geplaatst is; alvast hartstikke bedankt, en geniet van jullie kerstdiner straks!
full
 
ik zou zeggen, als je niet weet wat je doet mot je zeker met je remmen niet gaan kutten..maar goed ;-)

ik heb 15 jaar guzzi gereden en ik moet je zeggen dat ik deze constructie niet ken, wat voor type/bouwjaar is het ?
 
ik zou zeggen, als je niet weet wat je doet mot je zeker met je remmen niet gaan kutten..maar goed ;-)

ik heb 15 jaar guzzi gereden en ik moet je zeggen dat ik deze constructie niet ken, wat voor type/bouwjaar is het ?

Dat doe ik normaal gesproken ook niet, maar bij Guzzi is het een fluitje van een cent, dus ik meende dat dat hier ook het geval zou zijn..... Het is een XTZ 750 met bouwjaar 1990.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor alle opwinding....maar hij doet ut weer; gewoon verkeerde volgorde van montage....Gelukkig kwam schoonzoon binnen met ideeën..... Toch bedankt!
 
Laatst bewerkt:
WPHB-je is ook makkelijk.

:+

Bij een ST is het ook een fluitje van een cent mits je de inbussen loskrijgt.
 
Laatst bewerkt:
en dan weer ff die inbusbouten en montagebouten een likkie kopervet geven -- tenminste dat doe ik altijd en nooit probs ermee!

en inderdaad Olievier, zoals Peke Esu zegt: in het werkplaatshandboek staat het allemaal keurig beschreven! heb je die al gedowned?
In de Haynes-manual staat het helemaal duidelijk, met stap voor stap en veel foto's.
 
Laatst bewerkt:
WPHB heb ik bij de koop erbij gekregen, maar is een gekopieerde versie; tekst is duidelijk, maar foto's zijn slecht. Ben dus met enthousiasme eraan begonnen, Maar verstand stond nog op de rust-stand.... Oh ja, kopervet doe ik er al jaren standaard een likje op!
 
Laatst bewerkt:
super-tenere-2.jpg


Vergeet het filmpje van de ST maar, dit lijkt een stuk realistischer en lomper.

Ik begin weer te twijfelen. Tis net een Vstrom. -O-

En dan de prijs. |(

Bah, dan de 660 maar die ziet er tenminste ruig uit.
 
[http://www.motorcyclenews.com/upload/261100/images/super-tenere-2.jpg (afbeelding)]

Vergeet het filmpje van de ST maar, dit lijkt een stuk realistischer en lomper.

Ik begin weer te twijfelen. Tis net een Vstrom. -O-

En dan de prijs. |(

Bah, dan de 660 maar die ziet er tenminste ruig uit.
Afschuwelijk ding! :(
Maar ook dit is een fopfoto, in M&T staat een beter plaatje en dan zie je duidelijk dat het om een (heel erg fout) opgedirkte 660 gaat.
 
Laatst bewerkt:
[http://www.motorcyclenews.com/upload/261100/images/super-tenere-2.jpg (afbeelding)]

Vergeet het filmpje van de ST maar, dit lijkt een stuk realistischer en lomper.

Ik begin weer te twijfelen. Tis net een Vstrom. -O-

En dan de prijs. |(

Bah, dan de 660 maar die ziet er tenminste ruig uit.

Varadero was het eerste wat in me opkwam toen ik die griekse afbeeldingen de eerste keer zag -O-


@mattijs:
De startpost is wel erg kaal zo hoor :P
als je linkjes uit eerder startposts wilt gebruiken kan je die er uit halen door naar de betreffende post te gaan en op het middelste icoontje te klikken rechts boven (diegene die je normaal bij je eigen posts gebruikt om te editeren) Als je dan een stuk naar beneden scrolled kun je de tekst incl. url's zo overnemen. Desnoods kopieer je gewoon de totale startpost van het vorige deel en pas je wat dingen aan naar eigen wens.
 
Laatst bewerkt:
@dré; danx. 't is idd wat kaal. Maar ja, kerstverplichtingen enz. Ik ga d'r ff mee aan de gang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan