Hallo allemaal,
ik zag van de week een trike achter een auto hangen, dmv een speciale trekstang die op de trekhaak van de auto is gemonteerd. Het voorwiel stond als het ware op de trekhaak van de auto en de achterwielen reden als een aanhanger mee. (Heb me suf gegoogled maar kan helaas geen actiefoto vinden, alleen foto van zo'n trekstang...)
Nou vraag ik me af, zou dat ook mogelijk zijn voor het vervoer van een motorfiets? Kan me best voorstellen dat dat soms handig kan zijn, bv als motor of auto naar garage moet. Of bij een weekendje weg me de fam, want de motor is natuurlijk ook een volwaardig gezinslid .
Ik stel me dan voor een soort constructie op de trekhaak lijkend op zo'n TwinnyLoad fietsdrager. Het voorwiel van de motor wordt erop gezet en dmv het stuur en twee spanbandjes wordt de motor rechtop gehouden. Bij een trike hoeft dat niet, die valt toch niet om...
Maargoed, het achterwiel van de motor draait mee en in de bochten scharniert de motor over het balhoofd.
Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Of misschien wel een idee om zoiets te fabrieken?
Of is het gewoon niet verantwoord om op deze manier een motor te vervoeren?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Groet, Rick
ik zag van de week een trike achter een auto hangen, dmv een speciale trekstang die op de trekhaak van de auto is gemonteerd. Het voorwiel stond als het ware op de trekhaak van de auto en de achterwielen reden als een aanhanger mee. (Heb me suf gegoogled maar kan helaas geen actiefoto vinden, alleen foto van zo'n trekstang...)
Nou vraag ik me af, zou dat ook mogelijk zijn voor het vervoer van een motorfiets? Kan me best voorstellen dat dat soms handig kan zijn, bv als motor of auto naar garage moet. Of bij een weekendje weg me de fam, want de motor is natuurlijk ook een volwaardig gezinslid .
Ik stel me dan voor een soort constructie op de trekhaak lijkend op zo'n TwinnyLoad fietsdrager. Het voorwiel van de motor wordt erop gezet en dmv het stuur en twee spanbandjes wordt de motor rechtop gehouden. Bij een trike hoeft dat niet, die valt toch niet om...
Maargoed, het achterwiel van de motor draait mee en in de bochten scharniert de motor over het balhoofd.
Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Of misschien wel een idee om zoiets te fabrieken?
Of is het gewoon niet verantwoord om op deze manier een motor te vervoeren?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Groet, Rick