2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Dit wordt toch ook een grote kanshebber als mijn nieuwe motor voor woonwerk verkeer. Ben echt benieuwd hoe dat nu rijd.
 

Vanmiddag even op proefgezeten, zithouding is meer WR250R dan TransAlp (even uit mijn perspectief). Dus ook beter geschikt voor offroad werk, dus dat is positief. Kort daarna ook even op de oude Ténéré gezeten maar die is beduidend meer TransAlp, stuk lager qua gevoel (of het was een verlaagde, kan ook :9).

Vond de afwerking rond de cockpit alleen wel wat raar, neem aan dat het er bij het productiemodel beter uit ziet.
 
Heb ik deze motor nodig? Nee!

Toch ben ik bang dat ik me slecht kan beheersen als ik hem in het echt zie.

Het blijft dus hopen op slechte reviews!
 
p6pb15716055.jpg


Hoe fijn zou het zijn mocht suzuki ook eens mee doen met dat dl/sv 650 blok? Met KTM en yamaha 3 opties dan voor een lichte allround adventure bike.

p3pb15715824.jpg
 
Naar mijn idee is het V strom blok daar niet echt geschikt voor. Kunnen ze beter een hayabusablok doormidden delen.
Of gix 1000.
 
p6pb15716055.jpg


Hoe fijn zou het zijn mocht suzuki ook eens mee doen met dat dl/sv 650 blok? Met KTM en yamaha 3 opties dan voor een lichte allround adventure bike.

p3pb15715824.jpg
Lijkt op een gele Husqvarna :9


Denk dat Suuz dan nog eerder komt met een V-Strom rally versie ofzo, als ze al mee willen doen.
 
De Yam 700 is voor mij ook een zeer serieuze kandidaat dus ik hoop dat ie zo goed is als Yamaha ons wil doen geloven!
Duurt alleen wel erg lang, pas in het najaar in de winkels als ik me niet vergis.

De KTM 790 adventure R is wel al te koop en een directe concurrent omdat ie zeer vergelijkbaar is.
Ik vind de Yam op de foto's wel veel mooier maar de KTM lijkt meer technologie aan boord te hebben en een tank van 20 liter wat ook niet verkeerd is!

De Yam zal dan ook een stuk goedkoper zijn dan de KTM hoop ik.
Voor mij hoeft al die electronica niet maar als ie te gek rijdt dan zou ik 'm er niet door laten staan zeg maar ;-)
KTM lijkt wel wat betrouwbaarheid issues en te hebben en service problemen lees ik hier en daar maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Heeft iemand hier al een ritje op de KTM gemaakt?
Weet iemand wanneer de Demo modellen vd Yammie in de winkels staat?
Die zullen toch wel eerder beschikbaar zijn zodat potentiele kopers alvast een proefrit kunnen maken hoop ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen problemen met de service van KTM (niet dat model uiteraard), al wat hapert wordt keurig opgelost (dealer moppert wat, maar dat is de aard van't beestje).
Tot dusver wat kleine ongemakkelijke irritantigheidjes, niet van het kaliber van het ene grote probleem met m'n tenere 660 (bakbreuk, buiten garantie).
Maar je moet 'r toch iedere keer weer voor naar de dealer, kost telkens heel wat tijd.
 
Ik heb geen problemen met de service van KTM (niet dat model uiteraard), al wat hapert wordt keurig opgelost (dealer moppert wat, maar dat is de aard van't beestje).
Tot dusver wat kleine ongemakkelijke irritantigheidjes, niet van het kaliber van het ene grote probleem met m'n tenere 660 (bakbreuk, buiten garantie).
Maar je moet 'r toch iedere keer weer voor naar de dealer, kost telkens heel wat tijd.

Oke, dus toch wel relatief vaak wat dingetjes begrijp ik.
 
Prijzen van de KTM zijn reeds bekend, de Yam gaat zowieso een pak goedkoper zijn.

Ja zag ik inderdaad, de Duke 790 kost €11.999,00 en de Adventure €14.799,- en de R versie is €15.899,-
Als we dat vergelijken met de Yam.
De MT-07 kost €7.999,- de XSR700 €8.999,- en de XSR700 Tribute Scrambler €9.999,- ( mooi ding wel ).
De standaard MT-07versie is dus €4000,- goedkoper dan de Duke 790.
De KTM's hebben allemaal hetzelfde blok net als de Yamaha 700's dus als we dat 1 op 1 vergelijken met de Adventure dan komt de 700 Ténéré op zo'n €10.999,-
Dat zou een mooie prijs zijn!
 
DL650 blok = 50kg / 65pk.
MT-07 blok = 50kg / 75pk
LC8c blok = 50kg / 105pk (95pk in de Adventure)

Te zwaar valt wel mee, maar het specifieke gewicht is wel hoger.
Dat KTM blok is wel verschrikkelijk compact.
 

Bijlagen

  • SV650vs-MT-07-moteurs.jpg
    SV650vs-MT-07-moteurs.jpg
    768,7 KB · Weergaven: 33
  • 2018-KTM-790-Duke-Details-Engine-640x722.jpg
    2018-KTM-790-Duke-Details-Engine-640x722.jpg
    48,1 KB · Weergaven: 35
Terug
Bovenaan Onderaan