Yamaha RD250/350/400

Status
Niet open voor verdere reacties.

filegg

Die hard MF'er
In memoriam
7 sep 2009
987
0
Belgie
Ik heb nog een paar oude Yamaha rd's staan en die wil ik gaan opknappen.
De oudsten zijn een YDS7-250 en een YR5-350. De R5 hoop ik volledig origineel en rijdend te krijgen, de DS7 wil ik omtoveren tot een TD2/3 replica.
Momenteel zitten beide motorblokken los maar heb ik ze nooit horen draaien, dus nog wel wat werk aan.
full

full

full

full
 
Ik heb nog een paar oude Yamaha rd's staan en die wil ik gaan opknappen.
De oudsten zijn een YDS7-250 en een YR5-350. De R5 hoop ik volledig origineel en rijdend te krijgen, de DS7 wil ik omtoveren tot een TD2/3 replica.
Momenteel zitten beide motorblokken los maar heb ik ze nooit horen draaien, dus nog wel wat werk aan.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Dat zouden wel eens profetische woorden kunnen zijn...

Yamaha R5
 
Ik ben wel geen echte profeet, maar hoop die R5 toch te restaureren in slechts 1 topic.
Het gemakkelijkste deel heb ik al gedaan,... alles demonteren...
O-)
 
He, het is gelukt, zie ik. Welkom op het forum. en nu je weet, hoe de foto's erop gaan, kom maar op. Hier lusten we er wel pap van. :+

:W
 
Gijs heeft mij reeds getipt om zelf een topic te starten, omdat ik
nog een paar RD's heb om ook te restaureren.
_O- _O-
Volgende twee zijn een RD250B welke hopelijk een TZreplica mag worden en dan een RD350B die in originele staat moet komen. Beiden motoren zijn los en starten onmiddelijk
:z

Een paar foto's hoe ik ze gekocht heb
:)

full

full

full

full
 
Ik heb diep in mijn e-mails moeten zoeken voor een paar foto's van hoe het was en hoe sommige zaken reeds zijn. |(
Dan weer te veel kbytes :?
Is toch een beetje gelukt al. De RD250B was op de kleur na in redelijk goede staat. Toch maar het motorblok er onderuit gesleept om de zwarte delen opnieuw te schilderen en de alu delen opnieuw te polieren. Heb ik vorig jaar in de winter een paar uuuuuuren mee versleten. Weinig foto's want wist toen nog niet van "brikken forum" en dus ook niet van Gijs :Z
Zal wel verbeteren nu
Het RD250B blok zoals ie was
full

full
 
En dan hoe ie er nu uit ziet
full


Heb nog wat problemen met het water dat tijdens het polieren vuile randen aftekende tussen de koelblaren. Vuil zal toch weg moeten, maar gewoon met water spoelen hielp niet. Ziet er alleen mooi uit zolang het niet opgedroogd is. Iemand een goed idee ... ?
 
En dan hoe ie er nu uit ziet
[afbeelding]

Heb nog wat problemen met het water dat tijdens het polieren vuile randen aftekende tussen de koelblaren. Vuil zal toch weg moeten, maar gewoon met water spoelen hielp niet. Ziet er alleen mooi uit zolang het niet opgedroogd is. Iemand een goed idee ... ?

Even kijken of ik t goed begrijp.
Je wilt de restjes polijstmiddel verwijderen?
 
Ik heb de cilinders volledig zwart laten schilderen, met uiteraard de zijkanten van de cilinderkoppen afgeplakt. Dan met schuurblok over de koelvinnen gegaan. Eerst droog met schuurpapier n°400 en 600 daarna nat met 800 en 1000 en dan met water weggespoeld. Daarna met een aluminium polierproduct er op, in kombinatie met keukenrol en maar wrijven tot het goed zwart ziet
:Z :Z
Dan nieuwe keukenrol erover en klaar is kees.
Uiteraard veel keer achter elkaar doen vooralleer het echt als een spiegel is. })
Alleen over de koelvinnen heen maak je de nieuwe zwarte verf vuil. Te veel nagespoeld met water denk ik :(
Dus maar weeral een paar kbytes verwijderd van oude foto's ... Ik maak er dit weekend wel een nieuwe detailfoto van. Toestel staat nu denk ik wel op het goede aantal kbytes voor MF
full

full
 
Achzo, aceton of remmenreiniger zou ik daar normaal gesproken voor gebruiken maar dat is nogal riskant met de verf. Het beste kun je even een proefstukje spuiten en daar op testen welk oplosmiddel je het beste kunt gebruiken.
Misschien lukt t ook wel met terpentine of wasbenzine.
 
Op foto ziet het er dramatisch uit maar in het echt valt het goed mee. Heb er nog eens een foto van genomen. Ik ga nog wel eens opnieuw poetsen vooralleer het blok terug in elkaar gaat.
full
 
Ik heb trouwens dit weekend nog eens een goede daad verricht. Ik heb Het motorblok van de DS7 uit het frame gevist en een beetje ontvet omdat ie er toch zo smerig uit zag. Heeft me wel heel wat uurtjes gekost en erg vuile handen.
Eerst zoals het was ;(
full

full

Dan na een eerste poetsbeurt ;)
full

full
 
He bengel! :( Moet jij niet eens eerst ff je schuur/huis afbouwen? :? :P

Moeilijk om het gewoon te laten liggen,he? ;)

En ik heb mn cilinders/koppen de zijvlakken alleen geschuurd met fijn papier. Als je gaat rijden (en dat lukt me soms ook nog O-) ) is het moeilijk om ze glimmend te houden.
Groet ut winterswieke,

Gijs :W
 
Hey Gijs, :W
het is inderdaad moeilijk om alleen maar te verbouwen in het weekend
O-) O-)
Heb er trouwens ook de cilinders afgekregen en die zien er bovenwel goed uit. Bijna geen koolaanslag op de koppen, geen krassen in de wand en....
net zoals de RD250B is hij NOG NIET GEBOORD *O* *O*
De krukas zat zelfs gedrenkt in verse motorolie *D
dus ook geen roest zoals de R5 binnenin ;(
Was die R5 ook maar zo vuil en vettig, dan was hij waarschijnlijk ook niet roest vanbinnen ... :? (en misschien zelfs niet geboord...?)
full

full


:W
 
Ach een beetje geluk hebben mag toch ook wel eens?! :Y
Ziet er goed uit!!

:W

PS: ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat de krukassen onderling uitwisselbaar zijn!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt me wel wat aangedaan hoor :/
Eerst handen vuil maken, dan weer wassen voor een paar fanatiekers die foto's willen zien, dan weer handen vuil maken, dan weer wassen voor een paar fanatiekers die foto's willen zien, dan weer handen vuil maken, dan weer wassen voor een paar fanatiekers die foto's willen zien....
Zo kan het nog jaren duren vooralleer dit project afgewerkt is....
:( :( :(
Maar allé omdat het voor een goed doel is (zelf beetje fanatiek) nog een paar foto's

bijna geen koolaanslag
full

DS7 pistons naast .... allerhande andere pistons ...
full

:? :? :?
 
Laatst bewerkt:
Hoezo, niet passen :o
RD's passen toch altijd :+
Trouwens....
het is nie moeilijk O-)
het is gemakkelijk })

Achteraan RD250B, dan eerste RD400C, dan tweede RD400C, dan RD350B.
full

full


:9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan