De Noord-Hollandsche Honda CBR600 F/FS meeting + tour

Wanneer heeft jouw voorkeur om deze meet + tour te doen?

  • 5 juli

    Stemmen: 4 44,4%
  • 26 juli

    Stemmen: 3 33,3%
  • 2 augustus

    Stemmen: 1 11,1%
  • 9 augustus

    Stemmen: 1 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.

moodswing

Die hard MF'er
15 apr 2009
338
0
Heemskerk
WAT doen:​
Een meet + rondje met CBR600F/FS-jes, en dan wel in ...
worshippy-6x.gif
Noord-Holland
worshippy-6x.gif

Voor intimi: het werelderfgoed "de Beemster"
koe-trouw.gif


WAAR doen:​
Hieronder staat de route, die ongeveer 100 Km is.

shell_stoppie_landsmeer.gif


Vanaf het begin (bij een tankstation op de A9) rijden we rustig de banden warm door het 2500 jaar oude landschap van Assendelft. Hierna rijdt de route eigenlijk om de Beemster heen (de Beemster heeft zelf een vierkant weg patroon, das niet te gek leuk rijden). Na wat oude dorpscentrumpjes en een boel dijkjes, komen we bij het stoppie voor een hapje/drankje. Hierna gaan we wat algemenere wegen op en rijden we vervolgens via het "verplichte nummertje Den Ilp" naar de A10 (bij een tankstation).

Bestanden voor het laden van de route in een nagivatiedoosje (GPS) zal ik morgen proberen af te maken...

WANNEER doen:​
Het gaat is op 26 juli gebeurend/t!
Deze meet stond netjes in de WIWTD kalender :Y

HOELAAT doen:​
Ongeveer vanaf 10:30 tot 14:30...
We beginnen wat later, zodat ook CBR'etjes (en Hornetjes :P ) uit andere windstreken hierheen kunnen komen en daarom gaan we ook vroeg weer naar huis.
Verzamelen doen we bij het tankstation "Twaalfmaat", das op de A9 richting Alkmaar tussen afslag 8 (Beverwijk) en 9 (Heemskerk) in.
Tot 11:00 kunnen we shirtjes wisselen (
cheer_lovinit.gif
) en een peukie doen...
Zonder te stoppen en wel met de wegenverkeerswet in acht te nemen, duurt deze route al snel 2 uur. Reken bij onze tocht op 3/4 uur rijden vanaf de ontmoetingsplaats tot aan de rook pauze, weer 1 uurtje rijden naar het restaurantje (met terras, ik had ze ingelicht :Y ) en na het eten ongeveer 3/4 uur totaan de afscheidsplek, zodat iedereen weer rond 15:00 de weg naar huis mag zoeken :P 10 minuten totaan de A7 waarna ik en de dame afdropen ...

WIE doen:​
  1. moodswing niet OVB
  2. Michiel Jansen
  3. TnecniV
  4. saknopper
  5. NorthSider Iets met hondje Sterkte gast!
  6. Alferinkie
  7. Bas600
  8. zeeotter

WIE niet
WIE doen niet:​
  1. Motorsmurf gaat water pesten ;)
  2. Dragonkiss net ff te ver weg, maar in gedachte mee!
  3. dutchground iets met Bulgarije
  4. Mzonrit heeft niet rijbewijs nie
  5. cbrtweety visite
  6. Dragon's tail Geen werkende fiets
  7. LeonCBR OVB

Op- / aanmerkingen verneem ik graag, goeie ideen via PM dan lijkt het alsof ik ze verzonnen hebt! :+

Standaard babbel, maar wel echt...
BELANGRIJK:
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht.
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als op de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan:
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval zeker, maar eigenlijk altijd is het van groot belang dat je goed "spiegelt" voordat je een kritiek punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt...
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan alle data niet :(


Wellicht kan ik even informeren..
We hebben namelijk zo goed als zeker 5 juli een pre-luxemenburgmeeting met het Rijlestopicmeetingstopic-goes-international..

Wellicht dat die het leuk vinden om aan te schuiven. (Mag wel toch :) )

De andere data ben ik op vakantieeee
 
Kijk eens aan; de stemmen druppelen binnen
cheerlie-rood.gif

poll gedaan :Y
Kijken of ik de band weer een beetje rond krijg na Parijs
Das ook wel een heeel goed idee, Parijs heenenweer! Veel plezier daar alvast en we horen de verhalen graag!

Ik kan alle data niet :(
Wellicht kan ik even informeren..
We hebben namelijk zo goed als zeker 5 juli een pre-luxemenburgmeeting met het Rijlestopicmeetingstopic-goes-international..
Wellicht dat die het leuk vinden om aan te schuiven. (Mag wel toch :) )
De andere data ben ik op vakantieeee
... 5 juli t/m 9 augustus vakantie ... -O-



:+
OT: Erhm, aansluiten mag wel, maar hoeveel gaan dat er worden??


En Mzonrit, Michiel en Motorsmurf heb ik alvast OVB genoteerd :Y
Leuk dat jullie mee gaan!
 
Ghost durft hier zn snuit niet eens te laten zien ... en ik heb zelfs hornetjes in de OP genoemd ... -O-
Als Daan nu ook nog niet langskomt ... ;(


:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan