Upside down in Suzuki GSR600

Z1000 Freak

MF veteraan
Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
2.119
Waarderingsscore
12
Locatie
Lelystad
ff een vraagje aan jullie techneuten.
Ik zit te denken om een upside down voorvork in mijn GSR te bouwen.
Zijn daar veel aanpassingen voor nodig? En wat voor een vork kan ik het
beste nemen?
 
heel vaak hoeft dat niet, aangezien dat je met nieuwe kroonplaten kunt werken.

@z1000freak: post even de gegevens van de originele vorkpoten (lengte, diameter boven/onder kroonplaat, offset, afstand tussen poten) en dan kunnen we beter beoordelen. so wie so is het te doen, welke motor je ook hebt!
 
heel vaak hoeft dat niet, aangezien dat je met nieuwe kroonplaten kunt werken.

@z1000freak: post even de gegevens van de originele vorkpoten (lengte, diameter boven/onder kroonplaat, offset, afstand tussen poten) en dan kunnen we beter beoordelen. so wie so is het te doen, welke motor je ook hebt!

oke zal ik doen, maar wat is de offset?
 
Met een beetje geluk is er gewoon een stuurpen van een gsxr die past. Suzuki onderdelen zijn redelijk uitwisselbaar. Misschien dat je andere lagers moet.
 
Gaat het alleen om de looks of ook om de performance. Anders kun je er ook voor kiezen om een r6 vork, 99-02 grijze of de zwarte 03-04, te gebruiken. Is ook 43mm en zijn volgens mij net zo goed als de usd's uit die tijd.
 
Gaat het alleen om de looks of ook om de performance. Anders kun je er ook voor kiezen om een r6 vork, 99-02 grijze of de zwarte 03-04, te gebruiken. Is ook 43mm en zijn volgens mij net zo goed als de usd's uit die tijd.

Gaat om allebei, maar moet wel een usd zijn want vind ik een stuk mooier.
Bedankt voor de tip iig :)
 
GSR 600 with USD fork



als het gaat om de lagermaat zijn de lagers van een

gsxr750 96-08 en
gsxr1000 01-05

hetzelfde als een gsf600.

nu ff een pennetje vergelijken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan