Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

220kmh over de A9 zonder motorrijbewijs in korte broek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenvd86

MF'er
Lid geworden
29 aug 2023
Waarderingsscore
94
Drie motorrijders zijn maandagavond aangehouden omdat ze laagvliegend over de A9 naar Alkmaar gingen. Bovendien hadden ze geen motorrijbewijs. Eén van de drie probeerde op de N242 nog te vluchten nadat hij een stopteken kreeg, maar stopte uiteindelijk bij het tankstation verderop. Hun motoren zijn in beslag genomen.

Het drietal werd bij toeval gespot door een onopvallende motoragent, die bij Akersloot de snelweg op kwam. Hij ging er achteraan en zag dat ze steeds harder gingen rijden. Terwijl de maximumsnelheid 100 km/u was, constateerde de agent snelheden tot boven de 220 km/u. Bij Kooimeer moesten de drie motorrijders snelheid minderen vanwege het verkeer en omdat een automobilist opzettelijk in de weg reed. Richting de N242 versnelden ze kort nog even flink.

Daarna haalde de motoragent de motorrijders in en maande hen om bij de Diamantweg af te slaan. Twee van de drie accepteerden hun lot, de derde vluchtte vanaf de uitvoegstrook over de doorgetrokken lijn richting Heerhugowaard. Collega agenten waren echter klaar om hem op te vangen. Uiteindelijk stopte de vluchter bij het tankstation en liet daar zijn motor achter. Inmiddels was duidelijk dat alle drie de motorrijders geen A1 rijbewijs hebben. Het gaat om drie dertigers uit Haarlem en Velsen. Ze droegen overigens ook geen motorkleding.

De politie heeft een aanvraag bij de Officier van Justitie ingediend om de drie motoren verbeurd te verklaren. Dat betekent dat de Nederlandse staat het eigendom afpakt, bovenop de straf die het drietal hardrijders kan verwachten.

"Er zijn nog te veel ongelukken in het verkeer", reageert de motoragent. "We willen dat iedereen veilig thuiskomt, ook van vakantie. Daarom let de politie in heel Europa extra goed op je snelheid."

Filmpje van de aanhouding op instagram en vkmag.

Wat bezielt zulke mensen?

Ik vraag me af van wie die motoren zijn.

Grote kans dat ze opeens geen eigenaar zijn , zodat ze niet in beslag genomen kunnen worden
Lijkt me best pijnlijk zo met korte broek rijden als je 220 rijdt

Grote kans dat ze opeens geen eigenaar zijn , zodat ze niet in beslag genomen kunnen worden
Kunnen ze alleen in beslag worden genomen als ze bezit zijn van de overtreder?

Bij dat soort lieden die er ook geen rijbewijs voor hebben weet je ook gewoon dat ze voor geen meter kunnen sturen, dan wel remmen. 0,0 voertuig controle, anders heb ik er niet zoveel moeite mee hard rijden kan op een veilige manier het is alleen verboden. Maar dat is vooral een probleem voor mensen die met hun eigen kenteken plaat rijden .

220 valt me dan ook een beetje dan begint net de 4e versnelling van m'n fireblade een beetje wakker te worden .

Waar lees jij dat, van die korte broek?

Of is 'geen motorkleding' per definitie een strandoutfit?

Als het een BMW was waar oom agent op reed, is het
A. heel verwonderlijk dat zo'n guzzi met hangtieten het uberhaupt vol hield, en
B. dan zal het niet 220 zijn geweest, maar vermoedelijk 120. 220 haalt een bmw nooit namelijk, zal wel de tellerafwijking zijn...

Wat bezielt zulke mensen?
Kijk mij eens rijden en top snelheid uitproberen . Iedereen kan hard rechtuit, bochten nemen met die snelheden voelt en gaat heel anders. Waarschijnlijk hebben ze elkaar aangestoken

Wel een beetje apart van de automobilist om ze te ‘blokken
Denk niet dat het echt ‘blokken’ is, hij haalt andere auto’s in en verwacht helemaal niet dat er achter hem 3 met 220+ aan komen vliegen. Je kan ze wel in de spiegels aan zien komen en denken ze zijn ver dus ik kan, om ze vervolgens kort daarna bijna op je bumper te hebben. Bij nader terugkijken zie ik inderdaad dat hij geblokt had en het ook zo doorgegeven te hebben. Is die gast ook niet echt slim geweest, hoe kan je zien hoe hard ze rijden als ze van achteren komen? Je hoort ze alleen aankomen. Die heeft dus ook onnodig risico genomen door agentje te spelen. Je blokt ze en daarna gaan ze gewoon weer verder en heb je NIKS bereikt

Bij dat soort lieden die er ook geen rijbewijs voor hebben weet je ook gewoon dat ze voor geen meter kunnen sturen, dan wel remmen. 0,0 voertuig controle
Dat zal heel goed kunnen. Bijzondere verrichtingen en voertuigcontrole zal er inderdaad niet zijn. Staan zulke mensen wel stil bij de risico’s die ze nemen met ANDERMANS leven? Dat je jezelf plat kan rijden boeit niet zo, je bent verantwoordelijk voor je eigen acties. Een onschuldige in de kreukels rijden is echter een dingetje, als die auto later besloot naar links te gaan….

Ook nog zonder geschikte kleding bij die snelheden, dan ben je echt dom. Alhoewel, als je bij die snelheden op de vangrail of een staander klapt onder de juiste hoek gaat het licht ook permanent uit, als je ‘geluk’ hebt. Anders voor het leven getekend. Met een pak is de kans ook groot dat je in een geheel van de weg geplukt kan worden, zonder………….. moet er niet aan denken om dat ooit in het echt tegen te komen.

Waar lees jij dat, van die korte broek?

In het filmpje hebben de achterste en de voorste een spijkerbroek en een jas, de middelste lijkt echter een korte broek te dragen, niet duidelijk te zien…… Ze zijn wel ‘verstandig’ om een helm te dragen

Kort samengevat, wat een IDIOTEN. En dat is nog zacht uitgedrukt.

Jammer dat we de gesprekken niet meegekregen hebben. Ben benieuwd naar wat ze te melden hadden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.