NorthSider
MF veteraan
De snelste van Motor-Forum
DEEL 62
"De bandenstapel editie"
OFFICIEEL HET GEZELLIGSTE TOPIC VANAF 2006
Wat gebeurde hiervoor?
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 1
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 2
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 3
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 4
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 5
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 6
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 7
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 8
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 9
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 10
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 11
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 12
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 13
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 14
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 15
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 16
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 17
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 18 "Het moet sneller"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 19 "De zomer komt eraan"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 20 "Waar PJ op vakantie is"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 21 "The yellow edition"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 22 "The black edition"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 23 "Wereldrecordpoging"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 24 "Tweety the one and only"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 25 "Op naar de winterstop"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 26 "Dwars door de winter"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 27 "De dwergen editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 28 "De spam editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 29 "De After-spam-record editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 30 "Waar blijven de posts?"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 31 "Winterslaap???"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 32 "Eindelijk wakker?"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 33 "Is het al zomer"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 34 "Het wordt al beter weer"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 35 "De spammers editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 36 "Het is lente"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 37 "Ons record terug"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 38 "3:16"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 39 "Wat een weertje"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 40 "19 april is de dag"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 41 "Nog 6 maanden"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 42 "Het andersom topic"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 43 "Het anti geel topic"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 44 "Tandjes wisselen topic"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 45 "Volgas de zomer in"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 46 "De verborgen talenten editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 47 "Op zoek naar een spookstad"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 48 "De krukjes editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 49 "De XXX-Rated editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 50 "De jubileum editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 51 "Lekker op vakantie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 52 "What's up, Doc?"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 53 "De Zout & Zuur editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 54 "De diginerds editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 55 "De carnivoren editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 56 "De insomnia editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 57 "De Daan's schuld editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 58 "Dom, lomp & famous"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 59 "Op naar de kartmeeting"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 60 "De Babylonische editie"
- Het Honda CBR600F/FS Topic deel 61 "Vlees aan het plafond?"
Wij hebben ook hyves: [NORML]http/mfcbr600f.hyves.nl/[/NORML]
Als je je aanmeld, meld dat dan ook even in het topic zodat je toegevoegd kan worden
Voorgaande Meetings
Hoe was het op 20-04-2008? - toertocht honda cbr 600 f/fs topic 20 april
Hoe was het op 20-07-2008? - cbr600f/fs (m)eating? / toertocht brabant 20 Juli
Hoe was het op 28-08-2008? - CBR 600F/FS Circuit Meeting
Hoe was het op 30-08-2008? - DE wereldrecordpoging
Hoe was het op 10-01-2009? - CBR600F/FS topic kartmeeting / nieuwjaarsborrel
Hoe was het op 19-04-2009? - toertocht honda cbr600f/fs 19 april
Hoe was het op 26-07-2009? - De Noord-Hollandsche Honda CBR600 F/FS meeting + tour
Gaat er nog ge'meet' worden?
Jazeker
De 'Hall of (SH)/Fame' der verdwenen spiegels
- 1. Schwenneh
- Spiegel kapot tegen tuinhekje ouders... - 2. PJ
- Spiegel afgebroken bij Gelderse Valley Route door arm van Royboy... - 3. Maybabe
- Spiegel afgebroken door schuivertje... - 4. LeonCBR
- Spiegel 1: Was al stuk bij aanschaf.. maar daar bleef het niet bij
- Spiegel 2: Een week na aanschaf: Duimpje door spiegel door eigen brute kracht...
- Spiegel 3: 2 weken naar aanschaf: Spiegel zat vast in de schutting en brak
- Spiegel 4: Is besteld, dus tot nu toe nog heel... en inmiddels gemonteerd en nog steeds heel - 5. Kir
- Spiegel dood na asfaltknuffel.. Spiegel nog heel, pootje afgebroken... - 6. Michiel
- Spiegel afgebroken door bijdehande collega... - 7. CBRrider
- Spiegel 1+2: Vliegen met een CBR is geen strak plan.
- Spiegel 3: Iets te plat gegaan in een bocht... - 8. Voo-Doo
- Spiegel heeft een aanrijding niet overleefd - 9. Gh0st
- Spiegel gesneuveld bij een ongeluk - 10. Ferrariman
- Spiegel gebruikt als sneeuwschuiver - 11. Vincent
-dankzij modder en een te grote kneedown - 12. Jellert
-spiegel door een debiel in kermismercedesbak - 13. Dutchground
-verkeerd inschatten bochtje - 14. NorthSider
-spiegel kapot na aanrijding met herdershond
De nodige geschiedenis:
Een korte geschiedenis van de HONDA CBR 600F
Honda’s eerste generatie CBR600F richtte in 1987 een nieuwe standaard in voor de middengewicht klasse. Het unieke volledig bedekkende bodywork van de Hurricane, zoals de motor in eerste instantie genoemd werd, gaf ontwerpers de kans om het dure motorblokuiterlijk te verwerpen en het geld te stoppen in ontwikkeling van de binnenkant van het motorblok. Het resultaat was een klassenleidende 83 PK uit de CBR’s vloeistofgekoelde DOHC (Double OverHead Camshaft oftewel een dubbel bovenliggende nokkenas) vier cilinder. Met een drooggewicht van 396,8 pond (180 kilo), was het de lichtste 600 op dat moment verkrijgbaar. De Hurricane blies de competitie weg maar bleef staan voor de ontwerppsychologie door een veelzijdigheid te bieden die perfect paste bij de geweldige prestaties.
Voor de eerste makeover van de 600’s in 1990, focuste Honda zich op de motor. Gereviseerde aansluitingen en een nieuw RVS uitlaatsysteem gaf de motor de mogelijkheid makkelijker te ademen, en gaven veranderde nokkenafstellingen, gereconfigureerde zuigers en verbrandingskamers, een licht hogere compressie ratio en kwamen er nieuwe ontbranding- en carbsinstellingen die de lucht/brandstof mix tot het beste maakten. Deze zeer zorgvuldige samengestelde motorveranderingen leverden 10PK meer op en maakte daarmee de CBR600F nog moeilijker te kloppen zowel op straat als op het circuit.
Honda veranderde de CBR in 1991 van de contactstoppen af om de klassenleidende F2 de creëren. Een lichtere en meer compacte vier cilinder motor pompte er een verbazingwekkende 100PK uit, te danken aan meer kwadratische dimensies, grotere carbs, hogere compressie en belangrijke reducties in inwendige wrijvingen. Een stijver frame, kortere wielbasis, ophanging, sterkere remmen en RC30-stijl wielen gaven de fiets bijpassende, te hanteren eigenschappen. En weer was de CBR600 de lichtste, snelste en meest krachtige middengewicht die de wereld ooit had gezien.
De verbetering van geavanceerdheid en geraffineerdheid markeerde de 1995 gepresenteerde vierde variatie van Honda’s middengewicht kampioen. De F3 werd sterker door een Dual-Stage Ram luchtsysteem, compactere inlaatkanalen met een wederom vergrote compressieratio, een computergestuurde ontsteking en een royaal programma om interne wrijvingen te verkleinen. Wederom, een herzien onderstel, inclusief een vers geijkte ophangingsysteem en grotere remmen, hielpen de F3 zijn handelbaarheid te bewaren maar er nog steeds voor te zorgen dat de motor zijn leefbaarheid van een klassenleider behield.'
Compleet herzien voor 1999, is de CBR600 F4 nog steeds in staat de grenzen voor 600’s prestaties op de te zoeken en te verhogen. Lichter, compacter en met aanzienlijk meer vermogen is de F4’s nieuwe viercilinder motor gebruikt om Honda’s laatste ontwikkelingen te huisvesten, inclusief op RC45 geïnspireerde uit aluminium samengestelde cilinderkappen en LUB-gecoatte zuigers en een nieuw Dual-stage RAM luchtsysteem waarmee de motor in staat is er een ongelooflijke 110PK uit te persen.
Deze nieuwe motor zat vast aan een aluminium Pro Frame – voor de eerde keer voor de CBR600 – en was daarmee stijver dan het voorgaande stalen frame, en daarmee ook 15,4 pond (7 kilo) lichter en zorgde voor een vederachtig totaalgewicht van 372,6 pond (169 kilo). Nieuwe ophangingsystemen, inclusief vol aanpasbare Honda Multi-Action Suspension onderdelen, race-specs remmen, grote driespaaks velgen en low-profile banden ronden het totale, exceptionele en handelbare F4 pakket af. Het enige wat niet veranderde, waren de all-round capaciteiten van de CBR, wat hem net zo comfortabel op de weg, als competent op het circuit maakt. Precies geschetst naar gedachten en verwachtingen van motorrijders voor vele komende jaren.
En dan nu: Posertijd!
Specs:
- 25 KW
- MF sticker
- Alarm
- Kleine knipperlichten voor/achter
- Mivv GP Titanium
- Hotbodies voor
To do:
-Stalen remleidingen voor
- Xenon
Specs:
- Donker kuipruitje
- Carbon uitlaat
- Xenon
- Kleine knippers voor & achter
- 25 kw
- Xenon
- Carbon kroonplaat sticker
To do:
- Undertail
- Duo seat cover
Specs:
- special paint
- Yoshi demper.
- stalen remleidingen
- k&n luchtfilter
- MRA db-ruitje
- LED achterlicht
- titax hendels
- rem/schakel setje gepoedercoat
Specs:
- MF sticker
- MPP2CT banden
- LED achterlicht met helder glas en geïntegreerde knippers
- Sebring sportuitlaat
- Duo-steppies verwijderen
- Middenbok verwijderd
- kleine knippers voor
- 8000 bi-xenon
- Dark-smoke DB-ruitje
To do:
- kph inkorten
Specs:
- Volledig standaard
Specs:
- Open devil sb2 carbon sportuitlaat
- Zwart dubbel bubble ruitje
- Rode preload adjusters en rode cbr handvaten
- RVS cbr ketting beschermer
- Witte Kleine arrow knippers voor
- Wit acherlicht met geintergreerde knippers
- Sport spiegels
- K&N luchtfilter
- Gele rimstriping
Kir
Specs:
-25 KW
- Donker dubbelbubble kuipruitje
- Kleine knipperlichtjes voor
- LASER Pro d'Or
- Snelle carbon sticker op mn tank
- Kleine carbon-look spiegels met geintegreerde knippers
- Hugger
[img=400]http://i27.tinypic.com/4fy0c1.jpg[/img]
Specs:
- Laser uitlaat
- MF Sticker
- 'Mooie' Roze stickers verwijderd
- Kleine knipperlichten achter
- Taartschep ingekort
- Carbon kroonplaat cover
Specs:
- Seatcover
- Pit eck undertail
- buddyseat slot verplaatst achter achterschokbreker reservoir
- Rode velgstriping
- hand made plaatjes voor verwijderde passagiersbeugel
- rempomp deksel met cbr-logo
- olievuldop met cbr-logo
To do:
- Verkopen/inruilen
Specs:
- Programmeerbare ontsteking en Injectie van Carmo
- Race-radiateur & extra olie-koeler
- Instelbare WP voorvork
- Instelbare WP achterveer/demper
- Instelbare WP stuurdemper
- Stalen remleidingen
- Galfer Wave Breaking remschijven voor en achter
- Volledig Laser uitlaat systeem
- Demper Titanium Laser hotcam
- ten kate rem schakelset
- acumen gear indicator
Specs:
- LeoVince SBK EvoII Alu demper
- K&N luchtfilter
- NGK iridium bougies
- Ruud Fredericks Dynokit stage 1
- RVS uitlaatbochten/collector
- Undertail
- Rizoma kentekenplaathouder
- LED achterlicht
- LED knippers voor/achter
- special paint
- seatcover
- hugger
- MRA DB-ruitje
- witte reflecterende rimstriping
- zwarte stepjes
- harri's handvaten
- kleine stuurgewichtjes
- MF-sticker
StephanG
Specs:
-Yoshimura uitlaat
- Kleine knippers achter
- Snuggere als bestuurder
TicTac
Specs:
-Laser Hotcam
-Led knipperlichten voor
-Hugger
Specs:
- 25 KW
- Mivv Oval Carbon uitlaat (zonder db-killer )
- Hotbodies knipperlichten voor
- MF sticker
- Stalen remleidingen voor+achter
- Kleine knipperlichten achter
- Carbon tankpad
- titax hendels
To do:
- Zwart kuipruitje
- Rode rimstriping
- Xenon
Behalve CBR600F/FS eigenaren posten hier natuurlijk nog meer mensen. De vaste gasten worden toch nog even vernoemd in de OP.
Daan#1
Huidige motor: Honda CB600F Hornet
Gh0st
Huidige motor: Honda CB600F Hornet
Denboet
Huidige motor: Honda CBR600RR
NorthSider
Huidige motor: Honda CBR600RR
De ‘Altijd Handig’ afdeling
- How to 'Gaten in je kuip dichtmaken' van Michiel
- How to 'verplaats mijn buddyslot, zodat ik een undertail kan monteren' van Michiel
- Voorvork keerring vervangen
- Hoe kan ik foto's uploaden via Tinypic en op het forum posten??
- Tests van alle modellen
- Alle kleurstellingen
- digitale werkplaatshandboeken van alle f'jes
- Werkplaatshandboeken
- Werkplaatshandboek voor PC35 en nieuwer
- Info link voor alle basischecks
[me=""]Disclaimer:
Post je langer dan 3 topic's niet mee, dan ga je uit de OP.
Terugzetten kan altijd door middel van een PM naar de huidige TS.
Leeftijdswaarschuwing: 18+
Dit is geen topic voor tere zieltjes [/me]
Laatst bewerkt: