2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Deze zomer hoorde ik vandaag bij de dealer, benieuwd of 'm op het salon in leveringstrim te bezichtigen is. Dat zullen we morgenavond weten. :Y
 
Naast het zadel mooi weggewerkt voor bagage dus dat is wel top!
 

Bijlagen

  • DsXRPCjWoAAGzs4.jpg
    DsXRPCjWoAAGzs4.jpg
    308,9 KB · Weergaven: 34
Op het salon staat 'm al... voorlopig zonder prijskaartje...


Persoonlijk vind ik 'm veel beter aanvoelen en zitten dan de KTM ADV790, maar da zal wel iets persoonlijks zijn.

Ik vind 'm geslaagd. :t


rkn9l3.jpg
 
Op het salon staat 'm al... voorlopig zonder prijskaartje...


Persoonlijk vind ik 'm veel beter aanvoelen en zitten dan de KTM ADV790, maar da zal wel iets persoonlijks zijn.

Ik vind 'm geslaagd. :t


rkn9l3.jpg
Tegen mij vertelde ze op het salon 9.599€ voor de kale versie, zonder handkappen, beugels etc. Bij ons in België uiteraard. Ziet er ook goed uit, enkel de valbeugels mogen ze bijhouden, leken me absoluut niet robuust te zijn.
 
Maar welke kleur?

Ik ging tot nu toe uit vd Blauw/Grijs/Zwarte kleur maar vind de Zwarte die hierboven staat ook mooi.
 
Gisteren ook op het autosalon geweest en even proefgezeten op de nieuwe tenere. En ik moet zeggen hij ziet er echt top uit in het echt en ook in die zwarte kleur, nu nog wachten tot we hem kunnen gaan proef rijden.
 

Bijlagen

  • 4C0CF343-1889-4BFE-8593-271D5A4F80CE.jpeg
    4C0CF343-1889-4BFE-8593-271D5A4F80CE.jpeg
    329 KB · Weergaven: 33
Gisteren ook op het autosalon geweest en even proefgezeten op de nieuwe tenere. En ik moet zeggen hij ziet er echt top uit in het echt en ook in die zwarte kleur, nu nog wachten tot we hem kunnen gaan proef rijden.

Zeker mooi.
Zwart staat 'm goed.
Op de Motorbeurs maar eens goed bekijken straks..
 
Hij is toch wel erg netjes. Ik vraag me nu wel af of er ook gedacht word aan een 900 versie, omdat bij de mt en tracer serie het blok daar toch goed doet. Voor mij moet het niet, ik blijf momenteel bij de huidige tenere maar het opent wel perspectieven voor de markt natuurlijk.
 
Hij is toch wel erg netjes. Ik vraag me nu wel af of er ook gedacht word aan een 900 versie, omdat bij de mt en tracer serie het blok daar toch goed doet. Voor mij moet het niet, ik blijf momenteel bij de huidige tenere maar het opent wel perspectieven voor de markt natuurlijk.

Wordt dan waarschijnlijk te zwaar voor het doel vd bike, ik lees nu al her en der kritiek op het gewicht vd T700. Ik denk dat 200Kg echt de max is voor een adventure bike waarmee je serieus de weg mee af kan en de wereld over. Al die zware 1200 bikes ( BMWR1200/1250GSen enTriumph Tiger 1200 en noem ze maar op..) zijn daar gewoon niet voor geschikt. De marketings reclame vertelt ons graag dat ze dat prima en makkelijk kunnen maar de motorrijders die het avontuur aangaan zie je nooit op dat soort motoren rijden en dat is niet voor niks.
Hoe lichter hoe beter natuurlijk.
De echte enduro's bikes zijn alleen niet zo fijn voor op de weg en dat gat vult de T700 denk ik goed.

Het 900 blok wat je noemt zal lichter zijn dan een 1200 blok maar ik denk dat de doelgroep daar niet op zit te wachten.
De Triumph 800 is ook al gauw 200Kg droog.
 
Wordt dan waarschijnlijk te zwaar voor het doel vd bike, ik lees nu al her en der kritiek op het gewicht vd T700. Ik denk dat 200Kg echt de max is voor een adventure bike waarmee je serieus de weg mee af kan en de wereld over. Al die zware 1200 bikes ( BMWR1200/1250GSen enTriumph Tiger 1200 en noem ze maar op..) zijn daar gewoon niet voor geschikt. De marketings reclame vertelt ons graag dat ze dat prima en makkelijk kunnen maar de motorrijders die het avontuur aangaan zie je nooit op dat soort motoren rijden en dat is niet voor niks.
Hoe lichter hoe beter natuurlijk.
De echte enduro's bikes zijn alleen niet zo fijn voor op de weg en dat gat vult de T700 denk ik goed.

Het 900 blok wat je noemt zal lichter zijn dan een 1200 blok maar ik denk dat de doelgroep daar niet op zit te wachten.
De Triumph 800 is ook al gauw 200Kg droog.
Van het gewicht etc snap ik allemaal wel, maar er zijn echt wel mensen die het gaan willen hoor, als het beschikbaar is en je maakt een reclame alá echte adventure etc zoals bmw bv doet dan kopen mensen het wel. Ik doe nu af en toe allroad ritten met een groep en het enige dat ik zie zijn de zwaardere motoren (meestal bmw) omdat veel mannen zich gewoon laten verleiden hiertoe, zwaarder is beter en al dat gedachtegoed. Ook al maken ze schuivers dat het niet mooi meer is, maar dan komen de excuses zoals vermoeidheid enzo. En uiteindelijk draait het daar toch om bij bedrijven, verkoopcijfers. En voor veel mensen zijn het gewoon avontuurlijk uitziende motoren die van het asfalt niet afgaan. En dan komt de 900 wel in the picture vermoed ik.
 
Voor een zware motor in het Adventure segment hebben ze de 1200 al, dus denk dat het weinig meerwaarde heeft om daar nog een 900 tussen te zetten. Bovendien is dat blok dermate verschillend dat je dat ook niet zomaar even overzet. Dan heb je in de praktijk gewoon een hele andere motor met bijkomende ontwikkelkosten die weer terugverdiend moeten worden.

En als ze met het ontwikkelen van een 900 net zo lang bezig zijn als met de 700 zijn de fossiele brandstoffen nog eerder op denk ik :+
 
Ja ik vraag het me gewoon af, je ziet het 900 blok in de xsr , tracer en de mt serie dus misschien is het wel een optie voor Yamaha.
Bij Ktm en Bmw zie je ook de adventures in verschillende cc. Meer keuze is nooit slecht voor de consument.
Voor mij hoeft het niet maar de 1200 zou wel een optische update mogen krijgen in mijn ogen, de T7 ziet er gelikt uit en lijkt een goede upgrade te zijn voor de 660. Je merkt wel dat ze er enorm veel tijd in hebben gestoken. Momenteel denk ik nog niet aan een andere want de ideale reismotor is voor mij degene die ik heb staan.
 
Lijkt me nog niet eens zo moeilijk als er eens iemand echt wil.

Ik heb al jaren zin om n kle om te bouwen.

Of een ninja 400 als basis te nemen. Lijkt me heel erg fijn te kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een tijdje bezig met een moto guzzi v75.
Ik gok op 175 kg met volle 19 liter tank., en ca 65 a 70 pk .

De parijs dakar motoren zijn 1 cilinders ,dat gaat prima door de woestijn, maar voor allroad gebruik wil je een 2 cilinder ivm trillingen.
 
Lijkt me nog niet eens zo moeilijk als er eens iemand echt wil.

Ik heb al jaren zin om n kle om te bouwen.

Of een ninja 400 als basis te nemen. Lijkt me heel erg fijn te kunnen zijn.

Gewoon doen als je het leuk vind en je bent handig genoeg.
Je moet wel een beetje ruime garage of iets vrij hebben zodat je lekker kan werken lijkt me.
Een ninja is wel erg laag en gemaakt voor op de weg het lijkt me moeilijk om die op off road hoogte te krijgen nog los vh feit dat je niet weet hoe het frame zich dan gaat gedragen omdat het daarvoor niet is gemaakt? ( nou heb ik er geen technisch engineerings wise verstand van maar probeer mee te denken.. -;)

Kun je niet beter starten met een motor die al wat meer offroad geschikt is en die ombouwen?
Giant Loop heeft bv een ombouw kit ( ik weet is relatief duur en je wilt natuurlijk geen "kant en klaar pakket" maar alles zelf doen en uitvogelen, maar ter voorbeeld ) voor de Honda 500X met spaakwielen, vering en noem maar op daarmee wordt ie wel een heel stuk geschikter voor de off road gedeeltes:

Honda Cb500X Adventure Kit Van Rally-Raid-Producten - 2019
 
Terug
Bovenaan Onderaan