2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ga ik hem wel ophalen, scheelt weer een paar weken levertijd :+

Ja, zou leuk zijn als dat kon, met een aantal vanuit Nederland 'm ophalen :]
Yamaha zou op zich het rijklaar maken/zetten in overleg met de dealers wel kunnen regelen lijkt me alleen heb je ook gelijk een kenteken met bijbehorende chassis nummer etc.. en verzekering nodig en dat zal denk ik niet lukken.
 
Mt 07 kost 7999,- blok is licht aangepast, ander frame, wielen en wat andere rommeltjes. 2500,- erbij is echt ruim hoor. Is geen dikke lariekoek. Wat wel dikke lariekoek is,is dat jij denkt te kunnen weten wat voor mij een hoop geld is.

De spaakwielen zijn een stuk duurder dan gietwielen. Ook de (voor) vering is een stuk duurder dan het 13 in een dozijn vorkje van de MT. Maar dit zijn gewoon simpele (licht aangepaste) inkoopdelen. Is echt geen speciale one-off rocket science.
De kosten zitten hem in de ontwikkeling en adverteren van het geheel. Iedereen kan een paar inkoopdelen aan elkaar bouten. Een kloppend geheel dat zijn werk doet waarvoor het bedacht is is een heel ander verhaal.

Dat het voor jou een hoop geld is maak ik op uit de uitspraak dat je het te duur vindt, wat je ook van de KTM vind en van je hele post druipt. Maar dat heb ik blijkbaar niet goed geinterpreteerd.
 
Hij zal wel ergens rond de 11 zijn , de BMW 750 gs is ook aan die prijs , denk niet dat Yamaha daar boven gaat zitten ,
(en een beetje liever zijn met discussiëren met elkaar...….)
 
Do 28 Febr komt Yamaha met de definitieve spec's en details vd T700.
Het gewicht is/blijft 205KG rijklaar.

Was op CNN.
 
Persen ze er nog even de laatste pk's uit met tuning om een beetje in de buurt te komen van de KTM denk ik.


Je weet nooit ;-) maar ze willen niet in de buurt vd KTM Adventure komen.
Het uitgangspunt is een back to basic motor en de Adventure R ( de gewone Adventure is niet geschikt voor offroad ) zit boordevol technische snufjes.
Prijskaartje is ook heel anders.

Aantal PK's zijn niet belangrijk voor het doel waarvoor die gebruikt gaat worden.
En wat er niet op zit kan ook niet kapot.

Alle info en spec's zijn op de prijs en gewicht ( nnb ) na bekend en op de yam site te lezen dus ben benieuwd of er nog iets bijzonders te melden valt?
 
Persen ze er nog even de laatste pk's uit met tuning om een beetje in de buurt te komen van de KTM denk ik.


Waarom zou dat nodig moeten zijn?

Denk dat 'm sterk genoeg is voor het gebruik waarvoor deze bedoelt is. De 660 heeft maar 48pk en daar rijden ze ook de wereld mee rond. 8-)
 
In Duitsland wordt de prijs €9299,-
Italie €9.490,-
UK €9.802,- / £8.399,-
Greece €9.000,-
Estonia €9.850,-

Nederland helaas nog niet bekend voor zover ik kan nagaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom het zo lang moet duren voor ze die prijs bekendmaken, terwijl het in de landen om ons heen al lang bekend is...
 
In Duitsland wordt de prijs €9299,-
Italie €9.490,-
UK €9802,- / £8399,-

Nederland helaas nog niet bekend voor zover ik kan nagaan.


Belgische prijs ook 9299€ *O*:t:t

Scheelt behoorlijk wat met de KTM 790ADV, die extra pk's worden duur betaald.
 
"Deze prijs geldt uitsluitend voor online bestellingen en is geldig tot het reserveringssysteem sluit op 31 juli 2019."

Ben benieuwd wat het daarna wordt... Vaak worden ze het eerste jaar wat gunstiger in de markt gezet, en loopt het daarna iets op. Ik had eerlijk gezegd sowieso wel gehoopt en verwacht dat hij onder de 11 zou blijven
 
Daarna is ie €11.599

Ohja, niet ver genoeg doorgelezen...
Dat is helemaal duurder dan ik in gedachten had. Ik kijk het nog wel even aan, aangezien de levering toch pas na de zomer is, als het seizoen eigenlijk al zo goed als voorbij is, dan til ik het ook nog maar even de winter over
 
Ohja, niet ver genoeg doorgelezen...
Dat is helemaal duurder dan ik in gedachten had. Ik kijk het nog wel even aan, aangezien de levering toch pas na de zomer is, als het seizoen eigenlijk al zo goed als voorbij is, dan til ik het ook nog maar even de winter over

waarschijnlijk staan er in 2020 lente al tenere's op marktplaats, tweedehands aangeboden door motorgarage's, waardoor de prijs ook wel 1000,- zakt.
of je wilt echt een nieuwe motor kopen.
 
Nieuwe hoeft niet perse, maar voor een jong gebruikte moet het prijsverschil wel aanzienlijk zijn, anders leg ik liever iets meer bij voor een nieuwe. Dan weet ik tenminste zeker dat het geen demo is geweest waarbij iedereen even heeft geprobeerd wat er mogelijk is.
 
Nieuwe hoeft niet perse, maar voor een jong gebruikte moet het prijsverschil wel aanzienlijk zijn, anders leg ik liever iets meer bij voor een nieuwe. Dan weet ik tenminste zeker dat het geen demo is geweest waarbij iedereen even heeft geprobeerd wat er mogelijk is.

dat is waar, daar kan je beter ook op letten idd.
 
België t700 € 9299,-
NL. t700 €11199,-
= €1900 meer
België mt07 €6999
NL mt07 €7999
=€1000 meer
België mt09 €9699
NL mt09 €10699
= €1000 meer
Wat klopt er niet in dit rijtje?
Ik krijg sterk het idee dat yamaha nl denkt dat we hier niet kunnen rekenen.
 
Verschil toch een kleine €1000,- meer dan in vergelijking met het prijsverschil in België en Ned met de MT-09.
Nederlanders staan in de wereld toch bekend als zuinig maar dat zijn ze in Japan vergeten.

We kunnen er niks aan doen.
De €11.199,- is de kale prijs dus zonder bv een 12 volt en/of een USB aansluiting etc..
Binnen/over 2 weken komen de accessoires op de site.
 
Eerst maar eens een proefrit.
Een nieuwe motor kopen waar ik nog geen meter mee heb gereden ga ik me niet aan wagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan