Het Honda CBR600F/FS Topic deel 58 "Dom, lomp & famous"

Status
Niet open voor verdere reacties.

NorthSider

MF veteraan
25 sep 2006
33.159
1
Den Haag
De snelste van Motor-Forum :}

*O* *O* DEEL 58 *O* *O*
"Dom, lomp & famous"


*O* OFFICIEEL HET GEZELLIGSTE TOPIC VANAF 2006 *O*




2vv4c9y.jpg




Wat gebeurde hiervoor?





2r4ofb9.jpg

Wij hebben ook hyves: [NORML]http://mfcbr600f.hyves.nl/[/NORML]
Als je je aanmeld, meld dat dan ook even in het topic zodat je toegevoegd kan worden :Y





Voorgaande Meetings

Hoe was het op 20-04-2008? - toertocht honda cbr 600 f/fs topic 20 april
Hoe was het op 20-07-2008? - cbr600f/fs (m)eating? / toertocht brabant 20 Juli
Hoe was het op 28-08-2008? - CBR 600F/FS Circuit Meeting
Hoe was het op 30-08-2008? - DE wereldrecordpoging
Hoe was het op 10-01-2009? - CBR600F/FS topic kartmeeting / nieuwjaarsborrel
Hoe was het op 19-04-2009? - toertocht honda cbr600f/fs 19 april
Hoe was het op 26-07-2009? - De Noord-Hollandsche Honda CBR600 F/FS meeting + tour

Gaat er nog ge'meet' worden?
:Y :Y Jazeker :Y :Y





De 'Hall of (SH)/Fame' der verdwenen spiegels
  • 1. Schwenneh
    - Spiegel kapot tegen tuinhekje ouders...
  • 2. PJ
    - Spiegel afgebroken bij Gelderse Valley Route door arm van Royboy...
  • 3. Maybabe
    - Spiegel afgebroken door schuivertje...
  • 4. LeonCBR
    - Spiegel 1: Was al stuk bij aanschaf.. maar daar bleef het niet bij
    - Spiegel 2: Een week na aanschaf: Duimpje door spiegel door eigen brute kracht...
    - Spiegel 3: 2 weken naar aanschaf: Spiegel zat vast in de schutting en brak
    - Spiegel 4: Is besteld, dus tot nu toe nog heel... en inmiddels gemonteerd en nog steeds heel
  • 5. Kir
    - Spiegel dood na asfaltknuffel.. Spiegel nog heel, pootje afgebroken...
  • 6. Michiel
    - Spiegel afgebroken door bijdehande collega...
  • 7. CBRrider
    - Spiegel 1+2: Vliegen met een CBR is geen strak plan.
    - Spiegel 3: Iets te plat gegaan in een bocht...
  • 8. Voo-Doo
    - Spiegel heeft een aanrijding niet overleefd
  • 9. Gh0st
    - Spiegel gesneuveld bij een ongeluk
  • 10. Ferrariman
    - Spiegel gebruikt als sneeuwschuiver
  • 11. Vincent
    -dankzij modder en een te grote kneedown
  • 12. Jellert
    -spiegel door een debiel in kermismercedesbak
  • 13. Dutchground
    -verkeerd inschatten bochtje
  • 14. NorthSider
    -spiegel kapot na aanrijding met herdershond





De nodige geschiedenis:

Een korte geschiedenis van de HONDA CBR 600F

Honda’s eerste generatie CBR600F richtte in 1987 een nieuwe standaard in voor de middengewicht klasse. Het unieke volledig bedekkende bodywork van de Hurricane, zoals de motor in eerste instantie genoemd werd, gaf ontwerpers de kans om het dure motorblokuiterlijk te verwerpen en het geld te stoppen in ontwikkeling van de binnenkant van het motorblok. Het resultaat was een klassenleidende 83 PK uit de CBR’s vloeistofgekoelde DOHC (Double OverHead Camshaft oftewel een dubbel bovenliggende nokkenas) vier cilinder. Met een drooggewicht van 396,8 pond (180 kilo), was het de lichtste 600 op dat moment verkrijgbaar. De Hurricane blies de competitie weg maar bleef staan voor de ontwerppsychologie door een veelzijdigheid te bieden die perfect paste bij de geweldige prestaties.

Voor de eerste makeover van de 600’s in 1990, focuste Honda zich op de motor. Gereviseerde aansluitingen en een nieuw RVS uitlaatsysteem gaf de motor de mogelijkheid makkelijker te ademen, en gaven veranderde nokkenafstellingen, gereconfigureerde zuigers en verbrandingskamers, een licht hogere compressie ratio en kwamen er nieuwe ontbranding- en carbsinstellingen die de lucht/brandstof mix tot het beste maakten. Deze zeer zorgvuldige samengestelde motorveranderingen leverden 10PK meer op en maakte daarmee de CBR600F nog moeilijker te kloppen zowel op straat als op het circuit.

Honda veranderde de CBR in 1991 van de contactstoppen af om de klassenleidende F2 de creëren. Een lichtere en meer compacte vier cilinder motor pompte er een verbazingwekkende 100PK uit, te danken aan meer kwadratische dimensies, grotere carbs, hogere compressie en belangrijke reducties in inwendige wrijvingen. Een stijver frame, kortere wielbasis, ophanging, sterkere remmen en RC30-stijl wielen gaven de fiets bijpassende, te hanteren eigenschappen. En weer was de CBR600 de lichtste, snelste en meest krachtige middengewicht die de wereld ooit had gezien.

De verbetering van geavanceerdheid en geraffineerdheid markeerde de 1995 gepresenteerde vierde variatie van Honda’s middengewicht kampioen. De F3 werd sterker door een Dual-Stage Ram luchtsysteem, compactere inlaatkanalen met een wederom vergrote compressieratio, een computergestuurde ontsteking en een royaal programma om interne wrijvingen te verkleinen. Wederom, een herzien onderstel, inclusief een vers geijkte ophangingsysteem en grotere remmen, hielpen de F3 zijn handelbaarheid te bewaren maar er nog steeds voor te zorgen dat de motor zijn leefbaarheid van een klassenleider behield.'

Compleet herzien voor 1999, is de CBR600 F4 nog steeds in staat de grenzen voor 600’s prestaties op de te zoeken en te verhogen. Lichter, compacter en met aanzienlijk meer vermogen is de F4’s nieuwe viercilinder motor gebruikt om Honda’s laatste ontwikkelingen te huisvesten, inclusief op RC45 geïnspireerde uit aluminium samengestelde cilinderkappen en LUB-gecoatte zuigers en een nieuw Dual-stage RAM luchtsysteem waarmee de motor in staat is er een ongelooflijke 110PK uit te persen.

Deze nieuwe motor zat vast aan een aluminium Pro Frame – voor de eerde keer voor de CBR600 – en was daarmee stijver dan het voorgaande stalen frame, en daarmee ook 15,4 pond (7 kilo) lichter en zorgde voor een vederachtig totaalgewicht van 372,6 pond (169 kilo). Nieuwe ophangingsystemen, inclusief vol aanpasbare Honda Multi-Action Suspension onderdelen, race-specs remmen, grote driespaaks velgen en low-profile banden ronden het totale, exceptionele en handelbare F4 pakket af. Het enige wat niet veranderde, waren de all-round capaciteiten van de CBR, wat hem net zo comfortabel op de weg, als competent op het circuit maakt. Precies geschetst naar gedachten en verwachtingen van motorrijders voor vele komende jaren.




En dan nu: Posertijd! *D

13109813.jpg

Specs:
- 25 KW
- MF sticker
- Alarm
- Kleine knipperlichten voor/achter
- Mivv GP Titanium
- Hotbodies voor


To do:
-Stalen remleidingen voor
- Xenon





OP_M-F_640.jpg

Specs:
- Platte kuipknippers
- LED achterlicht incl knippers
- Blue vison koplampje
- Superpole "poppy" demper
- Hugger
- Undertail
- Wheelstriping
- Carbon voorspatbord





foto142oev.jpg

Specs:
- Donker kuipruitje
- Carbon uitlaat
- Xenon
- Kleine knippers voor & achter
- 25 kw :(
- Xenon
- Carbon kroonplaat sticker


To do:
- Undertail
- Duo seat cover





full

Specs:
- special paint
- Yoshi demper.
- stalen remleidingen
- k&n luchtfilter
- MRA db-ruitje
- LED achterlicht
- titax hendels
- rem/schakel setje gepoedercoat









IMGP0007.sized.jpg

Specs:
- Motor naam i.p.v. PGM-FI op de lucht inlaat, maar in hetzelfde lettertype. (LetterOp)
- Alu Remus Evolution
- Clear Alternatives geïntegreerd achterlicht


To do:
- HotBodies Undertail
- MotoScience spiegels met geïntegreerde LED's
- HotBodies flushmount LED knippers voor
- Xenon






Specs:
- MF sticker
- MPP2CT banden
- LED achterlicht met helder glas en geïntegreerde knippers
- Sebring sportuitlaat
- Duo-steppies verwijderen
- Middenbok verwijderd
- kleine knippers voor
- 8000 bi-xenon
- Dark-smoke DB-ruitje


To do:
- kph inkorten




1a.jpg

Specs:
- Volledig standaard




14jnafd.jpg

Specs:
- Open devil sb2 carbon sportuitlaat
- Zwart dubbel bubble ruitje
- Rode preload adjusters en rode cbr handvaten
- RVS cbr ketting beschermer
- Witte Kleine arrow knippers voor
- Wit acherlicht met geintergreerde knippers
- Sport spiegels
- K&N luchtfilter
- Gele rimstriping





Kir
full

Specs:
-25 KW
- Donker dubbelbubble kuipruitje
- Kleine knipperlichtjes voor
- LASER Pro d'Or
- Snelle carbon sticker op mn tank
- Kleine carbon-look spiegels met geintegreerde knippers
- Hugger






Specs:
- Laser uitlaat
- MF Sticker
- 'Mooie' Roze stickers verwijderd
- Kleine knipperlichten achter
- Taartschep ingekort
- Carbon kroonplaat cover





muixle.jpg

Specs:
- Powerbronze kuipruit
- Laser Works demper
- Seatcover
- Pit eck undertail
- Pazzo rem & koppelings hendel
- Rode velgstriping
- hyperpro stuurdemper


To do:
- Stalen remleidingen

Racer:
ru60hz.jpg

Specs:
- Programmeerbare ontsteking en Injectie van Carmo
- CloseRatio versnellingsbak
- Race-radiateur & extra olie-koeler
- Instelbare WP voorvork
- Instelbare WP achterveer/demper
- Instelbare WP stuurdemper
- Stalen remleidingen
- Galfer Wave Breaking remschijven voor en achter
- Volledig Laser uitlaat systeem
- Demper Titanium Laser hotcam
- ten kate rem schakelset





HPIM1976.JPG


Specs:
- LeoVince SBK EvoII Alu demper
- K&N luchtfilter
- NGK iridium bougies
- Ruud Fredericks Dynokit stage 1
- RVS uitlaatbochten/collector
- Undertail
- Rizoma kentekenplaathouder
- LED achterlicht
- LED knippers voor/achter
- special paint
- seatcover
- hugger
- MRA DB-ruitje
- witte reflecterende rimstriping
- zwarte stepjes
- harri's handvaten
- kleine stuurgewichtjes
- MF-sticker :9





645521743_6_cyMo.jpeg

Specs:
-Laser Hotcam
-Led knipperlichten voor
-Hugger





dsc0152z.jpg

Specs:
- 25 KW -O-
- Mivv Oval Carbon uitlaat (zonder db-killer *O*)
- Hotbodies knipperlichten voor
- MF sticker
- Stalen remleidingen voor+achter
- Kleine knipperlichten achter
- Carbon tankpad
- titax hendels


To do:
- Zwart kuipruitje
- Rode rimstriping
- Xenon





Behalve CBR600F/FS eigenaren posten hier natuurlijk nog meer mensen. De vaste gasten worden toch nog even vernoemd in de OP.

Daan#1
Huidige motor: Honda CB600F Hornet




Gh0st
Huidige motor: http://i28.tinypic.com/246nd5e.jpg (Honda CB600F Hornet)




Denboet
Huidige motor: http://i32.tinypic.com/1qpohs.jpg (Honda CBR600RR)




NorthSider
Huidige motor: Geen -O-




De ‘Altijd Handig’ afdeling





[me=""]Disclaimer:
Post je langer dan 3 topic's niet mee, dan ga je uit de OP.
Terugzetten kan altijd door middel van een PM naar de huidige TS.
Leeftijdswaarschuwing: 18+ :+
Dit is geen topic voor tere zieltjes })[/me]
 
Laatst bewerkt:
2x deze

[http://i29.tinypic.com/2pt89ed.jpg (afbeelding)]

1x deze

[http://i84.photobucket.com/albums/k25/Iavak/Honda%20CBR600RR/DSC_3975.jpg (afbeelding)]

en wellicht 1x deze

[http://i31.tinypic.com/35ipsnl.jpg (afbeelding)]


wat is het toch rot om keuzes te moeten maken


O-) wel allemaal honda's :} :9~ .
vervelend hoor.
nu ga jij ook TWIJFELEN })
 
O-) wel allemaal honda's :} :9~ .
vervelend hoor.
nu ga jij ook TWIJFELEN })
op zich ben ik er wel uit welke ik het liefst wil hebben op dit moment.
alleen ligt vraag en aanbod nog een beetje uit elkaar zeg maar

en als mijn dealer morgen uitsluitsel kan geven over die blauw witte dan kan dat hem ook wel worden.
 
2x deze

[http://i29.tinypic.com/2pt89ed.jpg (afbeelding)]

1x deze

[http://i84.photobucket.com/albums/k25/Iavak/Honda%20CBR600RR/DSC_3975.jpg (afbeelding)]

en wellicht 1x deze

[http://i31.tinypic.com/35ipsnl.jpg (afbeelding)]


wat is het toch rot om keuzes te moeten maken

Ik vind alleen die japanse tekens op die zwart witte nietecht je van het. Verder gewoon pornofietsen :Y
 
op zich ben ik er wel uit welke ik het liefst wil hebben op dit moment.
alleen ligt vraag en aanbod nog een beetje uit elkaar zeg maar

en als mijn dealer morgen uitsluitsel kan geven over die blauw witte dan kan dat hem ook wel worden.


vlaflip en ik hebben besloten dat jij dat best kan betalen,dus koop hem maar. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan