2012 bmw maxi scooter

Misschien even een bmw motor dealer bellen, die weten dit vast wel. Hier in de VS kan je gewoon op de manier die je beschrijft onderdelen bestellen, bij bmw motor dealers.
 
Als eerste de beste wensen voor 2019 en veel veilige km toegewenst!!!

Heb nu inderdaad via de BMW dealer de onderdelen besteld en zelf zodra deze binnen waren opgehaald.
Zou alleen veel tijd schelen en is makkelijker als je dit gewoon via internet kan bestellen en laten afleveren.
 
Goeieavond, over 2 weken wordt de C650 sport afgeleverd,zat toch te twijfelen tussen de T Max 530 of de BMW.
Had in 2015 al TMAX gereden ,niks mis mee hoor,maar wilde nu deze.
Nieuw kleurtje was er ook sinds eind 2018
Dit wordt hem
 

Bijlagen

  • 9C75F68F-5DA9-4A42-A799-442A57FFD91E.jpeg
    9C75F68F-5DA9-4A42-A799-442A57FFD91E.jpeg
    104,5 KB · Weergaven: 22
Er komt ook een donker ruitje op en velgstriping en een hugger
 

Bijlagen

  • B2973497-0810-462C-AD58-91F5D2853991.jpeg
    B2973497-0810-462C-AD58-91F5D2853991.jpeg
    28,8 KB · Weergaven: 14
  • 9BD0F090-43E5-4195-8CF6-9A363300F899.jpeg
    9BD0F090-43E5-4195-8CF6-9A363300F899.jpeg
    56,6 KB · Weergaven: 15
Ja, een C650 Sport uit 2016. Het regent hier niet vaak in zuid-Californie maar als het regent rij ik het woon-werk op de 650 (iplv op de G310R of '76 Yamaha XS650) en nog niet echt last gehad van overmatig vuil onder de scooter. Maar misschien let ik er ook niet zo op.
 
Zooooo Californië ,das niet mis.
Vanmorgen ff langs de dealer geweeest ,misschien was tie al binnen,maar helaas .......ff wachten nog .
Nog wel een DIKKE UITLAAT erbij besteld,kon het niet laten hahaha
 
De Hugger houdt toch ook de achterkant wat schoon met slecht weer Cees.
Heb je zelf ook een 650

Vind wel ideaal hoor die hugger, en maakt het net wat meer af qua looks vind ik, maar das mijn mening...
Maar veel plezier in elk geval met de nieuwe C650 👌
 
Dat gaat best wel lukken,eerst nog ff wachten totdat die binnen is.
Idd die hugger is ook voor de looks,en zeker in het Carbon staat dat errug mooi
 

Bijlagen

  • 4724138F-EB3C-4C2C-95D2-DE19BCD897F6.jpeg
    4724138F-EB3C-4C2C-95D2-DE19BCD897F6.jpeg
    176,8 KB · Weergaven: 21
Het zal ongetwijfeld al eens besproken zijn, maar heeft iemand ervaringen met het opladen/bijhouden van de accu via de can bus? Ik was van plan om de Optimate 4 can bus aan te schaffen en deze dan via de aansluiting in het linkeropbergvakje aan te sluiten.Nou is het zo, volgens mij dat de stroom na een aantal seconden niet meer wordt doorgegeven naar de aansluiting. Geld dit dan ook voor de omgekeerde weg als je er de Optimate 4 canbus op aansluit, of kan deze dit omzeilen.... Zijn er alternatieven? Ik wil liever niet een aansluiting bij de accu maken .....
Mvg Mark
 
Sorry Mark, geen idee. Misschien kan de dealer uitsluitsel gevven, BMW verkoopt meen ik ook een oplader dus als je even kunt checken waar die op aangesloten wordt?

Vandaag voor het eerst de olie + filter vervangen. Wel een klusje, met die kappen en diverse aftappluggen en extra filters. In mijn voorste extra filter zat wel wat 'smurrie', soort kleine rubber deeltjes. Vorig jaar heeft de dealer onder garantie de kettingspanner vervangen, die ratelde bij koude motor, misschien was het daaar nog van. Ook de 8 mm imbus aftapplug onderop zat wat heel fijn metaalslijpsel aan de magneet, niet veel maar toch. En het weer vullen met nieuwe olie is ook een beetje een gok, qua niveau. In elk geval geeft het dashboard aan 'oil ok' dus dat zal wel ok zijn. Dit weekend de rem-olie vervangen (DOT 4) en de andere zaken nalopen, en dan de service datum re-setten en we kunnen weer een jaartje vooruit.
 
Zo, remvloeistof vervangen (Motorex dot 4) en voor het eerst contact gemaakt met 'de systemen' (motormanagement, dashboard, ABS en bandenspanning systeem) middels de Motoscan app + OBDLink LX. De OBD stekker zit links van de accu, dus de rechter voor kap moet eraf. Dat ging verder prima, ik heb de datum volgende service over een jaar ingesteld (en, inderdaad, de 'service' melding bij op contact zetten is nu weg). Je moet dan ook de km stand voor de volgende service instellen want het is natuurlijk "volgende service over een jaar of bij X duizend km, wat maar het eerste komt". Maar doordat ik niet zoveel rij -woon-werk is dagelijks 20 km en ik wissel af met een BMW G310R en een Yamaha XS650- haal ik hoogstens 2,000 km per jaar. De oude remvloeistof was wel wat troebel. Nu kan het er weer twee jaar tegenaan.
 
Het zal ongetwijfeld al eens besproken zijn, maar heeft iemand ervaringen met het opladen/bijhouden van de accu via de can bus? Ik was van plan om de Optimate 4 can bus aan te schaffen en deze dan via de aansluiting in het linkeropbergvakje aan te sluiten.Nou is het zo, volgens mij dat de stroom na een aantal seconden niet meer wordt doorgegeven naar de aansluiting. Geld dit dan ook voor de omgekeerde weg als je er de Optimate 4 canbus op aansluit, of kan deze dit omzeilen.... Zijn er alternatieven? Ik wil liever niet een aansluiting bij de accu maken .....
Mvg Mark

Ik heb momenteel geen BMW meer (had een RnineT) en nu terug een Piaggio Beverly 350. Ik heb toen ik de BMW kocht ook een Optimate gekocht van de laatste generatie waarbij je voor 2 programma's kon kiezen simpelweg omdat ik vrij snel van motorfiets verander. Enerzijds een gewoon laadprogramma voor elke andere scooter en dus ook een "canbus" programma.

Uiteraard heeft BMW laders die perfect geschikt zijn voor je BMW mee op te laden maar ze zijn duurder dan een optimate en ik weet niet of ze op een "gewoon" programma kunnen laden.

Met de optimate van de nieuwste generatie kan je volgens mij meer kanten mee op dan met de BMW lader maar ik kan me natuurlijk vergissen. Toen ik, bij aanschaf van de R9T, hoorde dat de motor via een 12V stekker opgeladen werd (canbus) ben ik eerst gaan horen in een motorfiets toebehoren shop om te horen of er alternatieven waren dan een merkeigen BMW lader.
Ik had nog een optimate, welke nog steeds zijn werk doet, maar niet meer compatibel is om bijv de BMW te laden.
 
Vandaag een brief ontvangen van BMW GROUP Nederland dat de remleiding van de voorrem zou kunnen beschadigen door een ongunstige plaatsing.Deze remleiding moet worden gecontroleerd door de BMW dealer en vervangen, uiteraard geheel kosteloos.... Ben benieuwd, ga komend weekend maar langs bij Harry Meijer.....
 
Die brief kreeg ik ook. Heb even gekeken, maar ik kan niet ontdekken hoe de remleiding ook maar ergens tegenaan kan schuren. En in de VS is deze recall al eens geweest, een paar jaar geleden. Affijn, het wachten is nu op de dealer, kan wel een poosje duren.
 
Ook ik brief ontvangen, heb een afspraak staan voor 3 juni. Ben wel benieuwd wat het euvel dan is.
 
https://www.motor-forum.nl/threads/betrouwbaarheid-c650gt.410536/post-28887820
Heb m'n oude gele gs-911 vervangen voor een nieuwe gs-911 wifi, na het uitlezen bleek het windscherm een foutmelding te hebben: Windshield calibration (eeprom error).
Via een app kon ik 'm niet kalibreren dus de laptop er aan gehangen en het werkt weer 8-)
Gelijk de service indicator gereset en de tijd gesynchroniseerd want op de 1 of andere manier loopt deze langzaam achter? Hebben meer gebruikers hier last van?
 
Terug
Bovenaan Onderaan