Het Honda CBR600f/fs Topic 48 "De Krukjes Editie"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gh0st

MF veteraan
8 feb 2007
84.320
0
de snelste van MF :}
(Met het langst lopende T-shirt topic van MF :+ )​

DEEL 48
De Krukjes Editie


*O* OFFICIEEL HET GEZELLIGSTE TOPIC VANAF 2006 *O*



2vv4c9y.jpg
Wat gebeurde hiervoor?




Wij hebben ook hyves: [NORML]http://mfcbr600f.hyves.nl/[/NORML]
Als je je aanmeld, meld dat dan ook even in het topic zodat je toegevoegd kan worden :Y



Voorgaande Meetings

Hoe was het op 20 april 2008 > toertocht honda cbr 600 f/fs topic 20 april
Hoe was het op 20 juli 2008 > cbr600f/fs (m)eating? / toertocht brabant 20 Juli
Hoe was het op 28 juli 2008 > CBR 600F/FS Circuit Meeting
Hoe was het op de 30 augustus 2008 DE wereldrecordpoging
Hoe was het op 10 januari 2009 > CBR600F/FS topic kartmeeting / nieuwjaarsborrel
hoe was het op 19 april 2009> toertocht honda cbr600f/fs 19 april

Gaat er nog ge'meet' worden?
*O* *O* Jazeker gaat dat gebeuren *O* *O*






De 'Hall of (SH)/Fame' der verdwenen spiegels
  • 1. Schwenneh
    - Spiegel kapot tegen tuinhekje ouders...
  • 2. PJ
    - Spiegel afgebroken bij Gelderse Valley Route door arm van Royboy...
  • 3. Maybabe
    - Spiegel afgebroken door schuivertje...
  • 4. LeonCBR
    - Spiegel 1: Was al stuk bij aanschaf.. maar daar bleef het niet bij
    - Spiegel 2: Een week na aanschaf: Duimpje door spiegel door eigen brute kracht...
    - Spiegel 3: 2 weken naar aanschaf: Spiegel zat vast in de schutting en brak
    - Spiegel 4: Is besteld, dus tot nu toe nog heel... en inmiddels gemonteerd en nog steeds heel
  • 5. Kir
    - Spiegel dood na asfaltknuffel.. Spiegel nog heel, pootje afgebroken...
  • 6. Michiel
    - Spiegel afgebroken door bijdehande collega...
  • 7. CBRrider
    - Spiegel 1+2: Vliegen met een CBR is geen strak plan.
    - Spiegel 3: Iets te plat gegaan in een bocht...
  • 8. Voo-Doo
    - Spiegel heeft een aanrijding niet overleefd
  • 9. Gh0st
    - Spiegel gesneuveld bij een ongeluk
  • 10. Ferrariman
    - Spiegel gebruikt als sneeuwschuiver
  • 11. Vincent
    -dankzij modder en een te grote kneedown
  • 12. Jellert
    -spiegel door een debiel in kermismercedesbak
  • 13. Dutchground
    -verkeerd inschatten bochtje




De nodige geschiedenis:

Een korte geschiedenis van de HONDA CBR 600F

Honda’s eerste generatie CBR600F richtte in 1987 een nieuwe standaard in voor de middengewicht klasse. Het unieke volledig bedekkende bodywork van de Hurricane, zoals de motor in eerste instantie genoemd werd, gaf ontwerpers de kans om het dure motorblokuiterlijk te verwerpen en het geld te stoppen in ontwikkeling van de binnenkant van het motorblok. Het resultaat was een klassenleidende 83 PK uit de CBR’s vloeistofgekoelde DOHC (Double OverHead Camshaft oftewel een dubbel bovenliggende nokkenas) vier cilinder. Met een drooggewicht van 396,8 pond (180 kilo), was het de lichtste 600 op dat moment verkrijgbaar. De Hurricane blies de competitie weg maar bleef staan voor de ontwerppsychologie door een veelzijdigheid te bieden die perfect paste bij de geweldige prestaties.

Voor de eerste makeover van de 600’s in 1990, focuste Honda zich op de motor. Gereviseerde aansluitingen en een nieuw RVS uitlaatsysteem gaf de motor de mogelijkheid makkelijker te ademen, en gaven veranderde nokkenafstellingen, gereconfigureerde zuigers en verbrandingskamers, een licht hogere compressie ratio en kwamen er nieuwe ontbranding- en carbsinstellingen die de lucht/brandstof mix tot het beste maakten. Deze zeer zorgvuldige samengestelde motorveranderingen leverden 10PK meer op en maakte daarmee de CBR600F nog moeilijker te kloppen zowel op straat als op het circuit.

Honda veranderde de CBR in 1991 van de contactstoppen af om de klassenleidende F2 de creëren. Een lichtere en meer compacte vier cilinder motor pompte er een verbazingwekkende 100PK uit, te danken aan meer kwadratische dimensies, grotere carbs, hogere compressie en belangrijke reducties in inwendige wrijvingen. Een stijver frame, kortere wielbasis, ophanging, sterkere remmen en RC30-stijl wielen gaven de fiets bijpassende, te hanteren eigenschappen. En weer was de CBR600 de lichtste, snelste en meest krachtige middengewicht die de wereld ooit had gezien.

De verbetering van geavanceerdheid en geraffineerdheid markeerde de 1995 gepresenteerde vierde variatie van Honda’s middengewicht kampioen. De F3 werd sterker door een Dual-Stage Ram luchtsysteem, compactere inlaatkanalen met een wederom vergrote compressieratio, een computergestuurde ontsteking en een royaal programma om interne wrijvingen te verkleinen. Wederom, een herzien onderstel, inclusief een vers geijkte ophangingsysteem en grotere remmen, hielpen de F3 zijn handelbaarheid te bewaren maar er nog steeds voor te zorgen dat de motor zijn leefbaarheid van een klassenleider behield.'

Compleet herzien voor 1999, is de CBR600 F4 nog steeds in staat de grenzen voor 600’s prestaties op de te zoeken en te verhogen. Lichter, compacter en met aanzienlijk meer vermogen is de F4’s nieuwe viercilinder motor gebruikt om Honda’s laatste ontwikkelingen te huisvesten, inclusief op RC45 geïnspireerde uit aluminium samengestelde cilinderkappen en LUB-gecoatte zuigers en een nieuw Dual-stage RAM luchtsysteem waarmee de motor in staat is er een ongelooflijke 110PK uit te persen.

Deze nieuwe motor zat vast aan een aluminium Pro Frame – voor de eerde keer voor de CBR600 – en was daarmee stijver dan het voorgaande stalen frame, en daarmee ook 15,4 pond (7 kilo) lichter en zorgde voor een vederachtig totaalgewicht van 372,6 pond (169 kilo). Nieuwe ophangingsystemen, inclusief vol aanpasbare Honda Multi-Action Suspension onderdelen, race-specs remmen, grote driespaaks velgen en low-profile banden ronden het totale, exceptionele en handelbare F4 pakket af. Het enige wat niet veranderde, waren de all-round capaciteiten van de CBR, wat hem net zo comfortabel op de weg, als competent op het circuit maakt. Precies geschetst naar gedachten en verwachtingen van motorrijders voor vele komende jaren.



En dan nu: Posertijd! *D

full

Specs:
- DoubleBubble spiegel ruitje
- Undertail met ingebouwde knippers
- Dragon Supercorsa Pro
- Verwijderde passagierstepjes
- Zwart gepoedercoate velgen
- Tyga MotoGP uitlaat
- Dynokit
- K&N luchtfilter
- NGK iridium bougies
- Stalen remleidingen
- Progressieve voorvering (Showa of Wilbers)
- Seatcover
- Andere tandwielverhouding (achter +2)
- Valblokken
- Racekuip met ingebouwde knippers
- Olietemperatuur meter

To do:
- Tailrisers
- Andere stuurgewichtjes
- Bi xenon
- Laptimer
- Camera
- Andere kettingbeschermer





dsc0024w.jpg

Specs:
- 25 KW
- MF sticker
- Alarm
- Kleine knipperlichten voor/achter
- Mivv GP Titanium
- Hotbodies voor


To do:
-Stalen remleidingen voor
- Xenon




P1000214.JPG

Specs:
- Platte kuipknippers
- LED achterlicht incl knippers
- Blue vison koplampje
- Ingekorte viper demper
- Custom hugger (lees stuk)
- Undertail
- Wheelstriping




IMG_0745.jpg


Specs:
- special paint
- Yoshi demper.
- stalen remleidingen
- k&n luchtfilter
- MRA db-ruitje
- LED achterlicht
- titax hendels
- rem/schakel setje gepoedercoat





Specs:
- alarm :P
- HotBodies knipperlichten
- Stalen remleidingen
- LeoVinci Carbon Oval
- MRA Double Bubble smoked kuipruitje





Specs:
-Tuned @ 25KW Volvermogen
- Fabbri Dark Smoke ruitje
- BOS blaaspijp
- Black seat cover
- K&N Luchtfilter
- Wilbers voor veren
- 12V aansluiting
- Rimstriping
- Led achterlicht met blinkers.
- LED blinkers voor
- Vernieuwde spiegels
- Custom kentekenhouder





o7mx5i.jpg

Specs:
- Superpole demper
- Kleine knipperlichten voor
- Rimstriping
- Banden letters gewit
- undertail


To do:
- ander kuipruitje
- andere luchtfilter







full

Specs:
- Iridium Bougies
- Kleine knippers
- Donkere DB-ruit
- Laser Pro d'or
- Witte Rimstriping
- Special paint en stickers
- seat-cover
- andere spiegels




Specs:
- MF sticker
- MPP2CT banden
- LED achterlicht met helder glas en geïntegreerde knippers
- Sebring sportuitlaat
- Duo-steppies verwijderen
- Middenbok verwijderd
- kleine knippers voor
- 8000 bi-xenon
- Dark-smoke DB-ruitje


To do:
- kph inkorten



2hdvfvm.jpg

Specs:
-CBR 600 F 1993
-Zwart gespoten
- Micron open uitlaat
- Zwart kuipruitje.




[img=400]Photobucket



Kir

Specs:
-25 KW
- Donker dubbelbubble kuipruitje
- Kleine knipperlichtjes voor
- LASER Pro d'Or
- Snelle carbon sticker op mn tank
- Kleine carbon-look spiegels met geintegreerde knippers
- Hugger





Specs:
- Laser uitlaat
- MF Sticker
- 'Mooie' Roze stickers verwijderd
- Kleine knipperlichten achter
- Taartschep ingekort
- Carbon kroonplaat cover




muixle.jpg

Specs:
- Powerbronze kuipruit
- Laser Works demper
- Seatcover
- Pit eck undertail
- Pazzo rem & koppelings hendel
- Rode velgstriping
- hyperpro stuurdemper


To do:
- Stalen remleidingen

Racer:
ru60hz.jpg
Specs:
- Programmeerbare ontsteking en Injectie van Carmo
- CloseRatio versnellingsbak
- Race-radiateur & extra olie-koeler
- Instelbare WP voorvork
- Instelbare WP achterveer/demper
- Instelbare WP stuurdemper
- Stalen remleidingen
- Galfer Wave Breaking remschijven voor en achter
- Volledig Laser uitlaat systeem
- Demper Titanium Laser hotcam
- ten kate rem schakelset




ea1i8g.jpg

Specs:
- zwarte voorpoten, passagiers steps, passagiers handgreep & carter deksel
- gravity hubbel bubbel race kuip ruit
- stalen remleidingen voor
- bos race demper
- led achter licht met wit glas
- kleine stale knippers voor & achter
- ingekort nummerplaat houder
- bmc race filter
- tfi module
- titax rem en schakel hendels
- gepollijste velgranden
- alluminium remvloeistof cover
- xenon
- stalen remleiding achter





Specs voor P@ul!:
- Laser Hotcam Exhaust (no db-killer)
- Light smokey MRA kuipruit
- Arrow led-knipperlichten
- Tankpad
- Rimstriping
- Xenon
- Spy alarm
- Hugger (in kleur gespoten)
- Seatcover (in kleur gespoten)
- Taartschep ingekort




-PJ-

Specs:
- Rode (reflecterende) wheelstriping
- Light smoke DB kuipruitje
- Carbon hugger
- Matzwarte seatcover
- Zwarte voetsteuntjes (voor & achter)
- Kleine knipperlichtjes (voor & achter)
- Micron carbon demper
- Taartschep ingekort
- MF-sticker
- Rood aluminium achtertandwiel


To do:
- Kroonplaat sticker



HPIM1976.JPG


Specs:
- LeoVince SBK EvoII Alu demper
- K&N luchtfilter
- NGK iridium bougies
- Ruud Fredericks Dynokit stage 1
- RVS uitlaatbochten/collector
- Undertail
- Rizoma kentekenplaathouder
- LED achterlicht
- LED knippers voor/achter
- special paint
- seatcover
- hugger
- MRA DB-ruitje
- witte reflecterende rimstriping
- zwarte stepjes
- harri's handvaten
- kleine stuurgewichtjes
- MF-sticker :9




[img=400]http://i37.tinypic.com/skz3t4.jpg
[/img]​


thh.jpg
Specs:
- DB ruitje
- Micron uitlaat


To-do:
-Rode rimstriping
-Stalen Remleidingen



full

Specs:
- Stalen remleidingen
- Monoseat
- Aangepaste kentekenplaathouder
- 25 kilowat KW aandoening




dsc0051bewerkt.jpg

Specs:
- 25 KW -O-
- Mivv Oval Carbon uitlaat (zonder db-killer *O*)
- Hotbodies knipperlichten voor
- MF sticker
- Stalen remleidingen voor+achter
- Kleine knipperlichten achter
- Carbon tankpad
- titax hendels


To-do:
- Zwart kuipruitje
- Rode rimstriping
- Xenon




Ukki
full

Specs voor Ukki:
- mivv uitlaat
- undertail van ermax
- seatcover
- ermax hugger
- Dubble Bubble ruitje
- Zwarte Pazzo's met rode verstellers


To-do:
- Andere knippers voor
- Gear Indicator




IMG_1133.jpg


Specs:
- Smoking joe's uitvoering
- 25kw
- Carbon Tankpad
- Barracuda Slip on Carbon Oval
- Kleine knipperlichten
- Spatbord ingekort
- Rimstriping
- Nickname op kuipruit


To do:
- Stickers op achterkap



Behalve CBR600F/FS eigenaren posten hier natuurlijk nog meer mensen. De vaste gasten worden toch nog even vernoemd in de OP.

Daan#1
Huidige motor:Honda CB600F Hornet


Gh0st
Huidige motor: http://i43.tinypic.com/2hqqd6r.jpg (Honda CB600F Hornet)


Denboet
Huidige motor: Honda CBR 600RR



De ‘Altijd Handig’ afdeling





~
Het weer voor vandaag en de vooruitzichten:
mdmidden.gif





Disclaimer:
Post je langer als 3 topic's niet mee ga je uit de OP
Terug zetten kan altijd door middel van een PM naar de huidige TS
Leeftijdswaarschuwing: 18+ :+
Dit is geen topic voor tere zieltjes })
 
Laatst bewerkt:
hej Ghost, ff voor in de OP

volgens mij kan Capactus wel uit het lijstje vaste posters die geen cbr meer hebben :X kan me niet herinneren dat ie nog hier is geweest de laatste paar topics
 
Voor de CBR600FS rijders heb ik nog een antislip dekje voor de duoseat. Het antislipdekje is van de firma Triboseat en is nieuw in de verpakking. Doordat ik mijn CBR600FS verkocht heb moet ik een andere bestellen aangezien deze niet op een CBR600RR past.
Prijs is 16 euro incl verzendkosten of ophalen in Raalte voor 13 euro.
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan